Cum revoluţionează un francez croitoria în România: măsoară clienţii cu un scaner 3D şi îi transformă în avatare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Omul de afaceri francez Gerrard Losson vrea sa deschida patru magazine sub brandul ”Louis Purple” în Romania FOTO Cosmin Zamfirache
Omul de afaceri francez Gerrard Losson vrea sa deschida patru magazine sub brandul ”Louis Purple” în Romania FOTO Cosmin Zamfirache

Gerard Losson, un francez care are o fabrică de ţesături în Botoşani, deschide în România patru magazine în care clienţilor li se vor lua măsurile prin scanarea 3D.

Gerard Losson este un inginer textilist din Franţa care a început să facă afaceri cu sacouri bărbăteşti de lux încă din anul 1996. Marca de sacouri „Louis Purple“, produsă de firma „Formens“, se face în Botoşani încă din anul 1999, dar acum Gerard se pregăteşte de o mică revoluţie. 

El va deschide patru magazine în patru oraşe mari din România (Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, Bucureşti) în care, dincolo de produsele sale, va exista şi un scanner 3D care va lua automat măsurile clienţilor, cu o fidelitate de 100%. Mai apoi, hainele vor fi făcute exact pe conformaţia anatomică a fiecărei persoane în parte.

costume

Costume ”Louis Purple”

Gerard Losson şi-a mutat producţia în Botoşani în 1999, datorită costurilor reduse şi a priceperii textiliştilor locali. „Am început cu o fabrică de 600 de metri pătraţi.Am venit din Franţa cu 27 de tiruri pline cu utilaje. Am angajat oameni din Botoşani, deosebit de pricepuţi în acest domeniu, poate cei mai buni. Am călătorit mult şi ştiu ce îşi doresc, din punct de vedere vestimentar, multe naţiuni. Acest concept s-a îmbinat cu priceperea lucrătorilor. Acum, la fabrica Formens sunt 1.030 de angajaţi, fabrica are deja 23.000 de metri pătraţi, avem opt fabrici partenere şi în 2014 am avut o cifră de faceri de 42 de milioane de euro“, spune Losson. Totodată Formnes exportă costume de lux în peste 32 de ţări printre care Franţa, Germania şi Statele Unite, având magazine deschise cu brand-ul ”Louis Purple” în marile oraşe.

Clientul, transformat în avatar

Aproape 98% din producţia de lux a Formens este exportată în ţări precum Franţa, Germania, State Unite şi Rusia. În ceea ce priveşte noul proiect, Losson spune că este un concept de magazin cu volum mic de produse.

cabina

 Cabina unde are loc deocamdată doar  la Botoşani scanarea 3 D

„Fiecare dimensiune este stocată în sistemul informatic integrat, generându-se astfel profile digitale pentru fiecare client. Avatarul rezultat este trimis în fabrica din Botoşani. În loc de 30 de minute cât durează luatul măsurilor în mod normal, totul se va rezolva în cinci minute. Şi, de asemenea, nu vor exista greşeli“, explică Losson. 

avatar

Avatarul obţinut în urma scanării

Costumele vor fi realizate în mare parte manual, de croitorii din Botoşani, preţul variind în funcţie de material. Cel mai scump costum vândut de fabrică a costat 25.000 de euro, fiind realizat cu fir de platină. 

Vă recomandăm să citiţi şi următoarele ştiri:

FOTO Second Hand vs Vintage: răsăritul unei mode apuse

FOTO Natura Origami şi hainele-fantezie din colecţia Haute Couture a lui Karl Lagerfeld prezentată la Săptămâna Modei de la Paris

FOTOGALERIE Penisuri pe podium: haine cu vedere la organele genitale ale modelelor într-o prezentare Rick Owens

Botoşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite