Accente de primăvară în moda pentru sezonul de toamnă-iarnă 2016/2017, la Săptămâna Modei de la Londra

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Prezentarea colecţiei de toamn-iarnă 2016/2017, a designerului Mary Kantrantzou, din cadrul Săptămânii Modei de la Londra FOTO Guliver Getty Images
Prezentarea colecţiei de toamn-iarnă 2016/2017, a designerului Mary Kantrantzou, din cadrul Săptămânii Modei de la Londra FOTO Guliver Getty Images

Săptămâna Modei de la Londra, în cadrul căreia s-au evidenţiat trenduri destinate sezonului de toamnă-iarnă 2016/2017, poate fi considerată, în mod paradoxal, „primăvara‟ seriei de evenimente. Hainele cu aplicaţii sau imprimeuri florale, gulerele din dantelă şi panglicile purtate la gât sunt doar câteva din tendinţele prezentate pe podiumurile din Marea Britanie.

Al doilea val de tendinţe pentru sezonul de toamnă-iarnă 2016/2017, după Săptămâna Modei de la New York, vine de la Londra. În cadrul evenimentului, desfăşurat între 19 şi 23 februarie, case de modă internaţionale, printre care Burberry şi Osman, şi-au prezentat cele mai recente creaţii. De pe podiumurile de modă din capitala britanică s-au remarcat, în principal, accentele primăvăratice regăsite în ţinute, imprimeurile şi aplicaţiile florale fiind un motiv recurent în colecţiile creatorilor de modă. 

Combinaţiile atipice de două, chiar trei modele de imprimeu, uşor de observat în colecţia designerului grec Mary Katratzou, la fel şi materialele uşoare, precum dantela, mătasea şi satinul, sunt, de asemenea, populare în sezonul de iarnă următor. Pe de altă parte, tonul „vesel‟ al creaţiilor se schimbă, căpătând note întunecate, în colecţiile caselor de modă Cristopher Kane şi Erdem. 

Stilul feminin, mereu în tendinţe

Anul acesta, creatorul de modă canadian Erdem Moralioglu „a spus o poveste cu accente gotice prin parada sa minunată, cu un farmec parcă din trecut‟, după cum consemnează ediţia americană a revistei „Vogue‟. Moda vintage este o sursă nesecată de inspiraţie pentru designeri, care reinterpretează în fel şi chip magia hainelor din alte epoci, iar Erdem nu a făcut excepţie. Rochiile sale, un tribut adus modei anilor 1920-1930, cu broderii bogate, gulere din dantelă sau gulere prinse cu panglici de catifea, au jucat un rol important în tema colecţiei, prin care designerul a subliniat puterea feminităţii. De la rochiile şi paltoanele cu croieli pe bie (n.r –  cloş), în stil edwardian, la costumele cu taioare din lână, care amintesc de creaţiile Chanel, Erdem a dat naştere unei colecţii care demonstrează că eleganţa este nemuritoare. 

moda

Rochie Temperley London

Câteva din detaliile exploatate de canadian s-au regăsit şi în prezentarea casei de modă Temperley London, unde broderiile florale, au fost, din nou, un laitmotiv în ţinutele de pe podium. Cămăşile cu gulere bogate, eşarfele prinse strâns pe gât sau înnodate în fundă, volanele rochiilor şi capele purtate pe umeri au surprins, de esemenea, esenţa feminităţii.

Estetica urâtului în modă

Într-o notă mai modernă, designerul britanic Christoper Kane a dat un nou sens esteticii urâtului. „Ideea de frumuseţe a expirat sezonul acesta, dar ideea de frumuseţe moartă, pe care o respingem, a devenit mult mai atractivă decât cea evidentă‟, a spus creatorul de modă, citat de revista „Vogue‟. 

Inspirat de stilul excentricei dansatoare de cabaret Edith Bouvier Beale, verişoara fostei Prime Doamne Jackie Kennedy Onassis, a cărei semnătură stilistică era eşarfa purtată pe cap, Kane a evidenţiat, în colecţia sa, tema decadenţei. Locul eşarfei clasice a fost luat de legăturile pentru cap din nailon gri, albastru sau cărămiziu. Rochiile transparente, mulate, din mătase, altele croite din fâşii de piele şi dantelă de culoare neagră, alături de hainele cu decolteuri adânci şi tăieturi asimetrice, au fost elementele centrale al colecţiei. Puloverele cărămizii, purtate cu fuste diafane, paltoanele realizate în întregime sau doar cu aplicaţii de blană, la fel şi cele masive, din lână, au fost împodobite, pe alocuri, de broşe semipreţioase, insigne şi talismane în nuanţe neon de albastru, roz, galben, portocaliu şi verde.

moda

Ţinută Osman

Colecţia de toamnă-iarnă 2016/2017 a brandului britanic Osman a abordat dualitatea stilului vestimentar feminin, împrumutând mai multe elemente din moda masculină. Astfel, „femeia Osman‟ a apărut pe podium purtând atât rochii elegante, brăzdate de maci roşii imprimaţi sau brodaţi pe material, cât şi costume masculine, formate din sacou şi pantaloni. Cămăşile cu gulere ample, maletele simple, decorate cu funde prinse în jurul gâtului, şi şosetele înalte s-au numărat printre detaliile care au subliniat contrastul dintre feminin şi masculin. 

Croielile cambrate, „oda‟ formelor feminine

În stilul classic Burberry, de data aceasta cu accente retro, designerul Christopher Bailey s-a ridicat „la înălţimea aşteptărilor‟, scrie „Vogue‟. Rafinamentul rochiilor mini, din brocart sclipitor sau decorate cu paiete, şi al rochiilor cu gulere ascuţite, în stilul anilor ’70, s-a îmbinat perfect cu lejeritatea paltoanelor în carouri, imprimeu reprezentativ pentru casa de modă britanică. Caracterul purtabil al colecţiei luxoase a casei de modă Burbbery a fost conferit de jachetele din caşmir, în stil militar, bleumarin şi kaki, la fel şi de hainele masive din blană verde, ţinutele alcătuite având un stil extrem de relaxat. 

image

Ţinută Burberry

moda

Ţinută Burberry

În colecţia prezentată la Săptămâna Modei de la Londra, Mary Katrantzou a adus un elogiu formelor feminine. Toate articolele semnate de designerul grec au fost create pentru a flata silueta feminină, de la fustele creion purtate cu cămăşi, jachetele scurte şi paltoanele cambrate, la rochiile strâmte până în talie, cu croială largă în partea de jos, şi pantalonii mulaţi, în nuanţe de bej. Piesele create de Katrantzou au fost însă doar un fond simplu pentru broderiile şi podoabele desăvârşite pentru care creatoarea de modă, în vârstă de 33 de ani, este aplaudată de criticii de modă. Asocierile neaşteptate de imprimeuri, precum şi elementele decorative formate din inimi roşii, sclipitoare şi aplicaţii de mătase în formă de flacără, care ies din brâul fustelor creion, aduc un aer sofisticat ţinutelor. Mary Katrantzou a „regândit garderoba clasică într-un mod bogat şi armonios‟, potrivit „Vogue‟.

moda

Rochie Marry Katrantzou

În antiteză cu stilul romantic regăsit în colecţiile altor designeri, tânărul designer britanic J.W. Anderson, cunoscut, de altfel, pentru creaţiile sale minimaliste, a ales să dea colecţiei sale o notă mai de grabă futuristă. Anderson s-a lăsat inspirat de libertate, spune el, jucându-se cu structura, textura şi proporţiile hainelor sale. Rochiile şi fustele în forma literei „A‟, mânecile bufante ale bluzelor, gulerele rigide, în formă de capă, şi jachetele scurte, cu glugă, din blană, sunt câteva din elementele esenţiale ale colecţiei semnată de creatorul de modă.

moda

Creaţie J.W. Anderson

Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite