Consiliul Naţional al Rectorilor consideră inoportună elaborarea „pe repede înainte“ a unei noi legi a educaţiei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Consiliul Naţional al Rectorilor (CNR), întrunit la Arad în aceste zile, a cerut continuarea procesului de evaluare a şcolilor doctorale după metodologia actuală şi extinderea cu o lună de zile a termenului de depunere a dosarelor de autoevaluare. În plus, CNR „consideră inoportună orice abordare lipsită de responsabilitate, prin care s-ar dori elaborarea şi promovarea «pe repede înainte» a unei noi legi a educaţiei“.

Consiliul Naţional al Rectorilor, întrunit la Arad în zilele de 1-2 februarie, a formualt un număr de şase solicitări în ceea ce priveşte modul de evaluare şi activitatea şcolilor doctorale.

Solicitările Consiliului Naţional al Rectorilor

1. Continuarea procesului de evaluare a şcolilor doctorale, pe baza metodologiei de evaluare aflată în vigoare.

2. Îmbunătăţirea şi revizuirea punctuală şi justificată a unor indicatori, referitor la termenul de îndeplinire a standardelor.

3. Pe baza punctului doi, extinderea  cu o luna a termenului de depunere a Dosarelor de autoevaluare.

4. CNR susţine importanţa unei noi legi a educaţiei. Este esenţial să avem un cadru legal caracterizat de viziune, coerentă şi predictibilitate şi care să promoveze eficient principiul învăţământului centrat pe student. Acesta trebuie să răspundă aşteptărilor întregii societăţi româneşti, ceea ce necesită consultări relevante şi profesioniste, necesită timp, obiectivitate şi echilibru, elemente ce nu pot fi asigurate într-un an electoral caracterizat de multiple interese politice. Pe cale de consecinţă, CNR consideră inoportună orice abordare lipsită de responsabilitate, prin care s-ar dori elaborarea şi promovarea “pe repede înainte” a unei legi de asemenea importantă.

5. Cu privire la corelarea domeniilor ARACIS-CNATDCU-ISCED, CNR solicită Agenţiei Naţionale pentru Calificări (ANC) să prezinte o propunere de corelare a denumirii Comisiilor CNATDCU şi ARACIS cu domeniile ISCED, precum şi cu domeniile de licenţa şi masterat.  Pentru formularea acestei propuneri, solicităm că ANC să se consulte cu reprezentanţii universităţilor româneşti, pe domenii, pentru a se clarifica echivalentă cu domeniile ISCED. Această armonizare este esenţială pentru susţinerea mobilităţii studenţilor în spaţiul european, pentru internaţionalizarea Învăţământului superior românesc, precum şi pentru recunoaşterea completă a diplomelor româneşti.

6. CNR reafirmă necesitatea respectării autonomiei universitare  că şi garant al independenţei şi responsabilităţii academice asumate de membrii oricărei comunităţi academice şi respectate, conform Constituţiei României, de către orice terţi, indiferent de apartenenţa la foruri naţionale sau internaţionale.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite