Primul contact cu noul Ford Mondeo
0AutoReport.ro a luat un contact cu noua generaţie Ford Mondeo în cadrul unui test pe traseul Bucureşti - Braşov - Sibiu - Râmnicu Vâlcea - Bucureşti. Astfel, pe parcursul a peste 550 kilometri am putut testa cele mai interesante variante ale gamei: modelul hibrid, dar şi modelul 2.0 TDCi de 180 CP.
Clienţii români vor putea comanda noul Mondeo în trei versiuni: sedan, în cinci uşi, sau wagon.
Noul Mondeo va fi disponibil atât în versiunea Trend, cât şi în versiunea Titanium şi este dotat cu noi grupuri motopropulsoare cu consum redus, precum: 1.6 l TDCi de 115 CP, din aprilie 2015 va fi disponibil un 1.5 l TDCI de 120 CP, 2,0 l TDCi 150 si 180 CP (transmisie manuală). Cea mai puternică variantă diesel are 210 CP, este un TDCI de 2 litri şi vine configurat doar cu transmisie Powershift (fiind disponibil din Aprilie 2015). Gama de propulsoare pe benzină va avea din aprilie 2015 un entry-level EcoBoost de 1 litru şi 125 CP, acum Mondeo poate fi comandat cu motoarele EcoBoost de 1,5 l şi 160 CP (transmisie manuală & automată), EcoBoost de 2,0 l, 203 CP, respectiv 240 CP (transmisie automată). Pentru prima dată, Mondeo are şi o variantă hibridă.
Motorul EcoBoost de 1,5 l este produs de uzina de motoare Ford de la Craiova, care la începutul acestei săptămâni a trimis deja primele unităţi către uzina de asamblare de la Valencia, în Spania, pentru a sprijini producţia de serie a Noului Mondeo.
Noul Mondeo este dotat cu o serie de noi tehnologii, printre care se numără Adaptive Headlamp LED (Faruri autoadaptive cu LED), SYNC generaţia 2 şi apreciata tehnologie Inflatable Rear Seats Belts (Centuri spate cu airbag incorporat).
Testul cu Ford Mondeo Hybrid a fost pentru noi cel mai important, deoarece aceasta este prima intrare a americanilor cu un produs eco în gama sedanurilor medii.
Am regăsit un sedan high-tech, spaţios şi cu un design atrăgător. Grila inspirată de Aston Martin, dar şi blocurile optice faţă creează un look unic în segment. În acelaşi timp, noua generaţie ne lasă impresia că a crescut în dimensiuni.
De la Ford Mondeo aşteptam un salt calitativ la materialele de interior faţă de ceea ce am văzut la varianta americană, aşteptările nu ne-au fost înşelate. Acum un Mondeo într-o echipare de vârf, te poate face să uiţi uşor că nu ai optat pentru o variantă premium, dar îţi şi salvează o parte dintre venituri.
Sub caroserie regăsim un motor de 2 litri şi 4 cilindri cu ciclu Atkinson care produce 141 CP. Un acumulator litiu-ion de 35 kW şi 1.4 kWh stochează energia electrică. Motorul electric oferă 118 CP. Cu toate acestea, motoarele oferă o putere combinată de doar 188 CP. Energia electrică este folosită doar pentru boost de putere dar şi conducere la viteze foarte mici. Cutia CVT ajută mai ales pe cei care au un stil de condus mai domol, iar consumul de combustibil te face să te gândeşti serios dacă diesel mai este o alternativă mai ales la rularea în mediul urban.
Motorul cu combustie internă preia controlul la viteze mai mari şi reîncarcă bateria în timpul în care conduci. Fusion Nybrid are o transmisie variabilă continuă. Se manevrează foarte uşor, direcţia fiind foarte precisă.
Interesantă şi utilă este interfaţa Ford MyTouch de pe consola centrală. Pe instrumentarul de bord avem un vitezometru central şi două compartimente care afişează toate informaţiile despre funcţionarea sedanului. Noul Modeo este înţesat de sisteme de siguranţă, iar afişajul aflat după volan reuşeşte să înglobeze martori pentru toate.
A doua variantă testată a fost dieselul de 2 litri şi 180 CP, aflat pe cea mai practică (din punctul nostru de vedere) caroserie, cea cu 5 uşi. De această dată, modelul era configurat cu o transmisie manuală cu 6 trepte. Aceasta este foarte bine etajată, maşina părând mai sprintenă chiar decât cea hibridă (care, pe hârtie are mai mulţi cai putere).
Maşina stă foarte bine pe asfalt şi în curbe, iar suspensia absoarbe foarte bine denivelările. În premieră pentru Mondeo există 3 tipuri de setare a suspensiei, dar şi o mulţime de sisteme extrem de utile precum cel de parcare şi garare automată. Varianta diesel este mai uşoară şi oferă mai mult spaţiu în portbagaj decât cea hibridă, dar ambele au spaţiu suficient pentru 4 persoane adulte şi bagajele acestora.
Pentru început, primul preţ care ne-a fost comunicat este cel pentru varianta Ford Mondeo Trend cu motor 2.0 TDCi de 150 CP echipat cu transmisie manuală - 23.500 euro (cu TVA).