Noul serviciu de un miliard de dolari care uşurează viaţa vizitatorilor la Disneyland

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Disney a lansat MyMagic+, un program în valoare de un miliard de dolari care ar putea schimba felul în care oamenii îşi petrec timpul la Disneyland.

MyMagic+ este un sistem care permite rezervarea de bilete şi planificarea călătoriei cu câteva luni în avans prin intermediul unei aplicaţii ce poate fi folosită pe internet sau pe telefon. 

Jason Mclnerney şi soţia sa, Melissa, şi-au înregistrat comenzile, pe tabletă, la intrarea dintr-un restaurant din parcul de distracţii Disneyland, Florida. După care li s-a spus să ia loc, la masa lor a apărut un ospătar cu comanda. Jason, care este un vizitator anual al parcului de distracţii, s-a întrebat uimit: „Cum au ştiut unde stăteam?”.

Răspunsul la întrebarea lui stătea în brăţările electronice pe care cei doi le purtau. Acesta este scopul proiectului MyMagic+, ale cărui costuri se ridică la un miliard de dolari. Acesta poate „controla” mulţimea, colecţionează informaţii despre vizitatori şi se materializează într-o tehnologie „purtabilă” care va schimba felul în care oamenii petrec, se joacă şi cheltuiesc odată ajunşi în „cel mai magic loc de pe Pământ”.

Dacă sistemul va funcţiona, nu va fi folosit doar în parcuri tematice, ci şi în muzee, la grădinile zoologice, aeroporturi şi mall-uri.

MyMagic+ promite schimbări radicale. Brăţările MagicBands, care sunt conectate la o bază de date criptată cu informaţii despre vizitatori, au acces la conturile acestora, lucru care le permite oamenilor să plătească pentru mâncare sau camera de hotel doar prin atingerea brăţării de un senzor. 

Brăţările au implantate cipuri de identificare prin frecvenţe radio, pe care criticii le numesc „cipuri de spionaj”, pentru că oferă posibilitatea urmăririi fiecărei acţiuni a vizitatorilor parcului. Acestea sunt, însă, de mare ajutor pentru afacerea Disney. Brăţările monitorizează planurile vizitatorilor şi rezervările pe care aceştia le fac prin intermediul aplicaţiilor. Compania află în acest fel când este nevoie de mai mulţi angajaţi la maşinării şi jocuri, ce ar trebui să servească restaurantele, care stocuri de suveniruri ar trebui reînnoite etc.

image


FOTO dashburst.com


Scopul este, după spusele lui Tom Staggs, directorul unităţii de parcuri tematice  şi staţiuni ale companiei, „crearea unei experienţe mult mai personale, captivante şi lipsite de probleme”. De exemplu, angajaţii se vor putea adresa copiilor pe nume şi le vor ura vizitatorilor „La mulţi ani” atunci când este cazul.

Mai mult decât atât, este foarte posibil ca vizitatorii cu pachete Disney complete, rezervate în avans prin intermediul sistemului MyMagic+, să treacă, în mod spontan, la una dintre celelalte atracţii din Florida, cum ar fi parcurile SeaWorld Entertainment sau Legoland şi să cheltuiască mai uşor bani, folosind brăţările MagicBands.

„Atunci când faci totul mai simplu, oamenii tind să petreacă mai mult timp distrându-se şi cheltuind pe băutură, mâncare, marfă. Ne aşteptăm ca această schimbare să aibă un impact pozitiv asupra afacerii noastre în anii următori”, a declarat responsabilul de finanţe Disney.

Ofiţerul Robert Iger, directorul executiv, le-a spus analiştilor că, datorită noului sistem, Regatul Magic a avut cu până la 3.000 de vizitatori în plus, zilnic, în sezonul de iarnă, după ce au redus preţurile la cele mai populare atracţii turistice.

Mulţi dintre fanii Disney sunt foarte încântaţi

„Cred că, într-un final, acest lucru va îmbunătăţi experienţa Disney”, a declarat foarte mulţumit Jamie Landry, un ofiţer de poliţie care vizitează Disneyland anual, alături de soţia şi fiica sa. Brăţara sa i-a permis să plece la drum fără cheile camerei, actele sau cardurile bancare.


Există şi păreri contra

Criticii din blogosferă au reacţionat diferit. Cele mai dure plângeri sunt direcţionate către FastPass+, metoda prin care se reduce timpul de aşteptare la cele mai populare maşinării şi jocuri.


Originalul program FastPass, introdus în 1999 şi folosit încă de Disney în celelalte parcuri tematice, permitea vizitatorilor să-şi rezerve un loc pentru cele mai populare atracţii şi să intre mai repede decât ar fi intrat dacă aşteptau la coadă. Noul sistem, care permite vizitatorilor să-şi rezerve cazarea cu câteva luni înainte, pare a limita numărul de locuri pe care vizitatorii le pot rezerva la cele mai populare atracţii, lista de aşteptare fiind extrem de lungă.

„Recent, am avut cea mai urâtă experienţă la Regatul Magic Disney. Înainte, puteam ajunge acolo chiar şi la ora 17 şi prindeam FastPass. Acum, însă, am ajuns la 10 şi nu am mai găsit nimic”, spune Clayton Cannon, un alt vizitator pasionat.


Citiţi şi:

FOTO Prinţesele Disney, staruri porno şi eroine cu dizabilităţi

Petiţie pentru prinţese dolofane în producţiile Disney

FOTO Încep lucrările la cel mai spectaculos parc de distracţii din Capitală

Călătorii



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite