Charlie Hebdo ar putea obţine 10 milioane de euro din vânzări şi donaţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tipărit în 5 milioane de exemplare, vândute cu 3 euro bucata, numărul de miercuri din Charlie Hebdo, dacă va fi epuizat integral, va aduce profituri de aproximativ 8 milioane de euro FOTO AP
Tipărit în 5 milioane de exemplare, vândute cu 3 euro bucata, numărul de miercuri din Charlie Hebdo, dacă va fi epuizat integral, va aduce profituri de aproximativ 8 milioane de euro FOTO AP

Săptămânalul de satiră francez Charlie Hebdo ar putea obţine venituri de peste 10 milioane de euro din vânzări, abonamente, donaţii şi finanţări publice, o veritabilă "mană cerească" pentru micuţa revistă pariziană care, la sfârşitul lunii decembrie, întâmpina dificultăţi în a-şi plăti angajaţii.

Tipărit în 5 milioane de exemplare, vândute cu 3 euro bucata, numărul de miercuri din Charlie Hebdo, dacă va fi epuizat integral, va aduce profituri de aproximativ 8 milioane de euro, informează AFP.

Publicaţia va primi toate încasările aduse de primul milion de exemplare vândute (3 milioane de euro), în virtutea unei mari operaţiuni de solidaritate din rândul lanţului de tipărire şi distribuţie, ai cărui reprezentanţi au acceptat să lucreze gratuit, cedându-şi comisionul pentru a ajuta Charlie Hebdo şi familiile victimelor. Apoi, aşa cum procedează de obicei pentru vânzările lor, săptămânalul francez va percepe 40% din încasările aduse de celelalte 4 milioane de exemplare vândute, adică aproximativ 4,8 milioane de euro.

Charlie Hebdo şi-a mărit, de asemenea, de zece ori numărul abonamentelor în doar câteva zile, trecând de la 7.000 la peste 120.000 de abonaţi, a declarat pentru postul de radio RTL Patrick Pelloux, unul dintre editorialiştii publicaţiei. Cu o zi înainte de atentat, în timpul unui prânz cu caricaturistul Charb (ucis în atentatul de la Paris, n.r.), cei doi se bucurau pentru faptul că revista lor câştigase 50 de abonamente suplimentare.

Săptămânalul de satiră beneficiază şi de comenzi neaşteptate. Air France a cumpărat 20.000 de exemplare pentru pasagerii săi, la preţ integral, în condiţiile în care compania beneficiază în general de preţuri reduse.

În plus, donaţiile vin în valuri, din Franţa şi din străinătate. Fondul "Presse et pluralisme", care permite efectuarea de donaţii defiscalizate pentru companii media, a anunţat că a primit deja până miercuri suma de 1,4 milioane de euro, provenind de la peste 21.000 de persoane private.

De asemenea, ministrul Culturii francez, Fleur Pellerin, a promis că va debloca un ajutor de urgenţă pentru Charlie Hebdo în valoare de 1 milion de euro.

Chiar şi uriaşii americani din domeniul internetului au dat o mână de ajutor. Fondul Google pentru inovaţii digitale din presă, coadministrat de editorii săi, va acorda publicaţiei franceze o donaţie de 250.000 de euro. Site-urile eBay şi Amazon s-au angajat să verse în conturile Charlie Hebdo eventualele lor comisioane percepute pentru produsele ştampilate cu sloganul "Je suis Charlie".

În noiembrie 2014, săptămânalul Charlie Hebdo, ale cărui vânzări de 28.000 de exemplare pe săptămână nu erau suficiente pentru a asigura plata integrală a angajaţilor, a lansat un apel către cititori, cerându-le să facă donaţii, pentru ca revista să poată să supravieţuiască.

Atacul comis pe 7 ianuarie la sediul revistei satirice Charlie Hebdo s-a soldat cu 12 morţi şi 11 răniţi. Printre victime se numără directorul publicaţiei, Stéphane Charbonnier (Charb), şi alţi trei cunoscuţi caricaturişti - Jean Cabut (Cabu), Bernard Verlhac (Tignous) şi Georges Wolinski (Wolinski). Atacul a fost revendicat şi de reţeaua teroristă sunnită Stat Islamic în Irak şi Siria şi de organizaţia Al-Qaida în Peninsula Arabia. Revista satirică Charlie Hebdo s-a remarcat de-a lungul timpului prin ironizarea profetului Mahomed şi a altor elemente religioase, în principal islamice, publicaţia primind, ca reacţie, o serie de ameninţări teroriste.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite