Staţia CFR Buzău sau... afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardul. Clădirea gării a fost modernizată însă peroanele au rămas adevărate capcane

0
Publicat:
Ultima actualizare:
buzau

Dacă imobilul care găzduieşte staţia CFR Buzău, clădire veche, a fost reabilitată în ultimul deceniu, nu la fel s-a întâmplat şi cu peroanele. Aici sunt cratere imense în care oricând s-ar putea împiedica un călător grăbit să prindă trenul. Conducerea regionalei CFR au tot anunţat investiţii şi în celelalte sectoare ale gării, peroanele şi pasajul subteran către linii, însă nimic concret nu s-a întâmplat până acum.

Cei care sunt nevoiţi să folosească peroanele dintre liniile 2 şi 3 ori 3 şi 4 au nevoie de multă atenţie pentru a nu se împiedica. Peroanele sunt atât de degradate încât pericolul unui accident grav pândeşte pe oricine. 

Din cauza craterelor, unele adânci de peste zece centimetri, călătorul grăbit riscă să nimerească sub roţile trenului. Sunt destui angajaţi ai gării care mărturisesc că au asistat la numeroase astfel de situaţii şi numai norocul i-a salvat pe cetăţeni de la moarte sigură.

buzau

Gara a fost modernizată, însă nu în întregime, ci doar clădirea principală, cu birourile şi sălile de aşteptare 

Gara CFR Buzău are un aspect agreabil, după o campanie de reabilitare care s-a derulat între anii 2005 şi 2009, cu o investiţie de peste cinci milioane de lei. Clădirea modernizată contrastează însă cu peroanele şi pasajul pietonal, care face legătura între peroane. Din cauza pereţilor degradaţi, a mirosului pestilenţial, a bălţilor care se acumulează după fiecare ploaie, tunelul este aproape pustiu, pasagerii preferând să traverseze pe linii.

Potrivit unei comunicări de presă, oferită la scurt timp după încheierea reabilitării, în cadrul lucrărilor de modernizare s-au realizat: consolidarea structurii de rezistenţă a clădirii de călători, înlocuirea integrală a tâmplăriei exterioare şi interioare şi a instalaţiilor aferente clădirii, refacerea integrală a finisajelor interioare şi exterioare, repararea acoperişului cu înlocuirea integrală a invelitorii acestuia, racordarea clădirii la reţelele de utilităţi ale municipiului - apă, canalizare şi gaze, dotarea clădirii cu centrală termică proprie, alimentată cu gaze naturale.

Pasajul contrastează cu restul clădirii

Lucrările de reabilitarea au conservat arhitectura exterioară a clădirii de călători şi au introdus elemente noi de arhitectură. S-au efectuat lucrări la recompartimentarea parterului clădirii prin care s-a redus suprafaţa birourilor administrative şi s-a extins suprafaţa destinată spaţiilor comerciale şi a acceselor pentru deservirea publicului călător. A fost construit un nou grup sanitar pentru publicul călător dotat conform normelor actuale şi a fost refăcut peronul de la linia 1, care a impus înlocuirea integrală a copertinei acestuia. 

Strălucirea gării buzoiene piere însă brusc, în zona peroanelor şi pasajului pietonal de sub calea ferată. Tunelul lung de 200 de metri, care face legătura atât între peroane cât şi între bulevardul Gării şi cartierul Mihai Viteazul, este degradat. Perspectivele unor noi investiţii în reabilitare sunt însă sumbre. „Modernizarea celorlalte peroane şi a tunelului pietonal este cuprinsă în studiul de fezabilitate privind reabilitarea liniei CF Ploieşti-Vicşani, situată pe coridorul 9 paneuropean”, se arată într-un comunicat CFR, trimis redacţiei Adevărul Buzău, la un an după finalizarea lucrărilor de reabilitare, fără să fie specificate şi termenele de execuţie. De atunci, nimic nou în comunicarea vreunei informaţii legate de acest subiect.

Gara Buzău, împreună cu alte 15 staţii de cale ferată, a fost reabilitată cu finanţare Credit Suisse First Boston International, în valoare de 60 milioane de dolari.

Buzău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite