FOTO Centura Alexandriei şi podul care leagă oraşul de Bucureşti vor fi reabilitate de Ministerului Marilor Proiecte

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Centura Alexandriei nu a fost niciodată reabilitată foto: Claudiu Dumitrache
Centura Alexandriei nu a fost niciodată reabilitată foto: Claudiu Dumitrache

Coşmarul de pe centura Alexandriei va fi reparat pe banii Ministerului Marilor Proiecte. Ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, Liviu Dragnea, a iniţiat două hotărâri de Guvern legate de judeţul Teleorman. Reabilitarea şoselei de centură a municipiului Alexandria şi a podului care face legătura între Alexandria şi Bucureşti se va face pe banii noului minister înfiinţat în Guvernul Ponta 2.

Centura Alexandriei şi podul care face legătura între localităţile din sudul ţării şi Capitală vor fi, în sfârşit, reabilitate. Vicepremierul Liviu Dragnea a iniţiat două hotărâri de guvern care prevăd trecerea a două sectoare de drum din administrarea Consiliului Local Alexandria, în administrarea Ministerului Marilor Proiecte.

Primul obiectiv este podul peste râul Vedea, situat la intrarea în Alexandria dinspre Bucureşti. Potrivit vicepremierului, Liviu Dragnea „obiectivul menţionat, deşi aflat în raza teritorială a municipiului Alexandria este de interes naţional, aflându-se într-o continuă stare de degradare, iar valoarea reparaţiilor şi modernizărilor necesare, depăşeşte posibilităţile financiare ale municipiului Alexandria”.

Şi şoseaua de centură din partea de vest a municipiului Alexandria se află pe lista de priorităţi a lui Dragnea. Potrivit vicepremierului, deşi acest obiectiv se află pe teritoriul municipiului Alexandria, adică exact în Colegiul unde a fost ales deputat, „este de interes naţional” şi trebuie reabilitat pe banii statului.

Şoseaua de centură n-a fost reabilitată niciodată

Construită la scurtă vreme după cel de-al Doilea Război Mondial, şoseaua de centură, din partea de vest a municipiului Alexandria, n-a fost niciodată reabilitată. Aceasta este pentru şoferi, fără doar şi poate, cea mai chinuitoare arteră de circulaţie rutieră din Teleorman. De la un capăt la celălalt, aceasta este „presărată” cu gropi de la câţiva centimetri, până la cratere de jumătate de metru.

În nota de fundametare pentru această hotărâre, Liviu Dragnea precizează că „drumul de centură”, preia traficul autovehiculelor de mare tonaj care circulă spre şi din spre Bucureşti, Roşiorii de Vede, Craiova, Turnu Măgurele, Zimnicea”, motiv pentru care „obiectivul menţionat mai sus este de interes naţional”.

Din cauza maşinilor de mare tonaj, dar şi a zecilor de ani care au trecut peste aceasta, degradarea este de nedescris, iar craterele nu pot fi ocolite cu niciun chip. Pe ea, practic, nu se poate circula cu viteză mai mare de 5-10 kilometri la oră, iar a scăpa fără vreo defecţiune majoră la maşină este o adevărată minune. Chiar şi roţile camioanelor sau ale TIR-urilor care sunt obligate să folosească acel drum sunt vizibil zgâlţâite de diferenţa de nivel dintre asfalt şi craterele formate prin măcinarea bitumului. Mai mult decât atât, aceasta a devenit în ultimul timp şi „groapă de gunoi”.

Podul de peste râul Vedea riscă să cadă în orice moment

Podul de peste râul Vedea este un real pericol pentru circulaţia rutieră. Potrivit edilului-şef al Alexandriei, Victor Drăguşin, podul care face legătura oraşelor din sud şi sud-estul ţării cu Bucureştiul poate în orice clipă să se prăbuşească provocând o adevărată catastrofă. Ultima reabilitare completă a podului cu pricina a avut loc în anul 1992.

Autorităţile locale n-au mai vrut să investească banii bugetului pentru reabilitarea podului pe motiv că acesta este distrus în special de camioanele şi TIR-urile care tranzitează Alexandria, iar aceşti bani ar trebui daţi de către Ministerul Transporturilor şi Compania Naţională de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi.

„Am transmis documentaţiile către cele două instituţii cred că de vreo trei ori. Din păcate, răspunsurile primite au fost negative atât din partea Ministerului Transporturilor, cât şi de la Compania Naţională de Drumuri  Naţionale şi Autostrăzi. Pentru reabilitarea podului, care trebuie urgent realizată este nevoie de un milion de euro.

Pentru reabilitarea podului trebuie făcute mai multe studii şi asta din cauză că pe vremea construirii acestuia existau doar basculante de 16 tone, iar acum au apărut TIR-uri şi de 40 sau 50 de tone. Podul n-au fost calculat pentru asemenea greutăţi. Ăsta este şi motivul pentru care asfaltul se vălureşte, iar podurile nu mai rezistă”, ne-a spus primarul Alexandriei, Victor Drăguşin.

Din fericire, la sfârşitul lunii septembrie 2012, consilierii locali alexăndreni au aprobat trecerea din proprietatea Municipiului Alexandria şi administrarea Consiliului Local, în proprietatea publică a statului şi administrarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii prin Compania Naţionala de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a centrurii din partea de vest a oraşului. Prin aprobarea acestui proiect s-au putut face demersurile necesare pentru ca noul minister să investească pentru reabilitarea acesteia.

Alexandria



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite