FOTO Nervi întinşi la maximum pe şosele. 145 km de drumuri din pământ, calvarul şoferilor din Bărăgan

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În judeţul Călăraşi, 95% dintre drumurile judeţene au depăşit perioada de funcţionare. Realizate în 1980, timp de 20 de ani, şoselele nu au fost reabilitate. Din totalul drumurilor judeţene care măsoară 650 km, peste 145 km sunt drumuri de pământ, care nu au fost niciodată betonate şi asfaltate.



În ultimii 6 ani, conform Consiliului Judeţean Călăraşi, de la bugetul de stat, aproximativ 100 de miliarde lei vechi au fost destinate infrastructurii rutiere. Cu toate acestea, există drumuri comunale unde te înfunzi până la genunchi în mocirlă, iar iarna aici este o adevărată aventură, dacă te încumeţi să pleci la drum. Prefectura Călăraşi cunoaşte situaţia, însă spune că fondurile de la nivel local sunt total insuficiente pentru punerea la punct a arterelor rutiere. În judeţul Călăraşi există mai multe drumuri judeţene cu o stare precară. Printre acestea, se regăsesc: DJ 100 Fundeni-Frumuşani ; DJ 201B Lehliu Gară-Valea Argovei-Ulmeni ; DJ 213A Iezeru-Perişoru ; DJ 305 Coţofanca-N.Bălcescu-Lehliu-Săpunari ; DJ 307A Independenţa-Vlad Ţepes- Vâlcelele ; DJ 308A Borcea-Bărăganu ; DJ 309 Bogata- Al.Odobescu-Zimbru ; DJ 313 Dor Mărunt-Ogoru-Săpunari ; DJ 315 Plevna-Înfrăţirea ; DJ 402 Luica-Nana-Fundulea-Măriuta ; DJ 403 Luica-Şoldanu-Radovanu.

image

“Pentru creşterea viabilităţii drumurilor de la nivelul judeţului Călăraşi sunt necesare pentru următorii ani programe coerente de finanţare care să cuprindă modernizări. Fondurile la nivel local sunt total insuficiente, acestea asigurând doar parţial efectuarea unor intervenţii de urgenţă pentru repunerea în circulaţie a unor tronsoane de drumuri judeţene sau comunale”, spun reprezentanţii Prefecturii.

Într-o stare rea se află şi drumurile comunale, aflate în gestionarea Consiliilor Locale. De asemenea, gradul ridicat de degradare a părţii carosbile, a podurilor şi podetelor permite accesul cu greutate în unele comune din judeţ.  Toamna şi iarna, multe localităţi din judeţ sunt izolate din cauza vremii nefavorabile: Progresu, Solacolu, Măriuţa, Sohatu.

Bani de la Consiliul Judeţean pentru plombări

În urmă cu două luni, înainte de începerea campaniei electorale, din vistieria Consiliului Judeţean Călăraşi au plecat  277.000 de lei pentru executarea unor lucrări de reabilitare a drumurilor din judeţ. Astfel, Executivul Consiliului Judeţean a pus în dezbatere o Hotărâre ce a vizat acordarea unor ajutoare financiare, pentru situaţii de extremă dificultate, localităţilor din judeţul Călăraşi.

image

În acest context, consilierii au aprobat utilizarea Fondului de rezervă al Consiliului Judeţean, prin alocarea sumei de 277.000 de lei Banii sunt necesari procurării  unei cantităţi de zgură ce se ridică la 82.500 tone, ce va fi utilizată pentru pavarea drumurilor. Toate localităţile din judeţul Călăraşi au primit sume între 5.000 şi 9.000 lei, cu excepţia celor patru oraşe din judeţ: Călăraşi, Olteniţa, Fundulea şi Budeşti şi a comunei Fundeni. Singurul oraş care a primit 7.000 de lei a fost Lehliu Gară.  Iar la propunerea consilierului judeţean Nicolae Rogoz, comuna Grădiştea a primit, în plus, suma de 2.000 de lei, faţă de cei 5.000 de lei alocaţi iniţial.

Reabilitări pe...hârtie

La 1 august 2014, consilierii judeţeni au votat aprobarea documentaţiei tehnico-economice şi a devizului general pentru modernizarea şi reabilitarea drumului judeţean DJ306 - tronson Cuza Vodă (DN3) – Socoalele - limită judeţ Ialomiţa.
Documentaţia tehnico-economică se referă la drumul judeţean DJ 306, pe teritoriul administrativ al comunelor Cuza Vodă, Vâlcelele şi Dragoş Vodă , din judetul Călăraşi. Traseul drumului judeţean propus pentru modernizare şi reabilitare se desfăşoară între limitele drumului judeţean, respectiv comuna Cuza Vodă (intersecţia DN3) – Floroaica - intersecţie DN3A- Dragoş Vodă- limita judeţului Ialomiţa.

“Prin implementarea acestui proiect se realizează accesul în condiţii optime a locuitorilor acestor localităţi, către reşedinţa administrativă a judeţului, respectiv accesul către drumurile europene E60 şi E85 de pe teritoriul judeţului Ialomiţa. Modernizarea acestui drum va contribui la fluidizarea traficului în localităţi, reducerea timpului de transport, reducerea emisiilor de noxe, praf şi a poluării sonore, circulaţia în condiţii de siguranţă în intravilanul localităţilor”, spun autorităţile. Pentru realizarea obiectivului de investiţii se vor atrage surse de finanţare din programe europene. Traseul drumului judeţean DJ 306, are o lungime de 36 km, din care se vor reabilita şi moderniza 32,610 km, restul de 3,390 km reprezentând suprapunere pe DN 3A pe raza comunei Dragoş Vodă. Astfel, după obţinerea fondurilor necesare, firma care se va ocupa del ucrări va avea la dispoziţie un termen de 30 de luni
 

Fonduri Regio pentru DJ 301

Primul drum judeţean din judeţul Călăraşi, reabilitat şi modernizat cu fonduri nerambursabile Regio a fost inaugurat la 31 mai 2012. Primarul localităţii Budeşti, Lucia Lefter şi preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi, Răducu George Filipescu, au tăit panglica la darea în folosinţă a noii şosele.
Lucrările au fost realizate cu sprijin financiar nerambursabil în cadrul Programului Operaţional Regional 2007 - 2013, Axa prioritară 2, Domeniul major de intervenţie 2.1. Beneficiarul, Consiliul Judeţean Călăraşi, a semnat contractul de finanţare în data de 12 mai 2009. Implementarea proiectului s-a realizat în 37 de luni şi a vizat reabilitarea şi modernizarea DJ 301, pe tronsonul Fundeni – Budeşti, pe o distanţă de 23,578 km.  
Valoarea totală a contractului a fost de 25.775.052,80 lei, din care valoarea totală eligibilă a fost de 20.786.332,90 lei (finanţare nerambursabilă şi contribuţia beneficiarului): valoare eligibilă nerambursabilă din FEDR: 17.980.177,96 lei; valoare eligibilă nerambursabilă din bugetul naţional: 2.369.566,32 lei; cofinanţarea eligibilă a beneficiarului: 436.588,62 lei

image

57 milioane lei, pentru 27 km

Cel de-al doilea drum reabilitat şi modernizat cu fonduri Regio în judeţul Călăraşi a fost inaugurat în iulie 2012. Şoferii au răsuflat uşuraţi pentru că pe DJ303, tronsonul Călăreţi-Valea Argovei, se poate circula civilizat. Aproape trei ani au durat lucrările la cei 27,4 kilometri de drum, iar investiţia a totalizat 57.879.871, 40 de lei.


“Tronsonul Călăreţi - Valea Argovei reabilitat va facilita accesul la reţeaua naţională de infrastructură rutieră, contribuind astfel la scoaterea din izolare şi creşterea accesibilităţii unor zone cu potenţial turistic şi piscicol neexploatat corespunzător”, a anunţat ADR Sud Muntenia.
 

image

Vă recomandăm şi:

Drumul Baia Sprie-Bârsana, reabilitat de o controversată firmă din Cluj

Reabilitarea ”drumului morţii” Botoşani-Suceava continuă . Ministerul Transporturilor a semnat un nou contract de finanţare

Veşti bune pentru botoşăneni! Trei drumuri judeţene vor intra în reabilitare

Călăraşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite