Personal organizing – include gestionarea eficientă a timpului şi resurselor.

  • Home organizing – se referă la organizarea fiecărui spaţiu din casă, de la încăperi în sine, până la dulapuri, sertare şi cutii de depozitare.
     
  • Office organizing – porneşte de la modul în care ne ordonăm propriul birou pentru a fi mai eficienţi şi merge până la stabilirea legăturilor dintre departamente pentru creşterea profitabilităţii afacerii.

Poate începe să ţi se pară complicat, tocmai de aceea mă gândesc că o serie de repere generale îţi sunt de mai mare folos acum, când eşti pe punctul de a demara un proces de organizare.

  1. Organizarea înseamnă atribuirea de locuri-casă pentru lucrurile pe care le deţii.

  2. Organizarea este o aptitudine de viaţă ce poate fi deprinsă de oricine, aproape în orice moment al vieţii.

  3. Organizarea nu este sinonimă cu curăţenia, dar cele două concepte convieţuiesc foarte bine.

  4. Pentru a fi organizat trebuie să ştii în orice moment ce lucruri deţii.

  5. Înveţi un copil să fie organizat dacă îi creezi sisteme adaptate vârstei, forţei sale fizice şi înălţimii.

  6. Unui copil nu îi poţi pretinde să facă ordine precum un adult.

  7. Când vrei să organizezi un spaţiu, întâi îl goleşti, apoi pui lucrurile pe categorii.

  8. Depozitarea în cutii este pe atât de utilă, pe atât de periculoasă, pentru că de multe ori uităm ce punem în ele şi devin o formă aspectuoasă de mascare a dezordinii.

  9. Depozitarea pe verticală îţi permite să vezi mai uşor lucrurile pe care le ai în sertare decât depozitarea în stive.

  10. Donează sau reciclează tot ce nu îţi mai este de folos în gospodărie pentru a o putea păstra organizată.

Lista o găseşti şi pe blogul personal, alături de alte articole despre cum înveţi un copil să fie ordonat sau cum îi organizezi camera cu regula lui L, regula U sau regula celor 3S.