Stagiu de învăţare în Italia pentru  angajaţi AJOFM din regiunile Centru şi Vest

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Proiectul prin care se caută soluţii care să-i ajute pe şomeri să pună pe picioare activităţi care să le aducă venituri lunare este pus în practică de Agenţia de Ocupare a Forţei de Muncă Alba. Demersul este co-finanţat prin programul POSDRU.

Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă(AJOFM) Alba, structură a Serviciului Public de Ocupare (SPO) din România, derulează proiectul  „Şomer ANtreprenor? Se poAte! – ŞANSA. Servicii publice pentru ocuparea şi  inovarea forţei de muncă, consultanţă şi sprijin pentru SPO din Regiunile Centru si Vest, în dezvoltarea de servicii noi pentru promovarea antreprenoriatului". Demersul are la bază un parteneriat format din beneficiarul finanţării cu organizaţii naţionale şi transnaţionale: SC Tobimar Construct S.R.L. Alba Iulia, AJOFM Caraş-Severin, OMNIACOM – Consorzio Europeo per la Formazione Integrate- Italia, I.F.O.A.- Instituto Formazione Operatori Aziendali – Italia şi Obiettivo Lavoro Spa-Italia.

Identificarea de bune practici şi expertiză în domeniul serviciilor de dezvoltare antreprenoriat şi consiliere profesională

O componentă importantă în cadrul proiectului o reprezintă acţiunile transnaţionale denumite „intership“, organizate cu implicarea partenerilor din Italia, responsabili de identificarea celor  mai reprezentative organizaţii publice şi private implicate în furnizarea serviciilor de dezvoltare antreprenoriat şi consiliere profesională, care-i vor primi pe participanţii din România.

În  perioada 16-22 martie 2014, se desfăşoară în cadrul activităţii  „Identificare, implementare şi schimb de bune practici şi expertiză în domeniul servicii de dezvoltare antreprenoriat şi consiliere profesională cu SPO din state membre UE”,  un stagiu de învăţare în oraşul Bologna. La acestă acţiune participă 20 angajaţi din Agenţiile de Ocupare a Forţei de Muncă(AJOFM) din judeţele: Alba, Braşov, Mureş, Covasna,  Harghita, Sibiu, Hunedoara, Arad, Timiş. Salariaţii AJOFM vor afla, pe parcursul internship-ului, care este evoluţia serviciilor de ocupare a forţei de muncă din Italia, ce rol are administraţia publică locală pe piaţa muncii, se vor familiariza cu modele şi metode moderne de antreprenoriat şi vor vizita structura Serviciului Public de Ocupare din Padova.

În urma acestui stagiu de învăţare, participanţii vor completa „Fişa de Identificare Bune Practici”, instrument cadru inovator elaborat pentru abordarea unitară a procesului de identificare a bunelor practici.  Informaţiile obţinute vor fi valorificate în replicarea de bune practici transnaţionale în cadrul structurilor Serviciului Public de Ocupare  din România, în domeniile : consultanţă şi asistenţă pentru începerea de activităţi independente sau initierea de afaceri şi consiliere profesională.

Proiectul AJOFM Alba are ca scop creşterea capacităţii structurilor Serviciului Public de Ocupare(SPO) din regiunile Centru şi Vest în furnizarea unor servicii de ocupare a forţei de muncă de calitate, care să le apropie de instituţiile de profil din Uniunea Europeană. Demersul este co-finanţat din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013.

Alba Iulia

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite