Oraşul Cugir nu va avea legătură directă cu autostrada Orăştie - Sibiu. Compania de Drumuri refuză să finanţeze proiectul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cugirul nu va avea legătură directă cu autostrada
Cugirul nu va avea legătură directă cu autostrada

Oraşul Cugir nu are şanse în viitorul apropiat să obţină un acces direct la autostrada orăştie - Sibiu. CNADNR a răspuns unei solicitări a Consiliului Judeţean Alba pe această temă transmiţând că infrastructura de acces la localităţile învecinate cu autostrada asigură necesarul de transport în condiţii optime, astfel că nu ar mai fi nevoie de alt nod rutier.

Astfel, dacă în urmă cu doi ani, proiectul era considerat drept „bătut în cuie”, după „negocieri” cu diferite autorităţi din Guvern, acum CDNADNR „taie” elanul autorităţilor din Alba, care au încercat să scoată zona Cugir, cu potenţial de dezvoltare economică, din izolarea dată de lipsa accesului direct la autostradă. 

Consiliul Judeţean Alba a solicitat CNADNR sprijin de asistenţă tehnică şi proiectare pentru întocmirea documentaţiei tehnico-economice (faza studiu de fezabilitate, proiect tehnic şi asistenţă tehnică de specialitate) pentru proiectul „Asigurarea conectivităţii oraşului Cugir la reţeaua TEN-T prin construirea nodului rutier în zona de legătură a drumului judeţean DJ 704 cu DN 7″.

În răspunsul de la CNADNR, primit joi, 3 septembrie 2015, se arată că pe acel sector de autostradă sunt realizate două noduri rutiere, unul la Sebeş ce se află la 16,3 km de intersecţia DJ 704 cu DN 7 şi un altul în zona DJ 705 la numai 7,1 km de intersecţia DJ 704 cu DN 7, iar infrastructura de acces la localităţile învecinate cu autostrada asigură necesarul de transport în condiţii optime. ”Din punct de vedere a normativului PD 162-2002, normativ pentru proiectarea autostrăzilor extraurbane, secţiunea a 2-a, Prevederi Generale, art. 2 <Autostrăzile sunt drumuri naţionale de mare capacitate şi viteză, rezervate exclusiv circulaţiei autovehiculelor, care nu deservesc proprietăţile riverane …> şi în conformitate cu art. 4 <Autostrăzile pot fi: a) extraurbane, care leagă între ele mari centre populate sau centre generatoare de trafic şi de regulă ocolesc localităţile …>, autostrăzile trebuie să asigure comunicarea facilă în condiţii de siguranţă şi fluenţa traficului de mărfuri şi persoane”, se mai precizează în răspunsul oferit de CNADNR.

Directorul CNADNR, Narcis Neaga, a transmis în acelaşi răspuns că tronsonul de autostradă Orăştie – Sibiu este în perioada de garanţie, iar alte lucrări de infrastructură care să afecteze structura proiectată şi executată pe acest contract cu finanţare nerambursabilă nu pot fi efectuate.

”Mă îngrijorează şi mă dezamăgeşte răspunsul pe care directorul CNADNR îl dă. Atunci când doi miniştrii au fost audiaţi în Comisia pentru Transporturi şi Infrastructură a Parlamentului României, şi mă refer la Dan Şova şi Ioan Rus, personal i-am întrebat ce au de gând cu acest nod de legătură a oraşului Cugir cu autostrada şi le-am solicitat ca oraşul Cugir să fie conectat la autostradă. Vă spun că ambii miniştrii au fost de acord, au susţinut şi au promis ferm această conectare. În 2012 când eram prefect şi când ministrul Transporturilor de atunci, Ovidiu Silaghi, a venit în vizită la autostradă, pe tronsonul Orăştie – Sibiu, de asemenea mi-a promis acelaşi lucru. Mă miră cum de miniştrii spun una şi subordonaţii miniştrilor fac altceva. Sper să nu fie un haos atât de mare în Ministerul Transporturilor încât să constatăm că cel care conduce ministerul este directorul CNADNR şi nu ministrul”, a declarat deputatul Dan Coriolan Simedru, care a prezentat situaţia într-o conferinţă de presă.

De asemenea, în răspunsul primit se precizează că CNADNR a demarat procedura de achiziţie pentru un contract de servicii pentru ”Elaborare Studiu de Prefezabilitate privind realizarea de noi noduri rutiere pe autostrăzi (A1, A2, A3, A4)”, procedură aflată în stadiul evaluării, având ca obiectiv identificarea unor legături rutiere cu autostrăzile în exploatare, iar în urma acestui studiu se va cunoaşte necesitatea realizării unor noi noduri rutiere.

Mai puteţi citi:

Încă un pas pentru începerea lucrărilor pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeş - Turda. A fost atribuit contractul de supervizare

Exproprieri pe lotul 4 al autostrăzii Sebeş - Turda. Statul plăteşte aproape 800.000 de lei pentru 772 imobile din Alba şi Cluj

Lucrările la autostrada Sebeş - Turda pot fi reluate pe trei loturi. APM Alba a emis autorizaţia integrată de mediu

 

Scandal pe autostrada Sebeş - Turda: constructorii au blocat complet accesul spre un cimitir şi spre terenurile oamenilor, lângă Aiud

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite