EXCLUSIV Reţeta succesului în viaţă. Omul care a consiliat Coca-Cola şi Ford, despre cum se sabotează oamenii la job: „Majoritatea risipesc 50% din timp pe ...“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Brian Tracy, în timpul unui curs ţinut în 2015, la Budapesta  FOTO Facebook/Brian Tracy
Brian Tracy, în timpul unui curs ţinut în 2015, la Budapesta  FOTO Facebook/Brian Tracy

De mai bine de jumătate de secol îl preocupă succesul. Atât profesional, cât şi personal. Brian Tracy are 72 de ani şi e unul dintre cei mai experimentaţi consultanţi de afaceri şi traineri din ume. A susţinut peste 5.000 de cursuri în peste 70 de ţări şi a consiliat giganţi de care toată lumea a auzit - IBM, Ford, Suzuki, HP, Coca Cola. Pentru el, succesul înseamnă libertate. Libertatea de a face ce vrea.

Brian Tracy a revenit la Cluj să le vorbească oamenilor de afaceri despre succes. Mulţi i-au citit cărţile şi multora le-a schimbat viaţa. Ne-a mărturisit, într-un scurt interviu, că, la cei 72 de ani, cea mai mare provocare e să descopere zilnic acel „cum“ să-şi organizeze programul. Ştie mai bine ca oricine că asta e unul din paşii ce duc spre reuşită.

Aţi scris o carte cu un trainer român. De unde aţi aflat de Lorand Soares Szasz?

Lorand m-a sunat acum vreo trei ani şi m-a invitat să ţin un seminar în România, în acest hotel (n. r. Grand Hotel Italia din Cluj). Am vorbit în 79 de ţări, sunt cunoscut în lume şi am scris 80 de cărţi, prin urmare mulţi oameni mi-au citit cărţile şi vin la seminarile mele. Iar Lorand este un om de afaceri şi aduce vorbitori (n. r. în ideea de traineri) de top ca Jack Canfield deoarece ştie că mulţi oameni vor veni.

În cartea „Drumul tău către succes“ vorbiţi de 12 paşi pe care fiecare ar fi bine să-i facă dacă vrea să aibă succes. Care dintre cei 12 e cel mai important? Şi de ce?

Cel mai important cuvânt este claritate. Trebuie să-ţi fie clar cine eşti, ce anume vrei, care sunt cele mai bune abilităţi ale tale, iar apoi trebuie să-ţi fie foarte clare scopurile, să ştii care sunt ţelurile pe care vrei să le atingi cu ajutorul talentelor şi abilităţilor tale la cel mai înalt nivel.

95% dintre probleme vin din faptul că oamenilor nu le sunt clare ţelurile, nu ştiu ce vor şi nu au reguli scrise.

Aşa că îi învăţăm importanţa scrierii unui scop. La fel ca şi cum ţi-ai proiecta frumoasa ta casă, casa visurilor tale, poţi orchestra, proiecta şi apoi te poţi apuca de construit. Le spunem oamenilor că trebuie să-şi proiecteze viaţa perfectă.

Mulţi v-au întrebat ce e succesul. Noi vă întrebăm cum ar fi bine să ne raportăm la el.

Pentru mine, succesul înseamnă libertate. Libertate, pentru că ai posibilitatea să alegi ce vrei să faci, pentru că ai posibilitatea să cumperi lucrurile de care ai nevoie pentru tine şi familia ta. Ai libertatea să schimbi locuri de muncă. Prin urmare, cu cât de mare este nivelul tău de competenţe şi abilităţi, cu atât ai mai multă libertate. Dacă ai competenţe puţine, atunci eşti condiţionat. Şi în timp ce continui să dobândeşti competenţe noi, tu devii mai liber şi mai liber. Asta pentru că poţi face mult mai multe lucruri.

Cu alte cuvinte, cunoaşterea înseamnă putere.

Da, cunoaşterea înseamnă putere. Şi competenţele înseamnă putere.

De ce sunt frica şi lipsa de încredere în forţele proprii cei mai mari duşmani ai succesului?

Cei mai mari duşmani ai succesului sunt frica – în deosebi de eşecuri – şi îndoiala în propriile forţe. Oamenii se îndoiesc de abilităţile lor pentru că au primit mesaje negative în timp ce creşteau. Opusul îndoielii este încrederea în propriile forţe, deci cel mai important lucru pe care o persoană ar fi bine să-l facă ca să aibă succes e să capete încredere în ea. Dacă ai încredere în propriile forţe vei încerca lucruri noi, vei învăţa multe lecţii, iar în timp ce încerci lucruri noi tot înveţi şi iar înveţi şi, în cele din urmă, reuşeşti, ceea ce-ţi creşte încrederea în tine.

Trăim într-o lume unde totul se mişcă cu o viteză incredibilă, iar uneori se întâmplă să uităm cum să trăim. Care ar fi soluţia? Să ne schimbăm jobul, să ne luăm o vacanţă?

Diferă de la om la om. Unul din lucrurile pe care le predau, din nou şi din nou, e importanţa unei bune organizări a timpului. Majoritatea oamenilor risipesc 50% din timp, dar munca nu dispare.

Două dintre motivele care ne fac să pierdem timp – peste tot în lume – sunt discuţiile cu colegii de la muncă despre subiecte care nu au nicio legătură cu lucrul, apoi e-mailul şi întreruperile cauzate de sunatul telefonului, de social media. 50% din timp e petrecut pe astea, iar sarcinile de lucru se tot înmulţesc.

Şi asta duce la un stres nemaipomenit. Cu alte cuvinte, la muncă nu mai petreceţi timp inutil vorbind cu oamenii, vorbiţi cu prietenii la prânz sau după muncă, dar în timpul zilei faceţi-vă munca. Şi închideţi calculatorul, telefonul şi concentraţi-vă pe finalizarea muncii voastre!

Înainte să deveniţi speaker motivaţional de succes, cu ce v-aţi ocupat?

Am început ca muncitor în fabrici şi ferme, pe vapoare. Am devenit apoi vânzător şi am început să învăţ cum se fac vânzările şi am reuşit într-un timp foarte scurt. Iar ceea ce am învăţat e că există o formulă a succesului în orice domeniu. Dacă nu ştii formula e ca şi cum nu ai ştii un număr de telefon. Oricât de greu încerci, nu poţi trece. Am lucrat cu afaceri mici, apoi cu mari. Apoi mi-am început propriile afaceri. Am intrat în imobiliare, în consultanţă, în domeniul mărfurilor de import, în distribuţie, în slujbe foarte diferite. Iar în fiecare situaţie fie am citit, fie am găsit un expert pe care l-am întrebat care e formula succesului în acest domeniu. Pentru fiecare domeniu există o formulă a succesului! Dacă conduci un restaurant, formula pentru succes e diferită de cea în cazul în care ai conduce o benzinărie sau ai publica volume.

Când aţi lucrat în acele domenii v-aţi urmat cele 12 sfaturi despre care aţi scris în cartea semnată cu Lorand?

Da. Tot ce am scris vine din experienţă. Mai întâi am analizat şi am învăţat, iar apoi am pus în practică ca să mă asigur că  funcţionează, că sunt idei de succes. Mulţi scriu idei care nu sunt practice, nu sunt verificate. Sunt multe idei bune în mintea ta, dar nu toate funcţionează.

Ce părere aveţi despre expresia „eşti ceea ce gândeşti“?

Este foarte adevărată. E unul din marile adevăruri ce există încă de acum 4.000 de ani. Gândurile tale din interior devin realitate în exterior.

Deci cuvintele au putere?

Da, dacă ai un ţel clar şi un plan la fel de clar, o imagine clară a acestuia, atunci te îndrepţi foarte rapid spre ţelul tău, iar ţelul e atras spre tine ca magnetul.

Care este cel mai important cuvânt, când vine vorba de succes?

Probabil cuvântul „pot să fac asta“. Pot să fac orice din ceea ce vreau.

Poate fi văzută viaţa drept o afacere?

Este foarte bine să te vezi drept preşedintele sau şeful propriei tale vieţi. Şi asta înseamnă că îţi asumi niveluri foarte înalte de responsabilitate pentru viaţa ta şi pentru a avea rezultate. Nu vei învinovăţi pe alţii pentru problemele tale. „Eu sunt la conducere, eu sunt şeful propriei mele vieţi“. Asta e foarte important.

La 72 de ani, ce consideraţi că este o provocare?

Să-mi organizez eficient timpul pentru că sunt atât de ocupat, am atât de multe lucruri de făcut, încât organizarea timpului bine e aceeaşi provocare în fiecare zi.

Ce le veţi spune mâine oamenilor de afaceri?

Afacerile sunt ca o reţetă din bucătărie. Sunt multe-multe ingrediente şi dacă nu le ai pe toate, în proporţiile potrivite, mâncarea nu va avea gust bun, afacerea nu va avea succes.   

Vă mai recomandăm:

Românul care a scris o carte cu un faimos speaker motivaţional: „Succesul e simplu, noi l-am complicat. Cea mai puternică motivaţie a mea e frica“

Lorand Soares Szasz (33 de ani), desemnat de două ori cel mai bun speaker din România, a lansat pe piaţă o carte cu Brian Tracy, un faimos speaker motivaţional care a consiliat milioane de oameni despre cum să aibă succes.

Cum să fii un bun manager. Sfaturile unui trainer NATO şi NASA: „Atunci când cineva pleacă dintr-o companie, de cele mai multe ori pleacă din cauza şefului“

Unul dintre cel mai bine cotaţi speakeri din lume în domeniul leadershipului, Jim Bagnola (67 de ani), susţine că oamenii nu părăsesc companiile, ci îşi părăsesc şefii, dar şi că un manager prost îl poate poate băga pe angajat în spital. Italianul se simte legat de România, unde ţine cursuri de 16 ani şi unde a fost naş de botez de 3 ori.

EXCLUSIV Interviu cu Jack Canfield, cel mai bun specialist al lumii în a obţine succesul. „Vizualizează ce îţi doreşti. Subconştientul va găsi soluţiile“

Jack Canfield (71 de ani), speakerul motivaţional ale cărui cărţi inspiră oameni de pe toate continentele, a ţinut, pentru prima dată în România, un seminar în care i-a învăţat pe antreprenorii veniţi la Cluj regulile de bază ale succesului.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite