China ar putea deveni cea mai importantă piaţă pentru automobilele electrice
0Conform oficialilor BMW Group, China s-ar putea impune ca principala piaţă pentru automobilele electrice înaintea anului 2020, având în vedere legislaţia favorabilă şi investiţiile masive realizare atât de guvernul chinez, cât şi de companiile private.
Nivelul crescut al poluării din ţara asiatică a determinat un val masiv de legi pro-automobile electrice şi hibrid, ultimul an fiind unul exterem de benefic infrastructurii necesare adoptării acestui tip de autovehicul.
Conform oficialilor grupului BMW, investiţiile masive realizate pe tărâm chinez vor transforma piaţa locală în principalul consumator de automobile electrice şi hibrid. În prezent, cea mai performantă infrastructură este asigurată de oraşul Shanghai, care oferă nu mai puţin de 46 de parcări special adaptate pentru alimentarea automobilelor de tip plug-in hybrid. Acestea vor putea acomoda orice tip de automobil, indiferent de brand, singura marcă exclusă fiind Tesla, care plănuieşte să-şi dezvolte independent o reţea de staţii de încărcare.
BM nu este singura companie care mizează pe puterea de absorbţie a Chinei, rivalii de la Volkswagen Group anunţând că vor lansa nu mai puţin de 15 automobile electrice / hibrid până în anul 2018. Daimler se mişcă la fel de bine, construind maşini în parteneriat cu brandul local BYD Co, în timp ce vedeta acestei nişe, Tesla, a început livrarea către China de mai puţin de o lună, înregistrând comenzi serioase pentru Model S.
Livrările de automobile electrice BMW încep în luna septembrie a acestui an şi vor avea loc în cadrul a şapte reprezentanţe, vânzările estimate pentru 2014 fiind de aproximativ 1.000 de modele i3.
În ciuda avansului oferit de statul chinez acestui tip de automobil, în acest moment circulă pe străzi doar 70.000 astfel de maşini, destul de puţin raportat la planul guvernului de a atinge impresionanta valoare de 500.000 de electrice până în 2015.