Patru tipuri de relaţii pe care ar trebui să le ai la locul de muncă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Există patru tipuri de relaţii profesionale. FOTO shutterstock
Există patru tipuri de relaţii profesionale. FOTO shutterstock

Cea mai mare greşeală pe care oamenii de afaceri o pot face este să presupună că modul în care interacţionează cu publicul, clienţii sau consumatorii este mai puţin important decât deciziile pe care le iau pentru bunăstarea companiei.

Alan S. Beron şi Richard G. Stieglitz vorbesc în cartea ”Leadership Conversations” despre patru tipuri de relaţii profesionale care sunt cruciale pentru succesul în afaceri: relaţii vizate, relaţii tentative,  tranzacţionale şi, nu în ultimul rând, relaţii de încredere, informează BusinessInsider.com.

1. Relaţiile vizate

Aceştia sunt oamenii pe care nu îi cunoşti, dar care activează în aceeaşi industrie ca şi tine. Este de bun augur să menţii o legătură cu ei, pentru că vei beneficia de ce au ei de oferit.

Tipurile de legături par superficiale tocmai datorită faptului că nu cunoşti acei oameni personal.
Reţeaua de socializare LinkedIn te poate ajuta în acest sens, precum şi schimbul de cărţi de vizită la evenimente din industrie.

2. Relaţiile tentative

Dacă ai schimbat câteva vorbe cu cineva la o conferinţă sau orice alt fel de eveniment, atunci se poate spune că acea relaţie este una tentativă. Poate că nu ai apucat să cunoşti respectivii oameni prea bine, însă asta nu te împiedică să le trimiţi un e-mail în care le ceri o mică favoare sau le propui să colaboreze pentru noul tău proiect.

3. Relaţiile tranzacţionale

Aceste tipuri de relaţii sunt mai puţin personale şi sunt folosite, de obicei, de manageri pentru a îndeplini anumite obiective de business. De exemplu, relaţiile cu furnizorii, colegii sau clienţii reprezintă o relaţie tranzacţională.

4. Relaţiile de încredere

Sunt cele mai personale, valoroase şi de durată relaţii dintre toate cele patru. Conversaţiile pe care le ai cu aceste persoane au legătură cu planuri pe termen lung.

Ei sunt mentorii sau colegii tăi mai apropiaţi de la muncă. Acest tip de relaţie ar trebui să existe şi între executivi şi partenerii lor din diferite organizaţii.

Ca să creezi o astfel de conexiune, la început, ar trebui să îţi oferi ajutorul sau expertiza, fără a cere neapărat ceva în schimb. Odată ce se întâmplă asta,  o legătură de încredere se formează între tine şi  cealaltă persoană. 

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite