O româncă, anchetată după ce a mers pe puntea de comandă a unui vas de croazieră al Costa Crociere
0O româncă este cercetată în Italia după ce s-a fotografiat pe puntea de comandă a unui vas de croazieră al companiei Costa Crociere (Costa Cruises), ea fiind prietena comandantului, un caz care aminteşte de scufundarea navei Costa Concordia, aparţinând aceluiaşi grup.
Incidentul a avut loc în ianuarie 2013 la bordul navei de croazieră Costa Atlantica, la exact un an de la scufundarea vasului de croazieră Costa Concordia, aparţinând aceleiaşi companii, relatează revista italiană Oggi.
În timp ce vasul de croazieră Costa Atlantica se afla în Golful Aden, căpitanul a adus pe puntea de comandă o prietenă româncă. Aceasta s-a fotografiat alături de comandant şi de un membru al Forţelor navale italiene care se afla la bord pentru evitarea unor cazuri de piraterie. În imagini, românca are în mână arma automată a militarului italian.
În contextul anchetei şi polemicilor declanşate după scufundarea vasului de croazieră Costa Concordia, românca a încercat să şantajeze compania Costa Crociere, ameninţând că va face publică fotografia care demonstra încălcarea procedurilor de securitate la bordul navei.
Potrivit revistei Oggi, compania Costa Crociere (Costa Cruises), cu sediul la Genova şi membră a grupului Carnival Corporation, a luat măsuri disciplinare împotriva comandantului navei Costa Atlantica, suspendându-l pentru încălcarea regulamentului. Cazul a ajuns la Procuratura din Genova, românca Saşa Alexandra fiind anchetată pentru şantaj.
Gestul nu a afectat în niciun fel siguranţa pasagerilor aflaţi la bordul vasului de croazieră. Compania Costa Crociere a confirmat că a fost "victima unei tentative de şantaj", "prin intermediul unor fotografii care ar demonstra încălcarea procedurilor de acces pe puntea de comandă şi un comportament inadecvat al comandantului unei nave" a grupului.
Costa Crociere a dat asigurări că acordă "atenţie maximă încălcării procedurilor interne şi comportamentelor incorecte". Forţele navale italiene au anunţat că verifică informaţiile privind implicarea unui militar în incident.
Pe 13 ianuarie 2012, un alt vas de croazieră al companiei Costa Crociere - Costa Concordia, având la bord 4.229 de persoane - s-a lovit de stânci şi s-a scufundat parţial la zeci de metri de Insula Giglio, în Marea Tireniană. Bilanţul victimelor naufragiului a fost de 32 de morţi. Anchetatorii cred că o tânără moldoveancă, Domnica Cemortan, amanta căpitanului Francesco Schettino, era pe puntea de comandă în momentul în care vasul de croazieră s-a lovit de stânci.
citeşte şi:
Procesul naufragiului Costa Concordia: Moldoveanca Domnica Cemortan a recunoscut că a fost iubita căpitanului
Dansatoarea moldoveancă, Domnica Cemortan, care se afla la bordul pachebotului Costa Concordia, implicat într-un accident în largul insulei Giglio, in ianuarie 2012, soldat cu moartea a 32 de persoane, a mărturisit în faţa anchetatorilor că a fost iubita căpitanului Francesco Schettino.
Domnica Cemortan scrie o carte „apetisantă“ despre naufragiul Costa Concordia şi acţionează presa în judecată
După aproape doi ani de la naufragiul vasului Costa Concordia în Mediterană, moldoveanca Domnica Cemortan, martor-cheie în procesul împotriva căpitanului Francesco Schettino, sparge tăcerea. Ea a ţinut o conferinţă de presă la Chişinău, în care a anunţat că va scrie o carte „foarte apetisantă“ despre acele evenimente şi că a acţionat în judecată jurnalişti din Italia şi Moldova pentru calomnie.
INFOGRAFIE Vasul de croazieră Costa Concordia, condus pe ultimul drum
O companie olandeză va transporta pachebotul de lux, naufragiat în apropiaerea insulei italiene Giglio, într-un port unde va fi dezasamblat.
„Căpitanul laş“ al vasului Costa Concordia dă vina pe timonier
Francesco Schettino, căpitanul vasului Costa Concordia, îl acuză pe timonierul indonezian al navei scufundate, de producerea accidentului care a ucis 32 de oameni. Procesul căpitanului s-a reluat marţi, după vacanţa de vară a magistraţilor din Italia.