Din şomer, antreprenor, după model italian. Stagiu de învăţare pentru angajaţi AJOFM din regiunile Centru şi Vest

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Proiectul este pus ]n practică de AJOFM Alba
Proiectul este pus ]n practică de AJOFM Alba

Proiectul prin care se caută soluţii care să-i ajute pe şomeri să pună pe picioare activităţi care să le aducă venituri lunare este pus în practică de Agenţia de Ocupare a Forţei de Muncă Alba. Demersul este co-finanţat prin programul POSDRU.

Pentru a creste numărul persoanelor care să înteleagă că este mai important pe termen lung să-şi facă propria afacere într-un domeniu în care au sanse de reusită, decât să se multumescă cu o indemnizatie lunară de somaj pe o anumită perioadă, se face apel si la experienta serviciilor similare din statele Uniunii Europene. O astfel de iniţiativă este pusă  în practică de Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă Alba, prin proiectul „Şomer ANtreprenor? Se poAte! – ŞANSA. Servicii publice pentru ocuparea şi inovarea forţei de muncă, consultanţă şi sprijin pentru SPO din Regiunile Centru si Vest, în dezvoltarea de servicii noi pentru promovarea antreprenoriatului". Demersul este pus în practică în parteneriat cu cinci organizaţii publice şi private: SC Tobimar Construct SRL Alba Iulia, AJOFM Caraş-Severin, OMNIACOM - Consorzio Europeo per la formazione integrata, I.F.O.A.-Instituto Formazione Operatori Aziendali si OBIETTIVO LAVORO SPA,ultimele trei transnaţionale, din Italia.

Servicii moderne de antreprenoriat

Un număr de 10 angajaţi din Agenţii de Ocupare a Forţei de Muncă din regiunile Centru şi Vest au participat, în perioada 29 septembrie-5 octombrie 2013, la un stagiu de învăţare, organizat de partenerii italieni din proiect, în regiunea Emilia-Romagna. Scopul intership-ului a fost identificarea, implementarea şi schimbul de bune practici şi expertiză în domeniul serviciilor de dezvoltare antreprenoriat şi consiliere profesională cu Serviciile Publice de Ocupare din state membre UE. Unul dintre instrumentele de lucru prezentate de partenerii italieni a fost „Bilanţul competenţelor“, util şomerilor aflaţi în căutarea unui loc de muncă, angajaţilor care practică mobilitatea pe piaţa muncii, dar şi celor care doresc o dezvoltare profesională şi a carierei.  De asemenea, permite găsirea locului de muncă unde pot fi valorificate competenţele dobândite, susţin cei care l-au testat. Participanţii la stagiu de învăţare au avut ocazia să viziteze şi un incubator de afaceri, deschis în urmă cu 10 ani.  Aici firmele nou înfiinţate primesc spaţiu, au acces la utilităţi, au o serie de avantaje fiscale, primesc consultanţă şi sprijin pentru obţinerea de împrumuturi de la bănci sau asociaţii de antreprenori. Intrarea în incubator se face prin concurs, iar facilităţile se întind pe o perioadă de până la cinci ani.

Printre propunerile avansate la finalul vizitei sunt: regândirea măsurilor active care să îmbunătăţească ocuparea forţei de muncă; testarea şi introducerea Bilanţului competenţelor ca instrument de lucru în Agenţiile Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă; schimbarea criteriilor de evaluare a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă.  Participanţii au  realizat documentele relevante care se vor constitui în mijloace de învăţare pentru specialiştii din AJOFM care nu au făcut deplasarea în Italia.

Consolidarea Serviciilor Publice de Ocupare

Proietul AJOFM Alba este co-finanţat de Fondul Social European, prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 „Investeşte în oameni!”, Domeniul major de intervenţie 4.1 „Intarirea capacitatii SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare“. România ca ţară membră a Ununii Europene trebuie să-şi consolideze propriile Agenţii de Ocupare a Forţei de Muncă, în calitate de Serviciu  Public de Ocupare (SPO),  prin asigurarea unor servicii moderne, extinzând cooperarea de la nivel local, la  regional/inter-regional, naţional şi european.(Articol scris de NICU NEAG)

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite