Gesturile care atrag antipatia celor din jur şi cum folosim limbajul nonverbal în avantajul nostru: de ce este bine să ţinem palmele deschise în timp ce vorbim

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Limbajul nonverbal trasmite 55% din informaţie, în comparaţie cu doar 7%, cât reprezintă comunicarea verbală. Gesturi simple pe care oamenii le fac, uneori în mod inconştient, pot schimba modul în care interlocutorul interpretează ceea ce i se transmite.

Cercetările arată că limbajul nonverbal transmite informaţii în proporţie de aproximativ 55%, în vreme ce prin comunicarea verbală se transmit doar 7%, iar prin cea paraverbală (dicţie, tonalitate) aproximativ 38%. Simple gesturi, precum încrucişarea mâinilor atunci când ne este frig sau folosirea degetului arătător în gesticulaţii, pot reprezenta un mod în care transmitem un mesaj nonverbal, ce poate fi interpretat greşit de interlocutor.

Psihologul Paul Zak a explicat cele mai comune greşeli pe care oamenii le fac în timpul conversaţiilor şi cum ar trebui să folosească limbajul nonverbal în avantajul lor: 

Lasă telefonul jos şi menţine contactul vizual

Menţinerea contactului vizual atunci când cineva vorbeşte ajută la construirea încrederii, deoarece arată un interes crescut. „Ascultă cu ochii! Construirea unor relaţii umane mai puternice se bazează pe încrederea în oameni şi aflarea cât mai multor informaţii despre aceştia”, spune psihologul Paul Zak.

Nu-ţi ţine mâinile şi picioarele încrucişate

Această poziţie închide canalul de comunicare, blocând orice bază de construire a încrederii. Asiguraţi-vă că arătaţi deschidere prin poziţia corpului. Acestea sunt obiceiuri subtile pe care le fac oamenii care vor să inspire încredere, scrie rd.com.

Nu te ascunde în spatele unui birou

Statul în spatele unui birou creează o altă barieră între două persoane. Psihologul dă exemplul profesorilor, care dacă depăşesc bariera şi vin aproape de elevi, ei vor fi mai implicaţi în timpul orelor. „Vreau să îi facă să spună dacă e ceva ce nu înţeleg, dacă nu sunt de acord cu profesorul. Nu vreau să existe o barieră între ei”, a spus Zak.

Foloseşte atingeri corespunzătoare  

Atunci când atingi uşor un prieten, gestul poate indica sprijinul moral pe care îl oferi acestuia. „O atingere pe cot sau umăr transmite mai multă empatie decât poţi spune în cuvinte. Nu folosi această tactică la locul de muncă, deoarece poate fi interpretată greşit”, recomandă psihologul.

Zâmbeşte şi dă din cap aprobator

Încuviinţând din cap şi zâmbind în timp ce interlocutorul vorbeşte arată că asculţi, ceea ce indică faptul că eşti interesat de ce spune. „Este un indicator foarte bun de ascultare şi un feedback non-verbal. Totuşi, nu exagera aceste gesturi, pentru a nu cădea în penibil”, spune specialistul.

Ţine palmele deschise

Persoanele care arată cu degetul în timpul unei conversaţii, lasă impresia că fac acuzaţii şi că sunt agresivi. Dacă deschizi palma, oamenii vor fi la rândul lor mai deschişi cu tine. „Dacă utilizaţi mâna pentru a sublinia ceva şi ţineţi palma deschisă, cu toate cele cinci degete întinse, acest lucru oferă încredere”, a spus Zak.

Coborârea la nivelul interlocutorului

„Abordarea unei atitudini mândre şi folosirea unui ton ridicat oferă interlocutorului sentimentul că este dominat, ceea ce nu vă ajută dacă încercaţi să inspiraţi încredere. De exemplu, ca manger, stând la mijlocul unei mese de conferinţă, nu în capul acesteia,  la acelaşi nivel cu angajaţii, îi veţi face să se simtă mai apropiaţi, aceştia fiind mult mai dispuşi să îşi exprime punctele de vedere”, spune specialistul. 

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite