Dragoş Pătraru revine cu „Starea Naţiei“ la TVR 1 după lungi discuţii: „A fost o mare neînţelegere“

Dragoş Pătraru revine cu „Starea Naţiei“ la TVR 1 după lungi discuţii: „A fost o mare neînţelegere“

Dragoş Pătrau a revenit anul trecut la TVR 1 după ce a încheiat colaborarea cu Digi 24 FOTO Dorin Constanda

Dragoş Pătraru a anunţat că „Starea Naţiei“ revine la TVR 1 după ce recent declarase că viitorul emisiunii este incert şi încă se poartă discuţii în acest sens.

Ştiri pe aceeaşi temă

Dragoş Pătraru a anunţat pe Facebook că emisiunea „Starea Naţiei“ revine în această seară la postul public, de la ora 22.30. „Se pare că la mijloc a fost vorba de o mare neînţelegere“, a precizat realizatorul pentru Paginademedia.ro.

Potrivit aceleaşi surse, neînţelegerea a avut legătură cu licenţa pentru „Starea Naţiei“. Dragoş Pătraru a cesionat TV marca şi formatul emisiunii pe o perioadă de trei luni (cât mai este mandatul conducerii interimare a TVR), iar membrii echipei au contracte de drepturi de autor cu televiziunea naţională până în luna iunie, cu posibilitatea prelungirii. 

 

 

În ultima ediţie din 2017, Dragoş Pătraru le spunea telespectatorilor că viitorul emisiunii „Starea Naţiei“ la postul public este incert „din motive care îl depăşesc“ şi invoca „cenzura politică“ ca motiv ce i-ar putea împiedica revenirea pe micile ecrane în luna ianuarie.

Contactat zilele trecute de Pagina de Media, Pătraru declara că negocierile cu reprezentanţii TVR au durat două săptămâni şi că „ultima rundă“ va avea loc în weekend. La momentul respectiv, realizatorul a mai precizat că TVR doreşte să difuzeze reluări ale emisiunii „Starea Naţiei“ în luna ianuarie şi că a invocat drept cauză problemele financiare. Pătraru spunea că s-a oferit inclusiv să lucreze gratis în luna ianuarie.
 

„Starea Naţiei“, la a doua colaborare tensionată cu TVR

Dragoş Pătraru a venit prima dată la TVR 1 cu „Starea Naţiei“ pe 1 septembrie 2014, dar a încetat colaborarea cu postul public în mai 2016, după ce realizatorul a criticat în termeni duri, în emisiune, situaţia Televiziunii Române. Apoi, „Starea Naţiei“ s-a mutat la Digi 24 pentru un an, până când, în iunie 2017, jurnalistul a anunţat că îşi doreşte să încheie contractul semnat pe 3 ani cu postul de ştiri, după conflictul public avut cu redactorul-şef al Digi 24, Cosmin Prelipceanu, şi motivând că valorile după care se ghidează echipa emisiunii nu sunt comune cu cele ale televiziunii RCS&RDS.
 
În 4 septembrie 2017, „Starea Naţiei“ revenea la TVR 1, dar într-o formulă de colaborare nouă, în care echipa emisiunii are contracte de drepturi de autor cu televiziunea publică.

 

citeste totul despre: