Toyota şi Mazda au semnat o alianţă operaţională şi intrarea reciprocă în acţionariat
0Toyota Motor Coporation (Toyota) şi Mazda Motor Coporation (Mazda) au semnat un contract pentru a intra într-o alianţă operaţională şi de acţionariat, cu scopul de a creşte în continuare parteneriatul existent.
Înţelegerea este o confirmare a rezultatelor pozitive ale celor doi ani de colaborare şi discuţii dintre cele două companii şi este un punct de referinţă în ceea ce priveşte accelerarea şi consolidarea parteneriatului într-o manieră sustenabilă.
Concret, companiile au agreat să:
1. stabilească un joint venture care produce autovehicule în Statele Unite,
2. să dezvolte împreună tehnologii pentru vehicule electrice,
3. să dezvolte împreună tehnologii de conectivitate,
4. să colaboreze pentru tehnologii avansate de siguranţă,
5. să extindă produse complementare.
Totodată, alături de obiectivul de a dezvolta şi întări colaborarea pe termen lung, Toyota şi Mazda au fost de acord să intre într-o alianţă reciprocă de acţionariat care menţine independenţa şi egalitatea ambelor companii. În colaborarea de capital, cele două companii au agreat ca Toyota să subscrie şi să cumpere acţiuni nou emise de Mazda şi, totodată, Mazda va subscrie şi va achiziţiona acţiuni proprii Toyota în sumă echivalentă acţiunilor Mazda. Valoarea acţiunilor cumpărate reciproc de către cele două companii va fi echivalentă.
Preşedintele Toyota, Akio Toyoda, a declarat: “Esenţialul parteneriatului nostru cu Mazda este că am descoperit un nou partener, care iubeşte cu adevărat maşinile. Totodată, a aprins spiritul competitiv Toyota, crescând atenţia noastră pentru a nu fi depăşiti de Mazda. Aceasta este o colaborare în cadrul căreia cei ce iubesc maşinile vor conlucra pentru a face autovehicule şi mai bune. Este, totodată, înfăptuirea dorinţei noastre de a nu lăsa maşinile să devină mărfuri vreodată.”
Reprezentând Mazda, Preşedintele şi CEO-ul Masamichi Kogai a declarat: “Nimic nu m-ar bucura mai mult decât ca prin această alianţă să impulsionăm industria auto şi să creăm mai mulţi fani auto prin aducerea laolaltă a două spirite competitive care să se potenţeze reciproc, ducând la inovaţii şi la creşterea de talente şi lideri.”
Industria auto cunoaşte provocări din ce în ce mai mari, inclusiv regulamente de mediu şi de siguranţă mai stricte pentru autovehiculele noi, dar şi apariţia unor competitori din alte industrii, precum şi diversificarea afacerilor din sfera mobilităţii. Având în vedere viitorul acestei industrii, în plus faţă de a-şi pune în valoare punctele forte individuale pentru a îmbunătăţi în continuare tehnologii şi pentru a-şi întări şi mai mult bazele afacerilor, Toyota şi Mazda au ca scop să îşi extindă colaborarea şi să obţină o creştere sustenabilă prin intermediul parteneriatului lor şi să adreseze şi să depăşească aceste provocări existente.
Pe 13 mai 2015, Toyota şi Mazda au iniţiat o colaborare pentru a dezvolta un parteneriat comun, cu beneficii reciproce, prin valorificarea resurselor celor două companii şi completarea mutuală a produselor şi tehnologiilor cu scopul de a face maşini şi mai atrăgătoare. De atunci, ambele companii au discutat diverse zone de explorat, bazându-se pe principiul creării unei relaţii de lungă durată, favorabilă şi de egalitate.
Pe termen mediu şi lung, cele două companii vor construi o relaţie ce respectă autonomia şi egalitatea celor două părţi şi vor acţiona eficient în proiectele agreate. Companiile vor accelera colaborarea bilaterală în calitate de parteneri pe termen lung şi vor contribui la dezvoltarea unei societăţi sustenabile prin depăşirea aşteptărilor clienţilor.
Detaliile înţelegerii unei alianţe operaţionale
Stabilirea unui joing venture pentru producţia de autovehicule în SUA
Ca parte a noii alianţe, Toyota şi Mazda au agreat să investigheze stabilirea unei fabrici comune în Statele Unite cu fonduri egale. Uzina ar urma să aibă o capacitate de producţie anuală estimată la aproximativ 300.000 de unităţi. În aşteptarea autorizaţiilor din partea agenţiilor guvernamentale responsabile, companiile vor începe să analizeze detaliile cu obiectivul de a începe operarea noii fabrici în 2021. Fabrica va necesita o investiţie totală de aproximativ 1,6 miliarde de dolari şi va crea până la 4.000 de locuri de muncă. În plus faţă de colaborarea pentru produse şi tehnologii din prezent, Toyota şi Mazda doresc să îmbunătăţească competitivitatea în materie de producţie prin această nouă cooperare.
La noua fabrică, Mazda se aşteaptă să producă modele crossover pe care compania le va lansa pe piaţa din America de Nord, iar Toyota plănuieşte să producă modelul Corolla destinat aceleiaşi piaţe.
Prin producţia de vehicule în Statele Unite Mazda doreşte să construiască o structură de producţie care să susţină dezvoltarea în continuare în America de Nord. Aceste activităţi îi vor permite companiei să răspundă mai rapid nevoilor clienţilor, în funcţie de regiune şi de model.
Prin creştere capacităţii de producţie din Statele Unite, Toyota va creşte prezenţa managerială în regiune, ca măsură îmbunătăţită de răspuns la piaţa în creştere din America de Nord. La fabrica nouă Toyota de la Guanajuato, Mexic, care este în curs de construcţie, Toyota plănuieşte să producă modelul Tacoma, în loc de Corolla. Nu va exista un impact semnificativ asupra planului de investiţii Toyota şi a numărul de angajaţi de acolo.
Dezvoltarea în parteneriat de tehnologii pentru vehicule electrice
Având în vedere creşterea cererii şi a aşteptărilor în ceea ce priveşte vehiculele electrice la nivel global, Toyota şi Mazda vor explora dezvoltarea comună de tehnologii pentru structura de bază a vehiculelor electrice competitive, angrenând şi fâcând schimb de experienţă în mod liber şi activ. Aceste tehnologii le vor permite companiilor să răspundă rapid la trendurile de reglementare şi de piaţă din fiecare ţară. Detaliile specifice ale colaborării vor fi determinate pe măsură ce companiile vor înainta în parteneriat.
Dezvoltarea în comun a unei tehnologii de conectivitate şi colaborarea în vederea unor tehnologii avansate de siguranţă
Toyota şi Mazda vor lucra împreună la dezvoltarea unor tehnologii dedicate sistemelor multimedia de infotainment de la bord în vederea pregătirii pentru utilizarea sporită a tehnologiilor de informare în autovehicule şi cererea în creştere pentru tehnologiile de conectare. În plus, Toyota va coopera cu Mazda în tehnologiile vehicul-vehicul (V2V) şi vehicul-infrastructură (V2I) ale Toyota, având scopul de a crea o societate mobilă lipsită de accidente.
Extinderea produselor complementare
În prezent, Mazda furnizează celor de la Toyota în America de Nord un sedan compact. În plus, Toyota va furniza celor de la Mazda în Japonia un vehicul comercial compact “two-box”. Dincolo de acestea, companiile vor explora în continuare posibilităţile dezvoltării altor produse complementare la nivel global.
Detalii despre intrarea reciprocă în acţionariat
În baza înţelegerii, companiile doresc să dezvolte o colaborare sustenabilă, maximizând sinergiile operaţionale şi a intrării reciproce în acţionariat prin achiziţia reciprocă de acţiuni, după cum se arată mai jos.
Toyota va cumpăra 31.928.500 acţiuni din cele nou emise de Mazda (rată de participaţie de 5,05% pe baza unei acţiuni emise după creşterea capitalului, în valoare totală de 50 miliarde de yeni).
Mazda va achiziţiona acţiuni proprii deţinute de Toyota, echivalente cu acţiunile Mazda (cu o rată de participaţie de 0,25% pe baza unei acţiuni emise).
Ambele companii vor avea în vedere consolidarea alianţei de acţionariat, în conformitate cu progresul alianţei operaţionale.