Trump dezvăluie un plan pentru dezvoltarea infrastructurii în valoare de 1.500 de miliarde de dolari

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Administraţia Trump schiţează luni liniile mari ale planului său de investiţii în valoare de 1.500 de miliarde de dolari în infrastructuri, dintre care un număr important care se află într-o stare proastă şi recesită o renovare urgentă, scrie AFP.

Bugetul preşedintelui Donald Trump, care urmează să fie publicat luni, va include alocarea a 200 de miliarde de dolari drumurilor, autostrăzilor şi altor infrastructuri cruciale pentru economia Statelor Unite, potrivit unor reprezentanţi ai Casei Albe.

”Urmează să deblocăm cele 200 de miliarde de dolari făcând economii în alte domenii ale bugetului federal”, a declarat unul dintre ei.

Statelor şi investitorilor privaţi li se va cere să continuie cu restul de 1.300 de miliarde.

Administraţia Trump intenţionează să folosească cele 200 de miliarde ca pârghie, prin asigurarea unor garanţii ale unor împrumuturi directe şi alte măsuri de stimulare, în cadrul unor programe ca Transportation Infrastructure Finance and Innovation (TIFA) destinate infrastructurilor de transport 

”Zece miliarde la TIFA ar putea să adune până la 400 de miliarde de dolari, din cauza modului în care funcţionează TIFA”, a dat asigurări un reprezentant.

În discursul său despre starea Uniunii, la sfârşitul lui ianuarie, Trump a cerut Congresului să aplice un plan de investiţii în valoare de cel puţin 1.500 de miliarde de dolari, în vederea dezvoltării infrastructurilor în Statele Unite, fără să ofere detalii despre modul de concretizare a acestuia.

Construite în cea mai mare parte între anii '50 şi '70, autostrăzile, drumurile, podurile, căile ferate, aeroporturile şi alte infrastructuri se află într-o stare foarte proastă, ”în decrepitudine”, după spusele preşedintelui american, din cauză că nu au fost întreţinute şi modernizate de-a lungul timpului.

Casa Albă urma să anunţe luni simplificarea procedurilor de emitere a permiselor de construire, în vederea unei reduceri la doi ani, în contextul în care în prezent pot dura până la zece ani.

”Infrastructurile sunt evident o componentă esenţială a funcţionării economiei noastre, succesul american este în mare parte rezultatul infrastructurilor de calitate pe care le avem istroic vorbind”, a comentat un reprezentant al Casei Albe.

”Subinvestim în infrastructuri şi avem proceduri care durează atât de mult timp, încât, atunci când avem fondurile necesare, poate lua un deceniu să construim o infrastructură esenţială”, a adăugat el.

Administraţia Trump subliniază că toate infrastructurile au nevoie de o autorizare din partea Guvernului federal, în pofida faptului că acesta din urmă joacă un rol minor în finanţarea lor.

Aproximativ 14% din costul infrastructurilor este suportat de statul federal, restul de 86% fiind repartizat între state şi guverne locale, pe de o parte, şi sectorul privat, pe de alta, au detaliat reprezentanţii Casei Albe.

Congresul urmează să discute despre propunere. În această perspectivă, Trump urmează să primească parlamentari din ambele partide miercuri.

El urmează să fie întrebat în principal despre ce ar putea să finanţeze efectiv administraţia şi cum. Problema noilor infrastructuri care să răspundă problemelor încălzirii globale ar urma să fie, de asemenea, evocată.

Între timp, experţi se întreabă care sunt sursele de finanţare ale celor 200 de miliarde de dolari în bugetul federal, în contextul în care deficitul public riscă deja să fie adâncit de scăderea impozitelor aprobată la sfârşitul lui 2017.

Administraţia Trump mizează pe principiul realităţii pentru a convinge statele, guvernele locale, întreprinderile private şi chiar utilizatorii să contribuie toţi, în contextul în care îmbătrânirea infrastructurilor costă scump economia americană.

Ambuteiajele, care afectează mai ales sistemul transporturilor rutiere, costă fiecare an peste 120 de miliarde de dolari, potrivit lui Henry Petroski de la Universitatea Duke.

SUA



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite