Articol publicitar

Fiecare ceaşcă de cafea Nespresso va avea o amprentă de carbon neutră până în 2022

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
nespresso

Nespresso are o amprentă de carbon neutră în procesele operaţionale încă din 2017. Acum îşi ia angajamentul de a neutraliza amprenta de carbon în întreg lanţul logistic şi în ciclul de viaţă al produselor comercializate.

Începând de astăzi, 17 septembrie 2020, Nespresso îşi ia angajamentul ca până în 2022 orice ceaşcă de cafea Nespresso, atât din gama pentru acasă cât şi din gama profesională, să aibă o amprentă de carbon neutră. Acest nou obiectiv ambiţios vine să completeze acţiunile pe care Nespresso le-a întreprins în ultimii 10 ani pentru a-şi reduce emisiile de carbon şi a le compensa pe cele rămase prin reîmpăduriri.

nespresso

Schimbările climatice sunt parte din realitatea pe care o trăim, iar viitorul depinde de accelerarea şi lărgirea obiectivelor de sustenabilitate. Astfel, ne luăm angajamentul de a ne intensifica eforturile în aşa fel încât să reuşim ca nu mai târziu de 2022 să le oferim consumatorilor posibilitatea de a savura o cafea excepţională, cu o amprentă de carbon neutră. O cafea realizată folosind cele mai bune şi mai rare boabe de cafea, obţinute în mod sustenabil. Cred sincer că, atât afacerea noastră cât şi industria cafelei, pot fi forţe ale binelui în ceea ce priveşte acest subiect urgent şi important.” a spus Guillaume Le Cunff, CEO Nespresso.

Compania şi-a atins obiectivul de a neutraliza amprenta de carbon generată de procesele operaţionale (categoriile 1 şi 2) încă din 2017, iar acum îşi îndreaptă eforturile către neutralizarea emisiilor de carbon care apar ca urmare a operaţiunilor logistice şi în ciclul de viaţă al produselor (categoria 3).

Pentru a neutraliza integral emisiile de carbon, Nespresso va accelera următoarele iniţiative: va reduce şi mai mult emisiile de carbon, va reîmpăduri zone extinse în cadrul plantaţiilor de cafea şi în împrejurimile acestora şi va finanţa şi susţine deopotrivă proiecte de înaltă calitate în ceea ce priveşte compensarea emisiilor de carbon.

  • Reducerea emisiilor de carbon: Un element esenţial în viziunea Nespresso este eliminarea emisiilor de carbon din întreg lanţul operaţional. Acţiunile imediate în acest sens includ:

- Folosirea energiei sustenabile în cadrul tuturor operaţiunilor, cu ambiţia de a utiliza energie regenerabilă în proporţie de 100% în toate magazinele Nespresso şi creşterea proporţiei în care este folosit biogazul în procesele de producţie

- Îmbunătăţirea circularităţii produselor Nespresso şi a ambalajelor acestora: folosirea plasticului reciclat în fabricarea espressoarelor Nespresso şi a aluminiului reciclat, sau a aluminiului virgin obţinut prin procese cu emisii de carbon reduse, în producerea capsulelor de cafea. 

  • Plantarea copacilor în cadrul plantaţiilor de cafea şi în împrejurimile acestora: Copacii oferă cea mai eficientă metodă de absorbţie a carbonului din atmosferă şi totodată o modalitate de a investi în protejarea mediului înconjurător şi de a construi un sistem regenerabil de agricultură. Plantarea copacilor poate oferi umbra necesară pentru a îmbunătăţi calitatea şi cantitatea recoltelor de cafea. Rădăcinile copacilor protejează solul de eroziuni şi alunecări de teren şi ajută la regenerarea acestuia. Cu ajutorul partenerilor de la PUR Projet, Nespresso va tripla numărul copacilor plantaţi în ţările producătoare de cafea cum sunt Columbia, Guatemala, Etiopia şi Costa Rica.
nespresso
  • Accelerarea acţiunilor care au un impact pozitiv imediat (iniţiative de compensare exterioare): Nespresso va investi în proiecte menite să susţină conservarea şi restaurarea pădurilor precum şi proiecte prin care comunităţile de fermieri vor implementa soluţii energetice sustenabile şi regenerabile.

Acest angajament de a neutraliza integral amprenta de carbon face parte dintr-o ambiţie mai mare pentru sustenabilitate ce va fi comunicată în viitorul apropiat: aceea de a proteja cafeaua de cea mai înaltă calitate, de a construi un sistem rezistent şi sustenabil pentru agricultura cafelei şi de a le oferi fermierilor premisele unui mod de viaţă sustenabil, ca parte dintr-un model de afaceri circular.

Planul acţiunilor pentru neutralizarea emisiilor de carbon până în 2022 este susţinut de membrii Comisiei pentru Sustenabilitate din cadrul Nespresso: 

Tristan Lecomte, co-fondator, Pur Projet

“Toate afacerile simt din ce în ce mai mult presiunea de a-şi reduce amprenta de carbon. Nespresso cu siguranţă şi-a demonstrat voinţa de nestrămutat în ceea ce priveşte reducerea emisiilor sale de carbon prin implementarea unui program ambiţios, menit să ducă la îndeplinire acest scop. În timp ce încă mai căutăm inovaţii tehnice care să reducă emisiile de carbon, este imperativ ca toate companiile să investească de asemenea în soluţii pentru captarea emisiilor de carbon, pentru a echilibra balanţa cât mai repede cu putinţă.” a declarat Tristan Lecomte, fondator Pur Projet şi membru al Comisiei pentru Sustenabilitate din cadrul Nespresso.

“Suntem mândri să fim alături de Nespresso în acest demers încă din 2014. De atunci am ajutat la plantarea a milioane de copaci în întreaga lume, în regiunile de cultivare a cafelei, în ţări precum Columbia, Guatemala şi Etiopia, ajutând la captarea emisiilor de dioxid de carbon din aer. Vom continua să lucrăm împreună pentru a tripla capacitatea acestui program de compensare a emisiilor de carbon, contribuind astfel la regenerarea ecosistemului de care depindem cu toţii.”

Despre Nestlé Nespresso 

Nestlé Nespresso SA este pionierul şi punctul de referinţă pentru cafeaua de cea mai înaltă calitate ambalată în porţii individuale. Compania colaborează cu peste 110.000 de fermieri, în 14 ţări, prin Programul AAA Sustainable Quality™ pentru a implementa practici sustenabile în cadrul plantaţiilor de cafea şi comunităţilor de fermieri. Lansat în 2003, în colaborare cu Rainforest Alliance, programul ajută la îmbunătăţirea randamentului şi a calităţii recoltelor, asigurând aprovizionarea sustenabilă cu cafea de cea mai înaltă calitate şi contribuind la bunăstarea fermierilor şi a comunităţilor locale.

Cu sediul central în Lausanne, Elveţia, Nespresso îşi desfăşoară activitatea în 84 de ţări şi are 14.250 de angajaţi. În 2019, reţeaua globală de retail propriu număra 810 magazine. În prezent există peste 100.000 de puncte de colectare a capsulelor de cafea utilizate, astfel încât peste 90% dintre consumatorii Nespresso le pot recicla cu uşurinţă. 

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite