Evaluarea naţională la clasa a VI-a s-a încheiat. Elevii susţin că subiectele de la proba de Matematică au fost uşoare spre medii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Elevii de clasa a VI-a au susţinut proba la Matematică şi ştiinţe
Elevii de clasa a VI-a au susţinut proba la Matematică şi ştiinţe

188.000 de elevi de clasa a VI-a au susţinut, marţi, 24 mai, proba la Matematică şi Ştiinţe din cadrul Evaluării Naţionale. Copiii susţin că subiectele au fost uşoare spre medii ca dificultate.

Potrivit elevilor de clasa a VI-a care au susţinut astăzi proba la Matematică şi Ştiinţe subiectele au fost mai degrabă exerciţii de atenţie şi de aplicat formule. Mai mult, aceştia susţin că exerciţiile au fost legate de ce au studiat în acest an şcolar, iar profesorii au făcut pregătire cu ei în ultimele două săptămâni.

„Eu am fost numărul 2 şi am avut o problemă cu densitatea şi cu viteza, am mai avut o diagramă cu temperatura de la o staţie meteo şi trebuia să calculăm ce temperatură a fost la o anumită oră. Am mai avut un subiect cu adaptările iepurelui la temperaturi scăzute, apoi a mai fost un subiect prin care trebuia să grupăm păsările pe categorii, în păsări de zi şi de noapte. La matematică au fost de calculat nişte suprafeţe aplicând nişte teoreme”, a spus Alexia Stancu, elevă în clasa a VI-a la Şcoala Generală 49, care a subliniat că testul a fost uşor şi că se aşteaptă la o notă mare.

Colega ei, Alexandra Pârvu a mai completat că importante au fost atenţia şi formulele în cazul acestui examen.

Elevele susţin că subiectele de la cele două numere ale examenului au fost similare

„Eu am fost la numărul 1 şi am avut de numit nişte arii protejate din România, pe care trebuia să le trecem într-un tabel. Am mai avut exrciţii de calculat viteza şi densitatea. Au fost nişte întrebări ce ţin de biologie, de adaptare a animalelor, iar la  matematică am avut de calculat perimetrul şi ariile unfor figuri geometrice”, a spus Daria, elevă tot a Şcolii 49.

Subiecte bazate pe ce a fost studiat în clasa VI-a

Un alt elev susţine că testul nu a avut întrebări şi probleme care ţin de materia studiată în clasa a VI-a.

„Eu aş zice că exerciţiile au fost de un nivel mediu de dificultate. Subiectele s-au bazat pe ceea ce am învăţat în acest an. Am avut despre adaptările animalelor la mediile de viaţă, probleme cu triunghi, dreptunghi şi perimetrele lor. La fizică am avut de calculat timpi, masă”, a spus şi  Vlad Matei Angheluţă.

„Au fost noţiuni pe care trebuie să le ştie orice copil”

Profesorul de matematică Alexandru Constantinescu, de la Colegiul Naţional „Spiru Haret”, susţine că subiectele au fost agreabile.

„Au fost subiecte interesante, nu foarte grele, care au cerut elevilor cunoaşterea unor noţiuni necesare oricărui copil”, a subliniat profesorul.

Luni, pe 23 mai, elevii de clasa a VI-a au susţinut proba la Limba română şi comunicare.Examenul s-a axat în jurul întrebărilor de tip argumentativ, de justificare, şi de asociere, iar potrivit copiilor, dar şi a experţilor subiectele au fost uşoare.

„Au fost multe întrebări la care copiii au avut de evaluat dacă o afirmaţie este adevărată sau falsă şi să vină cu justificări din textul dat spre analiză. Testele au avut ca specific întrebările de tip argumentativ. De exemplu, una dintre sarcini a constat între a motiva de ce ar cumpăra o revistă. Copiii au spus, la ieşirea din examen, că nu a fost un examen greu”, a spus profesoara de limba şi literatura română Ecaterina Stanca de la Colegiul Naţional „Tudor Vianu” din Capitală.

Lucrările vor fi corectate în şcoală

Lucrările elevilor vor fi corectate în şcoala pe care o urmează, chiar de către profesorii de la şcoala respectivă. În cazul în care numărul de cadre didactice dintr-o unitate de învăţământ este insuficient, vor fi relocate cadre didactice din alte şcoli.

   

Rezultatele obţinute la aceste evaluări nu se vor înregistra în catalogul clasei şi vor fi valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor sau a reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.

Evaluări Naţionale şi la clasele a II-a şi a IV-a

Săptămâna viitoare este rândul elevilor de clasa IV-a să susţină Evaluarea Naţională, astfel că pe 30 mai vor avea testatea la Limba Română, pe 31 mai la Matematică şi pe 2 iunie la Limba Maternă. Elevii de clasa a II-a vor începe evaluarea Naţională pe 6 iunie când vor avea proba scrisă la Limba Română , pe 7 iunie vor susţine proba de citit la Limba Română. Pe 7 iunie are loc şi proba la Limba română pentru minorităţile naţionale.

Pe 8 iunie va avea loc proba de Matematică, în timp ce pe 9 şi pe 10 iunie va avea loc testarea la Limbă Maternă scris, respectiv citit. Cei de clasa a VIII-a vor începe Evaluarea Naţională pe 27 iunie când vor avea proba scrisă la Limba şi literatura română, iar pe 28 la Limba şi literatura maternă. Proba de Matematică se va desfăşura pe 29 iunie. Rezultatele finale vor fi afişate pe 5 iulie, după rezolvarea contestaţiilor.

  Evaluare Nationala Clasa a VI-A, Proba de Matematica Si Stiinte_Test_1

  EN- clasa a VI- a 2016 Matematica Si Stiinte Test 2 Caietul Elevului Limba Romana

Educație

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite