Tăcerea e de aur: cum te ajută liniştea să fii un lider mai bun
0
Liniştea poate fi folosită, printre altele, ca metodă terapeutică. Pshihologul Sherrie Bourg Carter vorbeşte despre cum liniştea nu este doar o bună unealtă terapeutică, ci şi cea mai eficientă strategie pentru un lider.
Iată câteva situaţii în care tăceare ar fi de bun agur pentru tine, ca lider:
Când ştii prea multe despre un angajat sau despre un coleg
Cea mai bună metodă de a învăţa informaţii este să taci şi să asculţi. Foloseşte gesturi şi expresii nonverbale pentru a arăta interese, însă nu întrerupe o persoană atunci când vorbeşte. Asta va da încredere persoanei care-ţi povesteşte ceva să-şi continuie ideile şi să împărtăşească şi mai multe cu tine.
Când un angajat sau un coleg este supărat
Când cineva trece printr-o perioadă dificilă, de obicei îşi doreşte să existe o persoană care să asculte ce are de zis. Lideri au tendinţa, de cele mai multe ori, să se arunce cu capul înainte în încercarea de a rezolva problemele celorlalţi. Totuşi, nu aceasta este cea mai bună soluţie. Liderii buni, valoroşi, le dau subaltenilor toate informaţiile de care au nevoie pentru a găsi singuri răspunsuri la întrebările lor.
După ce spui ceva destul de greu de procesat
Linişte ar oferi audienţei tale şansa să digere informaţia. Astfel cresc şansele ca aceştia să retina mai eficient.
Când negocierile nu duc nicăieri
Când cineva are aceleaşi argumente şi poziţii vizavi de un subiect şi niciuna care să rezolve, de fapt, problema, tăcerea poate fi bună, stopând o decizie nefastă.
Când eşti furios
Autocontrolul poate fi destul de dificil, dar cel mai bun lucru pe care poţi să-l faci atunci când eşti nervos este să-ţi muşti limba şi să taci. Mulţi oameni văd situaţia total diferit după ce s-au calmat.
Când cineva ţipă la tine
Se poate întâmpla ca un coleg să-şi piardă cumpătul şi să ţipe la tine. Instinctiv, îţi doreşti să te aperi şi să îl ataci verbal, la rândul tău. Totuşi, în astfel de situaţii, cel mai bine este să taci. Tăcerea ta poate calma situaţia şi îl poate face pe celălalt să conştientizeze că nu a procedat corect.