Jeep Renegade - spiritul american în miniatură
0După fuziunea cu grupul Chrysler, Fiat a încercat să creeze o gamă ce cuprinde noi modele pentru toate mărcile grupului. Jeep Renegade este unul dintre aceste noi modele şi abia am aşteptat să îl testăm.
Renegade este primul Jeep care se depărtează oarecum de filozofia mărcii americane, păstrând doar liniile robuste şi unghiurile drepte ce amintesc de robustul offroader american, fiind, însă, acum adaptate la o scară mai mică, de crossover de oraş.
De fapt baza pentru acest mini-SUV pătrăţos este aceeaşi ca la Fiat 500X. Deci, avem în faţă primul Jeep creat pentru drumurile din oraş.
În ceea ce priveşte designul, spun din start că îmi plac maşinile pătrăţoase, iar designerii Jeep pare că au fost determinaţi să îmi facă pe plac, de la farurile din faţă până la blocurile optice spate, Renegade este o adunare de pătrate şi unghiuri drepte. Pe parcursul testului unii dintre cei care vedeau maşina nu apreciau designul, dar cu siguranţă Renegade îţi atrage atenţia în trafic.
Sub capotă aveam un motor diesel de 2 litri care produce 170 CP. Cuplul maxim de 350 Nm se simte destul de devreme, deja de la 1.750 rotaţii pe minut, deci nimeni nu a putut să se plângă de lipsă de putere. Modelul testat de noi este echipat cu cea mai nouă transmisie pusă la dispoziţie de gamele Jeep: o automată cu 9 trepte. Aceasta face schimbările de treaptă foarte prompt şi ajută la optimizarea consumului de carburant.

În interior avem un design interesant, care continuă liniile drepte din exterior, finisajele sunt bune, dar materialele, pe alocuri sunt destul de tari. Imaginea farurilor rotunde care încadrează grila este aproape peste tot, dovadă că marca Jeep lucrează la imaginea sa. Spaţiile de stocare sunt generoase, iar în interior au suficient loc chiar şi 5 persoane. Avem câteva obiecţii legate de antifonarea maşinii, zgomotul motorului diesel este perceput în habitaclu, la fel şi făşâitul vântului de la viteze mai mari.
Dacă interiorul aminteşte de tradiţia mărcii americane, la bord nu lipsesc un computer modern, cu o grafică foarte bună, dar nici sistemul multimedia Uconnect cu display tactil de 6,5 inch.
Avem în faţă cel mai capabil SUV din clasa sa şi asta nu este datorată unui cuplu impresionant sau a unui sistem de tracţiune integrală deosebit. Pur si simplu maşina asta a fost concepută pentru aşa ceva, are o gardă la sol destul de mare şi unghiuri de atac şi degajare generoase. Astfel, Renegade te îndeamnă să ataci şi trasee accidentate. Tracţiunea integrală inteligentă propune mai multe moduri de rulare în teren ostil, fiecare gândit pentru tipuri diferite de aderenţă: Rock, Sand, Mud, Snow. Avem Hill Descent Assist, modul 4WD Low şi nici diferenţialul blocabil.
În materie de siguranţă, Renegade a luat 5 stele EuroNCAP şi are programe de siguranţă active precum: ESC (Electronic Stability Control), avertizare pentru unghiul mort la depăşire, cruise control adaptiv şi un sistem de evitare numit Forward Collision Warning-Plus.
Jeep Renegade 2.0 MultiJet AT
- 0-100 km/h: 8,9 secunde
– Viteza maximă: 196 km/h
- L/l/î: 4.236/1.805/1.697
– Masă proprie: n/a
– Volum portbagaj (l) 351
– Cilindree (cmc) 1.956
– Putere (CP) 170 la 3.750 rpm
– Cuplu maxim (Nm) 350 la 1.750 rpm
– Consum mediu 7 l/100 km (mixt)
– Cutie de viteze automată 9 trepte