Reabilitarea ”drumului morţii” Botoşani-Suceava continuă . Ministerul Transporturilor a semnat un nou contract de finanţare
0
Reabilitarea drumului Botoşani-Suceava a început anul trecut. Aproape jumătate din suprafaţa acestuia a fost lărgită şi asfaltată. Ministerul Transporturilor anunţă semnarea unui nou contract de finanţare pentru continuarea lucrărilor anul viitor.
Ieri a fost semnat contractul de finanţare pentru continuarea modernizării drumului Botoşani-Suceava între Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial „Transport” 2007-2013 şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A.
Proiectul vizează modernizarea a 31 de kilometri de drum, reabilitarea a 12 poduri, construirea a 29 de podeţe noi, 17 intersecţii la nivel cu drumuri judeţene şi comunale, dar şi cu o trecere de cale ferată, reamenajarea a 31 de parcări şi 7 staţii de autobuz cu tot cu zona de refugiu.
Proiectul semnat pentru finanţarea are un buget de peste 91 de milioane de lei din care 62.551.583,29 lei constituie finanţare nerambursabilă acordată de Comisia Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Sectorial „Transport” 2007-2013, restul sumei fiind asigurată de la Bugetul de Stat. Termenul limită de finalizare al lucrărilor este luna octombrie 2015.
”Drumul morţii”, reabilitat după aproape 60 de ani
Drumul ce leagă Botoşaniul de Suceava, pe ruta, Vlădeni,Dumbrăveni, Salcea poartă renumele macabru de ”drumul morţii”. Aşa l-au poreclit şoferii, după ce a luat în ultimii 25 de ani aproape 3000 de vieţi. Calitatea proastă a drumului, plin de gropi şi cu o suprafaţă extrem de alunecoasă mai ales în perioada intemperiilor, i-a făcut pe guvernanţi să discute problema acestui tronson.
Ani de zile s-au oprit la acest stadiu, a discutat şi au ridicat din umeri, motivând lipsa banilor pentru reabilitarea drumului. În 2007, af sot realizat proiectul pentru reabilitarea drumului, acesta primind finanţare de la Uniunea Europeană. Abia în 2013, drumul a fost şi probabil viaţa multor şoferi a fost salvat de apropierea campaniei electorale, atât pentru europarlamentare cât i pentru prezidenţiale.
Cu mare pompă şi alai, Victor Ponta în calitate de prim-ministru a inaugurat, toamna trecută începerea lucrărilor. În prezenţa a zeci de utilaje care defilau pe drumul ce trece prin pădurea de la Baisa, primul ministru a făcut turul de onoare. Lucrările au continuat până în iarna lui 2014, fiind reluate în primăvara şi vara aceluiaşi an. Au fost asfaltată şi lărgită, porţiunea de drum ce leagă Botoşaniul de Vlăderni şi zona dinspre Dumbrăveni şi Salcea. Lucrările au fost sistate urmând a fi reluate în primăvara lui 2015. Drumul nu a mai fost modernizat în ultimii 55 de ani.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole: