Debut pe macadam pentru noua formulă a lui DTO Tellur Rally Team

0
Publicat:
Ultima actualizare:
dto arad

După două runde pe asfalt, în care au izbutit o mulţime de succese şi prezenţe pe podium la categoriile la care concurează, componenţii DTO Tellur RT se aliniază în acest sfârşit de săptămână la prima rundă pe macadam din ediţia 2018 a Campionatului Naţional de Raliuri Dunlop, Raliul Aradului KIA. Competiţia contează şi ca rundă în ERT.

Rezultatele obţinute la Braşov şi Cluj-Napoca le-au oferit componenţilor echipei DTO Tellur RT doza de optimism necesară pentru a aborda cu speranţa unor rezultate positive şi primul test pe macadam al sezonului. Sigur, vorbim despre o altă suprafaţă de concurs, însă toate echipajele aşteaptă cu încredere şi entuziasm întrecerea ce se va desfăşura la Arad, care reprezintă etapa cu numărul trei a întrecerii interne, dar şi un test inclus în calendarul 2018 al European Rally Trophy.

După două prezenţe consecutive pe podiumul general şi al Clasei 2, Vali Porcişteanu şi Dan Dobre au parcurs primii kilometri pe macadam cu prilejul etapei de debut din întrecerea naţională de Slalom paralel, la Sibiu. “Prima senzaţie a fost foarte bună şi am reuşit să îmbunătăţim set-up-ul maşinii de la o trecere la alta. Traseul a fost dur, cu mulţi bolovani şi şleauri foarte adânci, “obstacole” de care nu vom avea parte la Arad, dar suntem bucuroşi că am fost solicitaţi la acest prim test cu Skoda Fabia R5 pe această suprafaţă. Ne-am impus în această rundă, însă nu rezultatul a fost important, ci acomodarea cu maşina în aceste condiţii şi susţinerea juniorilor -Vali Porcisteanu Racing-, care au ocupat poziţii fruntaşe”, spune Vali.

A urmat o a doua sesiune de teste la Tulcea, pe o secţiune lată, de viteză, cu ceva denivelări. Obiectivul a fost îmbunătăţirea set-up-ului şi continuarea acomodării cu noul material de concurs pe suprafaţa favorită a lui Porcişteanu. “Maşina se pilotează uşor, este foarte previzibilă, prietenoasă, glisează fix cât trebuie, “înghite” perfect toate denivelările şi frânează mai repede decât îţi poţi imagina”, dezvăluie el.

Experienţa de la Tulcea a oferit şi un moment critic. “La finalul testelor maşina a luat foc. Este deja o problemă..."clasică" pentru modelele Fabia R5 de vreme ce s-au consemnat deja 5 astfel de cazuri. Cauza este faptul că rezervorul atinge cardanul şi/sau eşapamentul şi se declanşează un incendiu. Trebuie să le mulţumim pentru curaj şi implicare lui Cozo (Cosmin Diacu) şi băieţilor din asistenţa lui Titi Aur (Cornel şi Radu), care şi-au păstrat calmul şi au reuşit să stingă focul foarte repede. Am fost la câteva secunde de pierderea maşinii. Într-un fel mă bucur că s-a întâmplat atunci, acolo, şi s-a terminat totul cu bine, căci altfel episodul ar fi avut loc pe probele de la Arad, unde erau şanse minime să stingem incendiul. Acum stăm cu emoţii, aşteptăm piesele necesare de la Skoda Motorsport (rezervor nou plus kit-ul de upgrade) pentru a putea lua startul. Ne aşteaptă o altă săptămână de foc, dar este bine că de această dată doar…la figurat. Obiectivul nostru în acest raliu este să ne ferim de probleme tehnice şi pene şi să creştem ritmul de la probă la probă pentru a putea emite pretenţii la un loc pe podium. Probele sunt rapide, tehnice, Şistarovăţ este într-o altă configuraţie, mai lung, dar suntem optimişti şi încrezători în şansele noastre”, a încheiat Vali.

dto arad

Cristi Dolofan şi Mihai Sandu debutează pe macadam cu noul lor Mitsubishi Lancer Evo IX. “După rezultatul bun de la Cluj şi creşterea rapidă de ritm aşteptăm cu nerăbdare prima competiţie pe macadam, o suprafaţă pe care o ador. Obiectivul: de ce nu, un nou loc 1 la Clasa 3 şi cât mai multe puncte la general”, a spus Cristi.

Deja dublu învingător în acest sezon la Clasa 9 şi în Cupa Suzuki, Raul Badiu are amintiri plăcute de la Arad, unde a obţinut rezultate bune cu acest tip de maşină în condiţii de ploaie şi noroi, atunci când pilotajul contează mai mult decât puterea şi tipul de tracţiune al maşinii. “Ne dorim să continuăm aşa cum am început sezonul şi să bifăm o nouă dublă”, a declarat Raul.

Bogdan Năstase se aşteaptă la un raliu greu. “Maşina este complet nouă şi am avut o singură sesiune de teste pe o suprafaţă similară, la Winter Rally. Sunt însă nerăbdător să mă bucur de o integrală pe macadam şi îmi doresc să am un parcurs fără probleme tehnice pentru a mă putea bucura de senzaţia unică pe care ţi-o aduce momentul în care aduci maximum de puncte pentru echipă”.

Eugen Cărăgui vine la Arad după ce a efectuat o primă sesiune de teste la etapa de Slalom paralel de la Sibiu. “Sunt încântat de modul în care se pilotează Sandero pe macadam şi îmi aduc aminte cu plăcere de primii kilometri pe această suprafaţă, parcurşi alături de Vali în cadrul şcolii de pilotaj. Ne dorim să terminăm cursa şi să păstrăm tradiţia de a avea toate maşinile ”întregi” la finalul raliului”, a declarat Eugen.

Ramona Rusu va concura în premieră pe macadam şi are destul de puţini kilometri de teste. “Se aseamănă şi mai puţin cu driftul, dar sper ca prestaţia mea pe macadam să-mi dea şi mai multă încredere în forţele mele. Vreau să mă bucur cât mai mult de glisade şi sper să termin cu un rezultat pozitiv raliul de casă”, a precizat Ramona.

Întrecerea debutează vineri după-amiază, când se va alerga pe probele Frumuşeni (două treceri) şi Şistarovăţ, precum şi în Superspeciala Arad, care se va desfăşura în faţa Primăriei. A doua zi sunt două treceri pe Conop, tot atâtea pe Nadăş (cea secundă este Power Stage), şi una pe Şistarovăţ. Primele trei echipaje vor lua parte la o scurtă ceremonie de premiere la ora 18:15, urmând ca festivitatea de premiere a tuturor concurenţilor să aiba loc la ora 21:30 pe podiumul din faţa Primăriei Arad.

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite