Ce reclamă McDonald's a stârnit controverse într-o organizaţie care îi protejează pe cei mici: „Influenţaţi copiii!”
0Franciza McDonald’s a fost avertizată că trebuie să schimbe conceptul campaniilor sale publicitare astfel încât atenţia să cadă pe mâncare, nu pe jucăriile de la meniul Happy Meal, care au menirea de a-i atrage pe cei mici.
Avertismentul a venit din partea Children's Advertising Review Unit (CARU n.r. – o organizaţie care se ocupă cu evaluarea reclamelor care ar putea afecta sau influenţa copiii), după ce reprezentanţii organizaţiei au analizat o reclamă McDonald’s timp de un an de zile.
În evaluarea sa, CARU a susţinut că, în cazul reclamei, atenţia este concentrată asupra premiului, şi anume jucăria, nu asupra produsului. Copiii, potrivit specialiştilor care s-au ocupat de studiu, au dificultăţi în a distinge produsul, adică mâncarea, de premiu. Drept urmare, CARU a recomandat francizei „să se asigure că în următoarele reclame destinate copiilor atenţia se va concentra asupra mâncării, nu a premiului”.
Drept răspuns, McDonald’s a eliberat un comunicat de presă în care şi-a susţinut nevinovăţia. „Reclama adusă în discuţie nu mai este difuzată. Deşi noi credem că aceasta se concentrează în primul rând pe produs, vom lua în considerare comentariile organizaţiei CARU în realizarea viitoarelor spoturi publicitare”, scrie businessinsider.com