Cum caracterizezi sectorul auto în general şi cel de pe plan local în special?

Este cel mai dezvoltat sector al industriei, atrage cele mai mari investiţii şi are o bună prognoză de creştere până în 2020. Deşi avem numai doi constructori auto, Dacia şi Ford, reţeaua de furnizori este foarte bine dezvoltată. Din top 20 furnizori automotive globali, 13 sunt prezenţi în România cu facilităţi de producţie, pe lângă aceştia, există sute de furnizori de rang 2 (Tier2).

Ca tânăr antreprenor, cât de dificil este să deschizi o firmă în România?

Să deschizi o firmă e extrem de simplu, să ai perseverenţa de a reuşi mi se pare cu adevărat o provocare.

În realitate, un start-up e o organizaţie temporară care îşi caută un model de business.

Care au fost cele mai mari provocări, probleme cu care te-ai confruntat la începutul afacerilor?

Ne place să spunem că suntem un start-up, e un termen frumos şi ne plasează în categoria celor care cred în ideile lor. În realitate, un start-up e o organizaţie temporară care îşi caută un model de business. Noi ştim ce avem de făcut, ne-am lansat ca experţi intr-un sector pe care îl cunoaştem foarte bine. Dificultăţile sunt legate de gestiunea eficientă a timpului. Aspectele legate de contabilitate, marketing, furnizorii, resursele umane îţi consumă mult timp. Din fericire, am reuşit să delegăm şi acum avem atenţia numai pe piaţă şi nevoile clienţilor.

Ce servicii oferiţi?

Serviciile noastre se adresează celor care proiectează şi fabrică produse. Acestor companii le oferim cele mai avansate tehnologii pentru dezvoltarea digitală a produselor. Avem responsabilitatea de a fi partenerul Siemens în România pentru Product Lifecycle Management.

Care sunt noutăţile cu care veniţi în piaţă, comparativ cu alţi competitori din sector?

De la început am crezut că putem face mai mult pentru clienţi. Sloganul nostru este „Realizează potenţialul!”. Asta înseamnă ieşirea din zona de confort şi asumarea schimbărilor necesare. Avem avantajul de a cunoaşte bine furnizorii existenţi şi am creat un set de soluţii cu care să răspundem mult mai bine nevoilor din piaţă. Principalul avantaj îl constituie faptul că am lucrat jumătate din timp cu partenerii noştri externi, de la care am am învăţat ce este profesionalismul, iar cealaltă jumătate din timp am lucrat cu firmele din România care au trecut la digitalizarea proceselor de proiectare şi producţie. Practic, am petrecut 12 ani implementând cele mai avansate tehnologii la organizaţii care aveau o rezistenţă semnificativă la schimbare. Din acest motiv credem că putem gestiona foarte bine procesele de tranziţie. O noutate pe piaţa din România este furnizarea de servicii pentru proiecte cercetare-dezvoltare în contextul Industry 4.0. Firmele de la noi trebuie să facă trecerea la fabrica digitală iar resursele umane din departamentul IT existent nu pot gestiona această transformare. Ne-am propus încă de la început să sprijinim mai mult comunitatea celor care dezvoltă produse şi lucrăm intens în „timpul liber” să creăm informaţie de cea mai bună calitate şi primul blog dedicat celor care lucrează în dezvoltarea digital a produselor.

Din cauza infrastructurii din România, călătoriile sunt greu de planificat şi cred că ar fi loc de servicii integrate destinate companiilor.

Lucrez de 20 de ani in industria turismului, aşa că, inevitabil, abordăm şi acest subiect. Spune-mi, cât de important este turismul pentru tine şi pentru afacerea pe care ai demarat-o?

Este foarte important. În fiecare lună sunt plecat 10 zile de acasă şi contează mult unde îmi petrec timpul. Deplasările în interes de afaceri sunt adesea planificate repede, astfel că aşteptăm de la cei care ne oferă servicii o flexibilitate mult mai mare. Eu mă pot decide după o discuţie telefonică să am nevoi de servicii în seara asta sau mâine. O altă situaţie cu care ne întâlnim des este aceea în care trebuie să lucrăm 20 de zile la un client într-o perioadă de două-trei luni. În acest caz, căutăm servicii care să ne ofere libertatea de a alege cum consumăm acele zile. Oamenii de afaceri care călătoresc mult s-au cam plictisit de hotelurile standard şi caută ceva specific, cochet, unde se simt ca într-o casă normală. O altă situaţie de utilizare a serviciilor de turism este atunci când căutăm destinaţii pentru  training-urile cu clienţii. În general dorim să le susţinem în locuri cu o bogată ofertă de servicii complementare. Din cauza infrastructurii din România, călătoriile sunt greu de planificat şi cred că ar fi loc de servicii integrate destinate companiilor. Personal aş dori să vorbesc cu o singură agenţie care să îmi organizeze pachetul turistic, respectiv biletele de avion, închirierea maşinii, rezervarea hotelului sau sală de întâlnire. Acum petrec mult timp cu aceste lucruri sau sunt nevoit să am angajaţi în plus care să gestioneze totul.