Dakar 2016 a debutat la Buenos Aires pe 2 ianuarie şi a fost extrem de dur în prima săptămână din cauza furtunilor şi a ploilor torenţiale provocate de fenomenul El Nino. Incursiunea în Bolivia i-a pus pe rideri în postura de a concura la 4.600 de metri altitudine şi timp de trei zile nu au coborât sub 3.000 de metri, nici măcar pentru orele de repaus. După etapele din Anzi a urmat o binemeritată zi de pauză în Salta, Argentina, acesta fiind primul moment de bilanţ din ediţia 2016. În acel moment Emanuel Gyenes se afla pe locul 20 în clasamentul general şi trebuia să dea tot ce poate pentru ca în a doua săptămână să-şi atingă obiectivul. A reuşit să-şi mărească ritmul şi a recuperat în probele cu mult nisip, clasându-se chiar pe locul 13 la general în etapa a 10-a. Dificultăţile de vizibilitate din următoarele etape şi praful excesiv din etapa a 12-a care a făcut imposibilă depăşirea în condiţii de siguranţă i-au încetinit ritmul, pilotul sătmărean izbutind totuşi să ajungă al 11-lea în proba nr. 12. În final, Mani a terminat pe locul 14 în clasamentul general şi pe doi la categoria Maraton (acesta este al treilea său podium la categorie, după victoriile din 2011 şi 2015), obţinând cea mai bună performanţă a unui rider român în odiseea din motorsport.

Pe podiumul de finiş de la Rosario (Argentina), Mani a fost însoţit de Laszlo Olah şi Szabolcs Racz, cei doi membri ai echipei de asistenţă tehnică care i-au fost alături în această ediţie a Dakarului.

Emanuel Gyenes #33 Autonet Motorcycle Team a declarat: „A fost un Dakar dificil, însă mă bucur că nu am avut probleme majore şi am reuşit să termin aşa cum mi-am propus, în primii 15 la general. Este un rezultat pentru care s-a muncit mult şi vreau să le mulţumesc coechipierilor din Autonet Motorcycle Team care mi-au fost alături în echipa de asistenţă. Noua motocicletă a jucat un rol foarte important pentru că în probele din Anzi sigur aş fi pierdut mult timp dacă nu pilotam o motocicletă cu motor pe injecţie. Am făcut în acest raliu şi cel mai bun rezultat al meu într-o etapă: am avut al 11-lea timp şi sunt foarte fericit că am izbutit să ne îndeplinim obiectivele. Mulţumim tuturor celor care ne-au sprijinit pentru a putea ajunge la Dakar 2016 şi tuturor celor care ne-au trimis mesaje de încurajare de-a lungul raliului.“

 

Dakar 2016 în cifre

Ediţia nr. 38

Etape: 13

Motociclete la start: 136

Motociclete la finiş: 84

Ţări traversate: 2, Argentina şi Bolivia

Altitudine maximă atinsă: 4.600 de metri

Participarea lui Mani: a şasea din carieră, al cincelea finiş

Participare a unui rider român: a 8-a ediţie în care ia startul cel puţin un pilot român. Primul a fost Romeo Dunca în 2005.

Numărul riderilor români care au concurat până acum în Dakar: 5. Aceştia sunt: Romeo Dunca, Zsolt Szilveszter, Marcel Butuza, Emanuel Gyenes, Romeo Duicu.