Câţi bani a încasat Pro TV după difuzarea meciului Franţa - România: a vândut cea mai scumpă reclamă de până acum

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pro TV are parte de încasări consistente după difuzarea meciului de deschidere de la Euro 2016 FOTO Arhivă
Pro TV are parte de încasări consistente după difuzarea meciului de deschidere de la Euro 2016 FOTO Arhivă

Pro TV şi-a asigurat încasări de sute de mii de euro după difuzarea meciului dintre Franţa şi România, postul ajungând să vândă cea mai scumpă reclamă de până în prezent.

După audienţele ridicate înregistrare cu meciul dintre Franţa şi România, Pro Tv se mai remarcă şi cu încasările bune din publicitate. La meciul de deschidere al Campionatului European de Fotbal, la nivelul întregii ţări, peste 4,5 milioane de telespectatori se uitau la Pro TV, pe întreg intervalul de difuzare, între 22:01 - 23:54, în timp ce pe Dolce Sport, celălalt canal din România care transmite meciuri de la Euro 2016, s-au uitat numai 200.000 de telespectatori. Pe segmentul publicului urban, Pro TV a înregistrat trei milioane de telespectatori, în timp ce la Dolce Sport erau 60.000 de telespectatori.

Meciul dintre România şi Franţa a stabilit un record pentru piaţa TV din România, înregistrând cel mai mare share pe publicul comercial al unui program din prime time din istoria măsurătorii moderne a audienţelor, transmite Pro TV. Astfel, pe segmentul publicului comercial, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 49 de ani, Pro TV a fost lider de audienţă cu 29.2 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 71%. În traducere, aproape trei sferturi din publicul între 18 şi 49 de ani care se uita la televizor era pe meciul difuzat de Pro TV - 1,4 milioane de telespectatori. 

Pornind de la estimările de bază cu care Pro TV a lucrat pentru reclamele de la Euro 2016, paginademedia.ro arată că postul ar fi încasat între 400.000 şi 450.000 de euro doar din publicitatea pentru meciul dintre Franţa şi România.

Estimarea a luat în calcul un preţ de cel puţin 600 de euro pentru un punct de audienţă (preţul de pornire la meciul României, în oferta Pro TV), însă în funcţie de poziţia în calup şi de pachetul cumpărat, preţul se putea dubla, astfel că încasările reale ar putea fi peste pragul de 400.000 de euro, notează aceeaşi sursă citată.

Pro TV a vândut cea mai scumpă reclamă

Înainte de startul competiţiei, o reclamă la meciurile României atingea pragul de 25.000 de euro, potrivit estimărilor paginademedia.ro. Cătălin Tolontan scrie că acest prag a fost depăşit, jurnalistul scriind pe blog că Pro TV a ajuns să vândă un spot la Franţa - România cu 27.000 de euro, cel mai ridicat nivel la care s-a ajuns vreodată în România. Asta pentru că în pauza publicitară, Pro TV a scos 22 de puncte de rating, arată Tolontan.

Pro TV a difuzat la partida din deschiderea Euro 2016 aproximativ 50 de reclame, din care parte au fost ale sponsorilor competiţiei, iar cele mai multe (peste 40), ale advertiserilor din România. Comenzile publicitare nu pot fi anulate pe parcursul competiţiei, dacă audienţele reclamelor sunt mai mari decât cele estimate. Clientul de publicitate va plăti toate punctele de audienţă pe care reclamele le fac.

Cum se negociază preţurile reclamelor difuzate la Pro TV în timpul Euro 2016

De notat, în ceea ce priveşte calculul realizat de paginademedia.ro este că cele mai scumpe meciuri sunt cele ale Echipei Naţionale ale Româmniei. Un punct de audienţă poate varia între 600 de euro (pentru clienţii care cumpără reclame în toate meciurile) şi 1.200 de euro (pentru cei „ocazionali“). În cazul în care echipa se califică în fazele superioare, preţurile vor fi mai mari. Astfel, o singură reclamă poate să ajungă şi la 18.000 - 20.000 de euro, iar dacă are prima poziţie, se poate duce spre 25.000 de euro.

Pentru meciurile jucate de alte echipe decât selecţionata României, preţurile sunt între 480 de euro şi 600 de euro. o singură reclamă de 30 de secunde a unui client care cumpără spoturi în toate partidele va costa între 5.500 şi 6.300 de euro. Dacă e prima reclamă din calup, preţul se va duce spre 8.000 de euro.

Indiferent de cine va juca finala, preţurile pornesc de la 1.200 de euro pentru un singur punct de audienţă. La toate tarifele de mai sus se adaugă suprataxe în funcţie de poziţia reclamei în calup. De exemplu, primul spot este mai scump cu 25% faţă de preţul normal.

Sponsorii oficiali UEFA Euro 2016 au prioritate în alocarea spaţiului publicitar. Dintre clienţii din România, au prioritate cei care cumpără reclame în fiecare meci (şi condiţiile de preţ sunt mai bune). 

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite