Kenzo, povestea unui japonez la Paris

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Colecţia casei de modă Kenzo la Săptămâna Modei de la Paris – 2005. FOTOGRAFII: Corbis Photoland, Reuters
Colecţia casei de modă Kenzo la Săptămâna Modei de la Paris – 2005. FOTOGRAFII: Corbis Photoland, Reuters

Kenzo Takada este tatăl unui brand care s-a născut din resturi de materiale şi care, în aproape 50 de ani, a devenit un simbol al jocului fără restricţii.

Mirosul pregnant al cardamonului, combinat cu arome de mandarină, vanilie şi paciuli se află în top 10 al celor mai bine vândute parfumuri din lume. Este unul dintre cele mai noi parfumuri din top, dar nu l-a împiedicat să devină semnătura brandului japonez Kenzo. Viziunea avangardistă şi ieşită din tipare a fondatorului Kenzo Takada (74 de ani) s-a metamorfozat într-o casă de modă respectată pentru creativitatea şi inflexibilitatea în faţa trendurilor.

Primii designeri bărbaţi din Japonia

Dragostea lui Kenzo pentru modă a crescut încet, odată cu copilul din Himeji, Japonia, care citea revistele de specialitate ale surorii sale. Şi-a încercat norocul la Universitatea din Kobe, dar s-a plictisit repede, renunţând la facultate, în ciuda insistenţelor familiei sale. În 1958, s-a „înrolat“ la Colegiul de Modă din Tokyo, cunoscut sub numele de Bunka, fiind printre primii studenţi de sex masculin din istoria şcolii.

Kenzo Takada, fondatorul casei de modă

kenzo takada

S-a mutat la Paris în 1964, în încercarea sa de a deveni cunoscut. A început să participe la toate show-urile de modă şi să-şi vândă schiţele.

kenzo show

Primele sale piese au fost posibile doar pentru că designerul reuşea să procure stofe de la târguri de vechituri. Drept urmare, a amestecat mai multe tipuri de textile într-o singură piesă, procedeu care a devenit un laitmotiv al brandului mai târziu. Succesul a venit în 1970, odată cu deschiderea primului său butic, Jungle Jap, cu prezentarea primei sale colecţii la Galeria Vivienne, dar şi cu apariţia uneia dintre piesele sale pe coperta revistei „Elle“. Colecţia sa a fost prezentată şi la New York şi Tokyo în 1971. Un an mai târziu, a fost premiat de către Clubul Editorilor de Modă din Japonia.

Kenzo Takada a fost pionierul unui amestec de moda străzii japoneze cu şicul parizian, dar şi alte multe influenţe etnice din toată lumea. Designerul japonez a creat forme voluminoase, haine bicolore, preferate de celebrităţi precum Jerry Hall şi Grace Jones. De fapt, Takada a creat, de la bun început, imaginea unei estetici jucăuşe, însufleţite şi îndrăzneţe. Moda Kenzo nu avea nicio legătură cu trendurile, chiar dacă lua naştere în mijlocul Parisului, inima industriei.

kenzo show

Takada şi-a dezvăluit latura dramatică şi exagerată în 1978 şi 1979, când şi-a ţinut show-urile în cortul unui circ. Călăreţele îmbrăcate în costume transparente şi el însuşi călărind un elefant au fost genul de detalii care i-au rezervat un loc în istoria modei.

În 1983 a lansat prima sa colecţie pentru bărbaţi, dar cinci ani mai târziu avea să găsească produsul-simbol al numelui său. Linia sa de parfumuri a luat naştere în 1988 cu Kenzo de Kenzo, astăzi cunoscut sub numele Ça Sent Beau. Dar liderul parfumurilor (flagship fragrance) şi semnătura casei de modă rămâne Flower by Kenzo, lansat în 2000. 13 ani mai târziu, încă se află pe lista celor mai bine vândute parfumuri din lume.

kenzo show

Takada nu a aşteptat să vadă efectele pozitive ale lansărilor. În 1999, la şase ani după preluarea brandului de către conglomeratul francez LVMH, Kenzo Takada a anunţat că iese la pensie. O măsură atipică pentru industria modei, aşa cum a fost şi prezenţa sa. Şi-a lăsat asistenţii de seamă în grija brandului, iar el a plecat în vacanţă.

Totuşi, în 2005 şi-a făcut apariţia din nou, de această dată ca designer de produse. A lansat „Gokan Kobo“ (Workshop pentru cele cinci simţuri), un brand de accesorii pentru casă şi design interior. 

„Când m-am oprit din muncă acum cinci ani, am plecat în vacanţă, m-am odihnit, am călătorit. Când m-am hotărât că vreau să mai muncesc, că nu am terminat încă, am ştiut că o să fie altceva: accesorii“, a declarat atunci Takada.

Succesorii bătrânului japonez

Humberto Leon şi Carol Lim reprezintă duoul artistic care a readus brandul la viaţă. După plecarea fondatorului de la cârmă, casa de modă a început să pălească şi să-şi piardă tocmai atributul ludic care a caracterizat-o. Din iulie 2012, cei doi designeri reînnoiesc credinţa artistică a universului Kenzo.

Noii designeri Kenzo, Humberto Leon şi Carol Lim

humberto leon si carol lim

„Kenzo are o istorie bogată şi fascinantă, aşa că este foarte greu să determinăm ce am schimbat“, a spus Leon pentru revista „Interview“. „Sperăm că am injectat o doză de tinereţe şi obrăznicie în piesele noastre, dar la fel de bine vrem să păstrăm vii tradiţiile casei de modă: imprimeurile şi acea strălucire intrinsecă prezentă în toată istoria brandului“, a adăugat Leon. 

Magazin

Top articole

Partenerii noștri

image
digisport.ro

Ultimele știri
Cele mai citite