Cum vrea conducerea unui spital de provincie să scape de personalul medical care vorbeşte urât pacienţilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Angajaţii Spitalului Judeţean de Urgenţă Bistriţa vor fi trimişi la cursuri de comunicare FOTO: Bianca Sara Gavrilă/Arhivă
Angajaţii Spitalului Judeţean de Urgenţă Bistriţa vor fi trimişi la cursuri de comunicare FOTO: Bianca Sara Gavrilă/Arhivă

După ce s-au investit milioane de euro în Spitalul Judeţean de Urgenţă Bistriţa, managerul unităţii medicale vrea să se lupte cu o altă problemă stringentă: atitudinea personalului medical. Acesta vrea să trimită personalul medical auxiliar şi mediu la cursuri de comunicare, unde să înveţe cum să se comporte cu pacienţii şi aparţinătorii.

Bistriţenii care ajung la Spitalul Judeţean de Urgenţă Bistriţa sunt mulţumiţi de condiţiile din spital, de îngrijirile medicale, de mâncare, însă nu şi de cum se comportă infirmierele, asistentele medicale sau brancardierii. Aceasta este concluzia trasă de managerul unităţii medical, Gabriel Lazany, după ce a analizat sesizările venite fie din partea pacienţilor, fie din partea aparţinătorilor.

Primul pas făcut pentru a schimba asta a fost să apeleze la cei 3 asistenţi sociali ai spitalului pentru a comunica cu aparţinătorii pacienţilor de la Unitatea de Primiri Urgenţe. 

Astfel, medicii, care de multe ori sunt contra timp sau depăşiţi de numărul mare de pacienţi, trebuie să se oprească din actul medical şi să le explice aparţinătorilor ce se întâmplă cu prietenul sau ruda lor. Încă de anul trecut, aceste sarcini au fost preluate de asistenţii sociali, care nu doar că se ocupă de cazurile sociale care ajung la Unitatea de Primiri Urgenţe, ci menţin şi legătura cu aparţinătorii din sala de aşteptare.

„Ei (n.r. asistenţii sociali) se ocupă de toate cazurile sociale, persoane fără adăpost sau fără asigurare medicală. Suplimentar, aceştia au preluat şi sarcina de comunicare cu aparţinătorii. De multe ori medicul este foarte ocupat şi am încercat să îl mai degrevez de sarcini. De când au preluat asistenţii această sarcină a scăzut numărul de sesizări. Încă nu avem permanenţă pe acest serviciu, dar sperăm să avem în curând”, a declarat managerul Gabriel Lazany.

Acesta îşi doreşte ca pe lângă cei 3 asistenţi să mai angajeze 5 şi să asigure astfel permanenţa la Unitatea de Primiri Urgenţe. Astfel, îndată ce au informaţii de la medici, asistenţii medicali merg în sala de aşteptare şi le prezintă situaţia cât mai calm posibil aparţinătorilor.

Infirmierele şi asistentele medicale, la cursuri de comunicare

Gabriel Lazany nu vrea să se oprească aici. Acesta vrea să îşi trimită la cursuri de comunicare mai bine de 800 din angajaţi. Este vorba despre personalul medical mediu şi auxiliar, mai precis infirmierele, asistentele medicale, femeile de serviciu sau brancardierii.

Managerul spitalului a constatat că cele mai multe dintre sesizările făcute de pacienţi şi aparţinători vizează aceste categorii din spital. Acestora li se reproşează că se comportă sau vorbesc urât sau necorespunzător.

Dacă nu va ajunge la un acord cu Universitatea de Medicină şi Farmacie din Târgu Mureş, cu care este în tratative pentru organizarea cursurilor de comunicare, Gabriel Lazany intenţionează să organizeze o licitaţie publică în acest sens. 

„Vrem ca personalul să participe la aceste cursuri şi pe lângă schimbarea limbajului, să înveţe şi cât şi ce au dreptul să comunice pacientului, în funcţie de postul ocupat. Marea majoritate a nemulţumirilor se referă la probleme comportamentale”, mai spune managerul spitalului. 

Vă mai recomandăm:

Cum a ajuns o policlinică de stat din provincie să se modernizeze: programări online, rezultatele analizelor - afişate pe site, aparatură modernă

Aparatul care a salvat viaţa unui bebeluş născut prematur chiar în ziua în care a fost pus în funcţiune. Ventilatorul ultramodern fusese donat spitalului

Bistriţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite