3 moduri în care îţi poţi antrena creierul să scape de frici şi griji

3 moduri în care îţi poţi antrena
creierul să scape de frici şi griji

Antrenarea creierului să scape de griji. FOTO Arhivă

Grijile pot deteriora atât sănătatea mintală cât şi cea fizică. Plecând de la acest avertisment, cercetătorii au realizat lista tehnicilor care pot antrena creierul să elimine fricile excesive.

Ştiri pe aceeaşi temă

Temerile şi grijile excesive pot avea un impact puternic asupra vieţii, mai ales în cazul în care devin un sentiment pe care îl experimentezi zilnic. Deşi mulţi oameni tind să creadă că îngrijorătoare poate fi de de ajutor pentru anticiparea mai uşoară a potenţialelor probleme, preocupare constantă poate deteriora atât sănătatea mentală cât şi cea fizică, scrie secretnutritions.com. Din fericire, există câteva modalităţi eficiente în care vă puteţi antrena creierul pentru a elimina fricile şi grijile zilnice:

Meditaţi

Meditaţia este o metodă extrem de benefică de formare a unui sistem de auto-apărare a creierului. Un studiu, publicat în revista „ Psychosomatic Medicine“, a descoperit că meditaţia este foarte utilă în reducerea anxietăţii cognitive.  Mulţi oameni folosesc drept scuză lipsa timpului atunci când vine vorba de meditaţie. Cu toate acestea, chiar şi 30 de secunde de meditaţie pot avea numeroase efecte pozitive. Aceasta artă de formare a creierului vă ajută să vă calmaţi, pune ordine în gânduri şi luptă împotriva anxietăţii.

Faceţi mişcare

Revista „Psychosomatic Medicine“ a publicat un studiu conform căruia exerciţiile fizice sunt  foarte utile în reducerea grijilor şi a anxietăţii. Cercetatorii spun că dacă organismul nu experimentează în mod constant simptome de stres, creierul va primi mesajul că nu există motive de îngrijorare. Exerciţiile fizice sunt benefice şi pentru scăderea tensiunii arteriale, un semnal comun al existenţei stresului. Chiar dacă nu ai timp să mergi la sală, atunc când simţi că se măreşte nivelul de stres, ar trebui să mergi afară pentru o plimbare de 10 minute. Concentrează-te pe sunetele naturii, respiraţie şi mişcarea membrelor.

Screţi-vă gândurile

Conform cercetătorilor, aceasta este una dintre cele mai eficiente tehnici pentru eliminarea grijilor. Atunci când nu suntem în măsură să ne concentrăm pe nimic altceva, ar trebui să scăpăm de lucrurile care ne crează îngrijorare, scriindu-le într-un jurnal. Procedând astfel, creierul se va relaxa, deoarce nu va mai fi încărcat cu toate detaliile care îi provocau îngrijorare. Un studiu, publicat în revista „Anxiety, Stress & Coping“, a aratat că îngrijorarile îngreunează găsirea soluţiilor pentru problemele care ne macină.

 

citeste totul despre: