INFOGRAFIE Vasul de croazieră Costa Concordia, condus pe ultimul drum

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Nava de croazieră Costa Concordia. FOTO: Reuters
Nava de croazieră Costa Concordia. FOTO: Reuters

O companie olandeză va transporta pachebotul de lux, naufragiat în apropiaerea insulei italiene Giglio, într-un port unde va fi dezasamblat.

Firma olandeză, Royal BOSKALIS NV, a anunţat că a câştigat un contract de 30 milioane dolari pentru a muta epava vasului de croazieră Costa Concordia. Navă italiană este scufundată parţial la 300 de metri de malul Insulei Giglio din Toscana Bay, după naufragiul de pe 13 ianuarie 2012. Vasul de 114.000 de tone a fost adus la verticală pe 15 septembrie, printr-o operaţiune unică în istorie, în valoare de 600 milioane euro.

Royal BOSKALIS NV intenţionează să transporte epava Costa Concordia în vara anului 2014, prin utilizarea de navei lor gigant, Vanguard Dockwise, folosită în mod normal pentru transportul platformelor petroliere.

Cea mai mare navă semi-submersibilă din lume, Vanguard Dockwise are o punte plată, lungă de 275 de metri şi lată de 70 de metri, fiind proiectată pentru transportul încărcăturilor foarte grele şi mari. Tancurile de balast îi sunt umplute cu apă şi operează în timp ce rămâne sub nivelul apei.

Epava, o afacere bănoasă

Reprezentanţii companiei Costa Cruises, proprietara vasului Concordia, au declarat că nava olandeză este doar una dintre cele două opţiuni pe care le studiază pentru îndepărtarea epavei de lângă insula italiană. Alternativa ar fi ca vasul de croazieră să plutească din nou cu ajutorul unor cutii imense de oţel ataşate laturilor sale, fiind apoi tractată cu bărci-remorchere.  

Epava vasului va fi dezasamblată într-un oraş port, cel mai probabil în Turcia, datorită costurilor mai reduse şi a reglementărilor de mediu mult mai relaxate decât în Uniunea Europeană. Cu toate acestea, alte două porturi din Italia doresc să se ocupe de această operaţiune care va genera venituri semnificative.

Vasul de croazieră Costa Concordia a naufragiat în ianuarie 2012 după ce s-a apropiat prea mult de ţărmul Italiei şi s-a lovit de stânci, impact ce a produs o spărtură lungă de aproape 50 de metri şi a dus la scufundarea vasului. Tragedia a făcut 32 victime, iar alţi 15 de pasageri au fost daţi dispăruţi.

Costa Concordia
Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite