Refacerea căii ferate de la Cluj, Dej, Baia Mare şi Satu Mare, un miliard de euro. Maramureşul, legat de autostrada M3 din Ungaria

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Aeroportul Baia Mare ar urma sa devina aeroport regional FOTO:Rares Moise/Adevarul
Aeroportul Baia Mare ar urma sa devina aeroport regional FOTO:Rares Moise/Adevarul

Maramureşul ar trebui să o ducă bine în anii care vin. Asta pentru că acum, în prag de alegeri prezidenţiale, promisiunile curg gârlă pentru maramureşenii care au fost neglijaţi peste 20 de ani de autorităţile centrale de la Bucureşti. Numai în ultimii ani au fost începute investiţii serioase în această parte a ţării.

Până în 2020 judeţul Maramureş ar trebui să fie legat la autostrada M3 din Ungaria. Tot până atunci Aeroportul Internaţional Baia Mare ar trebui să devină aeroport regional.  

Pân atunci însă, revenind în actualitatea zilelor noastre, un număr de opt administraţii publice au convocat recent şedinţe extraordinare de Consiliu Local, pentru a-şi suplimenta fondul de cheltuieli cu bani trimişi în localităţile pe care le păstoresc de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP). Cele opt sunt Seini, Tăuţii Măgherăuş, Recea, Satulung, Şomcuta Mare, Valea Chioarului, Boiu Mare şi Borşa.

Cinci contracte finanţate prin PNDL la Seini

Primarul oraşului Seini, Gabriela Tulbure a declarat că aici există deja cinci contracte finanţate de Ministerul Dezvoltării Regionale, în luna august a anului 2008 fiind semnate patru contracte pentru Seini, respectiv reabilitarea a trei străzi şi o extindere de canalizare.

“După vizita ministrului MDRAP în Seini am discutat despre necesitatea reabilitării internatului care aparţine Grupului Şcolar Agricol, unde s-a început o lucrare cu fonduri de la bugetul local, dar banii au fost insuficienţi. Săptămâna trecută, alături de vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Gabriel Zetea, am fost la Bucureşti, iar zilele acestea a ajuns contractul semnat la Seini, suma alocată fiind de 400.000 de lei. 

Se semnează şi alte acte adiţionale la contractele deja demarate, respectiv strada Cloşca, unde suplimentarea e de 200.000 de lei şi o sumă echivalentă pentru extinderea reţelei de canalizare apă. Extinderea pe strada Roşiori şi adiacente va începe în cel mai scurt timp”, a explicat primarul Tulbure.

În Tăuţii Măgherăuş, bani pentru două proiecte pentru două drumuri extrem de importante, respectiv DC 103 Nistru şi DC 104, Băiţa - Ulmoasa

Ministerul Dezvoltării Regionale a aprobat, prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, câte şase miliarde de lei vechi pentru fiecare drum, respectiv 1.200.000 de lei. Un alt proiect care primeşte finanţare de peste 10 miliarde de lei vechi este Şcoala Generală cu clasele I-VIII Nistru. La Satulung, au fost aduse două proiecte extrem de importante şi anume alimentare cu apă în Hideaga - Mogoşeşti - Pribileşti şi scoala din Satulung.

”Am avut deja finanţate 300.000 de lei la începutul acestui an, suplimentare de 60.000 de lei, la care se mai adaugă acum 500.000 de lei pentru proiectul de alimentare cu apă. Săptămâna viitoare vor ajunge, în Satulung, alţi 500.000 de lei pentru refacerea clădirii unităţii de învăţământ”, a declarat vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Gabriel Zetea.

Şomcuta Mare beneficiază de peste 1.000 mii lei pentru finanţarea a trei proiecte pe OUG 28. Pentru extinderea reţelei de alimentare cu apă în sistem centralizat a localităţii Vălenii Şomcutei s-a semnat contractul pentru 400.000 de lei, în timp ce 800.000 de lei au fost alocaţi pentru reabilitarea DC 64 + DL33 + DL 55 - Şomcuta Mare - Vălenii Şomcutei.

Reabilitarea şi modernizarea DC 73 (renumerotat DC75) şi reţea stradală intravilan în localitatea  Buteasa, cu suma de 150.000 de lei (suplimentare la 400.000, finanţare iniţială). Drumul Baia Mare  Vaja, care pleacă de la Turda, vine spre Cluj, Dej, Baia Mare, iar de la Baia Mare o ia spre Halmeu şi apoi legătura cu Ucraina, pe o parte şi spre vama Petea pentru a face legătura cu autostrada M3, din Ungaria.

Peste un miliard de euro în refacerea căii ferate de la Cluj, Dej, Baia Mare şi apoi Satu Mare, dorindu-se ca viteza de deplasare a trenurilor să crească de la 50 de km pe oră, la 100 – 120 km/h. Se mai doreşte transformarea Aeroportului Internaţional Baia Mare în Aeroport Regional. 

Baia Mare



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite