În luna abia încheiată, audienţa medie la nivel naţional a canalului România TV, în prime – time (orele 19:00 – 24:00), a fost de 574.000 de telespectatori pe minut, cea mai mare de pe nişa celor cinci televiziuni de ştiri monitorizate de Kantar Media. Aproape jumătate din această audienţă (47,7%) este formată din persoane cu vârste de peste 65 de ani – conform sondajelor. Este cea mai mare cifră procentuală de pe acest segment TV. Telespectatorii cu vârste între 55 şi 64 de ani deţin o cotă de 28,8%. Aşadar, 76,5% din audienţa România TV, în prime time, este formată din români cu vârste de peste 55 de ani. Telespectatorii cu studii superioare deţin o pondere de 21,3%, cea mai mică de pe nişa ştirilor.

Antena 3 a avut o medie naţională de 553.000 de telespectatori pe minut, fiind a doua televiziune de ştiri cea mai urmărită în prime time. Persoanele cu vârste de peste 65 de ani sunt în proporţie de 40,5%, a doua cifră procentuală după România TV, iar cele din targetul 55 – 64 de ani deţin o cotă de 34,8%, cea mai mare cifră de pe această nişă. În total, 75,3% români cu vârste de peste 55 de ani sunt la Antena 3. Telespectatorii cu studii superioare sunt prezenţi în proporţie de 30%.

România TV şi Antena 3 sunt televiziunile de ştiri cu cei mai mulţi telespectatori cu vârste înaintate. Cifrele referitoare la publicul matur şi tânăr sunt extrem de mici raportate la nucleul dur de privitori şi sunt de interes pentru clienţii publicitari pentru a decide dacă merită sau nu să investească reclame pe aceste posturi. Investitorii în publicitate judecă ratingul numai din perspectiva eficienţei. (Brandurile comerciale n-au simpatii sau frustrări politice.)

Circa 47,7% din audienţa România TV, în prime time, este formată din români cu vârste de peste 65 de ani.  

La mare „distanţă“ de cele două canale se află B1 TV (cu o audienţă medie de 121.000 de telespectatori pe minut în prime time), Realitatea TV (116.000) şi Digi24 (92.000). La aceste televiziuni, ponderea persoanelor cu vârste de peste 65 de ani este următoarea: B1 TV – 37,6%, Realitatea TV – 36,8% şi Digi24 – 27,4%.

B1 TV se remarcă la targetul 45 – 54 de ani cu cea mai mare cotă de pe nişa ştirilor: 18,6%. La rândul său, Realitatea TV are 39,1% public cu studii superioare, a doua cifră procentuală după Digi24 (46,9%).

Televiziunea Digi24, deşi are cea mai mică audienţă de pe acest segment, se poziţionează cu un public tânăr, activ şi cu studii superioare. Cum am precizat mai sus, aproape jumătate dintre telespectatorii Digi24, în prime time, au studii superioare. De asemenea, 12,5% din audienţa acestei televiziuni este formată din persoane între 25 şi 34 de ani. La concurenţă, cifrele pe acest segment sunt: România TV (2,2%), Antena 3 (2,7%), B1 TV (4,1%) şi Realitatea TV (4,8%).

Toate aceste cifre confirmă ce se întâmplă acum în societatea românească: unii pe stradă şi pe internet, alţii la televizor.