Colegiul „Şincai” din Capitală şi Şcoala „Sf. Andrei” din Buzău, premiate de Academia Şcolilor din Europa Centrală

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La sfârşitul săptămânii trecute, Colegiul Naţional „Gheorghe Şincai” din Bucureşti şi Şcoala Gimnazială „Sfântul Apostol Andrei” din Buzău au fost premiate în cadrul Academiei Şcolilor din Europa Centrală (ACES), ediţia 2013-2014, pentru proiectele "Cu cât mai mulţi, cu atât mai bine”, respectiv „Râzi cu mine, nu de mine”.

Din cele 105 şcoli participante la ediţia aces 2013-2014, care a avut ca temă „Eu şi ceilalţi. Să descoperim diversitatea din jurul nostru”, juriul internaţional de experţi a premiat cele mai inovatoare cinci proiecte, iar la două dintre acestea au contribuit şi şcoli din România, se arată într-un comunicat de presă.

Dezvoltat în parteneriat cu NOVA International Schools din Skopje, Macedonia, proiectul Colegiului Naţional „Gheorghe Şincai” intitulat “Cu cât mai mulţi, cu atât mai bine” a pornit de la premisa că „a încerca să-i cunoşti pe cei din jurul tău poate fi primul pas în a vedea diversitatea ca fiind o oportunitate şi nu o ameninţare”. 

Elevii celor două şcoli partenere, împreună cu profesorii lor au pus în scenă o piesă de teatru care a ilustrat viaţa oamenilor din diferite grupuri din comunitate şi dificultăţile cu care aceştia se confruntă. 

image

Investigând şi analizând stereotipurile legate de oamenii care sunt diferiţi faţă de ei, elevii au reuşit să scrie un scenariu, să creeze personajele şi să le interpreteze pe scenă, atât la Bucureşti, cât şi la Skopje.

Cel de-al doilea proiect câştigător din România „Râzi cu mine, nu de mine” a fost dezvoltat de Şcoala Gimnazială „Sfântul Apostol Andrei” din Buzău împreună cu Şcoala Osnovna Šola Vransko-Tabor din Vransko, Slovenia. 

Printr-o serie de activităţi în care au implicat persoane marginalizate din comunitate, elevii au reuşit să atragă atenţia asupra discriminării şi excluziunii sociale şi au propus soluţii pentru rezolvarea acestor probleme şi promovarea incluziunii sociale. 

La baza proiectului a stat ideea exprimării modului de a gândi prin intermediul liricii, al artei şi al publicităţii sociale cu scopul promovării dialogului intercultural. Astfel, elevii au participat la un concurs de poezie pe tema diversităţii, la seminarii publice în care au fost explorate şi dezbătute mai multe aspecte ale acestei teme şi au creat postere publicitare pentru promovarea incluziunii sociale. Juriul a considerat acest proiect ca fiind o dovadă excelentă a faptului că elevii pot contribui semnificativ la bunăstarea semenilor lor atât în şcoală, cât şi în societate.

image

22 de şcoli participante la ediţia 2013-2014

Academia Şcolilor din Europa Centrală este una dintre cele mai mari reţele internaţionale de şcoli din lume, având 15 ţări partenere. 

La ediţia 2013-2014 a competiţiei au participat 22 de şcoli din România, care au primit finanţare pentru a dezvolta proiecte educaţionale în parteneriat cu alte şcoali din regiune.

Reţeaua de şcoli aces a fost creată în 2006 de către Fundaţia ERSTE în parteneriat cu Interkulturelles Zentrum. Iniţiativa este coordonată de către organizaţile non-profit Interkulturelles Zentrum (Austria) şi VČELÍ DOM (Slovacia) şi este sprijinită de către Ministerele Educaţiei din toate ţările participante. 

Peste 23.000 de elevi şi aproximativ 3.000 de profesori au participat la cele opt ediţii ale aces. Până în prezent, 79 şcoli din România au fost implicate cu succes în programul ACES.

ACES încurajează şi sprijină cooperarea între elevii şi profesorii din regiune prin realizarea unui concurs de proiecte dezvoltate în parteneriate şcolare internaţionale. Următoarea ediţie a competiţiei va fi lansată în februarie 2015.


Pe aceeaşi temă:

Aur pentru elevii români la Olimpiada de Ştiinţe a Uniunii Europene

Premierul Ponta le-a vorbit studenţilor români despre importanţa doctoratului

Olimpicii bucureşteni, trimişi în Lisabona de Primăria Capitalei

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite