Opel GT X Experimental: o fereastră deschisă de constructorul german spre viitor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Opel oferă prin intermediul noului concept o avanpremieră a viitorului mărcii. Numele său: Opel GT X Experimental – un SUV compact şi îndrăzneţ, complet electric, de 4,06 metri, cu 5 uşi şi aspect de coupé.

GT X Experimental încorporează valorile şi viziunea Opel şi oferă o primă privire în viitor asupra modelelor Opel care vor urma. Compania a anunţat deja că va adopta un profil mai incisiv cu ocazia prezentării planului său strategic PACE! care a avut loc în noiembrie, anul trecut. GT X Experimental este primul rezultat tangibil al acestui proces.

„Datorită planului nostru PACE!, avem deja o viziune foarte clară asupra modului în care dorim să creăm un viitor de succes pentru marca Opel. Concentrarea asupra unei identităţi de marcă puternice care să fie definită de valorile noastre - german, accesibil şi captivant - joacă un rol foarte mare în revenirea noastră la succesul durabil. Conceptul nostru demonstrează modul în care aceste valori vor fi transpuse în viaţa reală, în produsele noastre viitoare. Echipele noastre de inginerie şi design au pus deja acest lucru în practică în mod strălucit, prin crearea conceptul Opel GT X Experimental. Acesta oferă o idee clară referitoare la modul în care vede Opel mobilitatea viitorului”, a declarat Michael Lohscheller.

Opel a decis să-şi întruchipeze viziunea pentru autovehiculele viitorului într-un SUV compact cu o lungime de doar 4.063 mm (ampatament: 2.625 mm; lăţime: 1.830 mm; înălţime, inclusiv antena: 1.528 mm). SUV-urile sunt în momentul de faţă cele mai populare autovehicule de pe piaţă, iar Opel intenţionează să le facă şi mai atrăgătoare pentru publicul larg. Respectând promisiunea planului PACE! de a oferi o versiune electrificată a fiecărui model Opel până în 2024, GT X Experimental este un autovehicul complet electric care generează o putere de 50 kWh, cu baterie compactă litiu-ion de ultimă generaţie cu încărcare inductivă. Acesta oferă funcţii de conducere autonomă de nivel 3, ceea ce înseamnă că poate gestiona toate aspectele legate de conducere dar şoferul trebuie să poată răspunde unei solicitări şi să intervină.

image

Pur şi îndrăzneţ: aşa este designul Opel al viitorului

GT X Experimental prezintă tehnologia inovatoare cu o simplitate impunătoare. Mark Adams, vicepreşedintele de design, şi echipa sa au dezvoltat o întreagă filosofie pentru designul specific Opel, un design german care îmbină puritatea cu îndrăzneala plină de emoţie. Fiecare funcţie a fost rafinată în cadrul conceptului GT X Experimental în scopul de a atinge puritatea designului, eliminând toate elementele de design inutile. Echipa de design numeşte acest lucru „detoxifiere vizuală”.

Caroseria modelului Opel GT X Experimental are proporţii îndrăzneţe, îmbinate cu suprafeţe cu linii pure, cursive, frumos structurate.  Silueta sa este accentuată de identitatea grafică îndrăzneaţă care separă suprafeţele superioare de cele inferioare. Secţiunea inferioară este vopsită într-un gri deschis, luminos, iar întreaga parte superioară, inclusiv capota, geamurile şi acoperişul sunt de culoare bleumarin închis, aproape negru. Aceste culori reprezintă o reinterpretare a combinaţiei Opel tradiţionale, gri/negru/galben, care a fost reconfigurată pentru a crea senzaţia de prospeţime şi modernitate. Conceptul GT X Experimental întâmpină pasagerii printr-un acces neobstrucţionat, asigurat de deschiderea largă, în unghi de 90 de grade, a tuturor celor patru portiere. Linia cursivă a parbrizului panoramic/acoperişului ajunge până în spatele scaunelor din spate, sporind lumina din interiorul SUV-ului şi senzaţia de mult spaţiu.

image

Designerii Opel au redus la minim, de asemenea, aşa numitele „linii de demarcare” tradiţionale ale caroseriei, necesare pentru diferitele deschideri, cum ar fi portierele şi capota. Linia de demarcare din partea superioară a tuturor portierelor este mascată de accentul galben iar cea a portierelor spate coincide cu deschiderea portbagajului. Datorită renunţării la elementele convenţionale, cum ar fi mânerele portierelor, caroseria este o suprafaţă netedă, ce se înfăşoară în jurul unor detalii surprinzătoare, cum ar fi camerele mici încorporate în liniile grafice galbene din lateralele capotei, care înlocuiesc oglinzile exterioare.

Pentru a contrabalansa această “detoxifiere vizuală”, aspectul conceptului GT X Experimental este energizat de detalii grafice. De-a lungul pragului, sub portiera spate de pe partea şoferului sunt gravate decupaje triunghiulare, iar unul dintre ele conţine un mic ecran hexagonal LED care indică nivelul de încărcare a bateriei. Jantele de 17 inch par mult mai mari datorită protecţiilor robuste din cauciuc montate pe pasajele roţilor, pentru a mări vizual dimensiunea pneurilor de culoare bleumarin închis. Liniile grafice de culoare galbenă de pe jante repetă accentele galbene caracteristice ale semnăturii de pe caroserie, înconjurând logoul Opel.

„Opel GT X Experimental întruchipează spiritul valorilor principale ale mărcii: german, accesibil şi captivant. Este un concept „accesibil”, cu care oamenii se pot identifica. Acesta îmbină cu încredere designul îndrăzneţ cu tehnologia progresistă. Acest autovehicul semnalează în mod clar un viitor foarte incitant pentru marca noastră”, a spus Mark Adams.

image

Interior construit în jurul conceptului Pure Panel: “detoxifiere vizuală şi digitală”

Interiorul spaţios al conceptului Opel GT X Experimental urmează aceleaşi principii şi optează pentru „detoxifierea vizuală şi digitală”. Fiind înconjurată de linia parbrizului panoramic/acoperişului şi cea neîntreruptă a geamurilor laterale, simplitatea elegantă a postului de conducere maschează inovaţiile pe care le include. Un singur ecran de dimensiuni mari întâmpină şoferul. Pure Panel asigură şoferilor acces la cele mai noi tehnologii şi le oferă informaţiile de care au nevoie, eliminând toate elementele care distrag vizual atenţia. La puritatea designului interiorului contribuie, de asemenea, poziţionarea inteligentă a duzelor de ventilaţie. Acestea au fost ascunse în spatele ecranelor, asigurând de jur împrejur suprafeţe pure, cu linii curate. Pure Panel demonstrează, de asemenea, modul în care Opel foloseşte tehnologia pentru a simplifica vieţile clienţilor. Două ecrane amplasate în stânga şi în dreapta panoului frontal afişează imaginile din părţile laterale captate de camerele video de dimensiuni mici.

Autovehiculele concept Opel arată viitorul mărcii de peste 50 de ani 

Numele GT X Experimental reaminteşte de autovehiculul concept Opel avangardist, Experimental GT 1965, un coupé accesibil care a fost şi primul concept produs vreodată de un producător auto european. X-ul suplimentar subliniază planul Opel de a-şi spori ponderea pe piaţa SUV-urilor: 40% din totalul autovehiculelor Opel vândute în 2021 vor fi SUV-uri.

De-a lungul anilor, Opel a folosit autovehiculele concept pentru a-şi contura viitorul. Cele mai multe concepte nu au fost destinate niciodată producţiei, dar au permis mărcii să stabilească principii directoare pentru modelele sale viitoare. În acest sens, ultimele trei autovehicule concept Opel au dat dovadă de coerenţă clară cu direcţia de dezvoltare a mărcii. Conceptul Monza din 2013 a reflectat cerinţa Opel de sporire a eficienţei (greutate redusă, configuraţie, grup motopropulsor) şi exprimarea acestei eficienţe într-un design elegant. Conceptul GT din 2016 s-a axat pe accesibilitate, simplitate şi puritate. Conceptul GT X Experimental a dus eficienţa la un nou nivel, iar filosofia sa bazată pe valorile mărcii: german, accesibil şi captivant este exprimată printr-un design pur şi îndrăzneţ.

Auto



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite