UPDATE Accidentul aviatic din Apuseni: procurorii cercetează posibile infracţiuni de încălcare a Codului aerian

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Imaginea avionului în noaptea accidentului
Imaginea avionului în noaptea accidentului

Procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia fac cercetări, în dosarul penal privind accidentul de avion din Munţii Apuseni şi în legătură cu infracţiunea de încălcare a codului aerian.

UPDATE Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia a făcut public un comuicat de presă prin care anunţă începerea urmăririi penale  in rem în cauza privind accidentul aviatic din data de 20.01.2014, pentru următoarele infracţiuni:

- încălcarea de către personalul aeronautic civil  a  îndatoririlor de serviciu sau neîndeplinirea lor, dacă fapta este de natură să pună în pericol siguranţa zborului, faptă prev. şi ped. de art. 98 rap. la art. 110  din OG nr. 29/1997 privind Codul aerian.

- vătămare corporală din culpă prev. de art. 184 al. 2, 4 C. pen. cu aplic. art. 33 lit. b C. pen.

Procurorul şef al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia, Augustin Lazăr, a declarat că cercetarea cu privire la încălcarea codului aerian este o procedură normală, care se realizează la fiecare accident aerian.

”Facem cercetări şi cu privire la prevederile codului aerian în cadrul aceluiaşi dosar deschis imediat după producerea accidentului de avion. Este o procedură obligatorie în astfel de situaţii“, a declarat pentru Adevărul procurorul Augustin Lazăr.

În cursul zilei de marţi, anchetatorii au efectuat cercetările la faţa locului, în pădurea de pe Vârful Petreasa, Munţii Apuseni, unde s-a prăbuţit aeronava. În anchetă sunt implicaţi procurori şi criminalişti din Alba şi Bucureşti.

Surse din cadrul anchetei au declarat, pentru „Adevărul“, că prima 

image

Foto

image

ipoteză pe care autorităţile merg este că pilotul avionului prăbuşit în Munţii Apuseni, luni, s-a apropiat prea mult de sol în momentul în care efectua manevrele de degivrare. Una dintre ipotezele pe care anchetatorii merg în stabilirea circumstanţelor în care a avut loc accidentul aerian de luni seară este că apropierea de sol a aeronoavei a fost prea mare motiv pentru care pilotul a pierdut controlul.

Accidentul ar fi avut loc în momentul în care pilotul a efectuat procedurile de degivrare, adică de mişcare bruscă a avionului în aşa fel încât să se ducă gheaţa de pe fuselaj.

Givrajul este strat de gheaţă sau de chiciură care se depune pe automobile şi avioane pe vreme rece. Măsurile luate de pilot ar fi fost fireşti, dacă situaţia meteorologică o cere, doar că avionul ar fi coborât prea mult şi s-ar fi lovit de vârful brazilor, moment în care a avut loc accidentul.

Avionul, care efectua o cursă medicală de la Bucureşti la Oradea, a forţat aterizarea într-o pădure de la graniţa judeţelor Cluj, Alba şi Bihor, luni seară. La bord se aflau patru doctori, o rezidentă şi doi piloţi, care urmau să aducă în Bucureşti mai multe organe pentru transplant.

Pe aceeaşi temă

Poveştile eroilor din Apuseni. Cum au reuşit oamenii simpli să doboare tot sistemul

Accidentul din Apuseni, relatat de una dintre victime. Medicul Zamfir: „Am acordat ajutor cui am putut. Iovan era prins între fiare“

Premierul Ponta: „Intervenţia de luni a fost un eşec. Secretarul de stat Chiper a fost demis. Voi solicita înlocuirea şefilor STS şi ROMATSA”

Radu Stroe, ministrul care ar trebui demis pentru bâlbâieli în accidentul aviatic: „Nu demisionez“

ROMATSA, raport preliminar: Aeronava BN2 emitea un semnal de urgenţă care trebuia decriptat la Moscova, ceea ce nu s-a întâmplat

Vieţi apuse în Apuseni. Moţii au sisteme de detecţie mai bune. Ruşii sunt de vină?!

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite