CAPACITATE 2014 Profesorii spun că subiectele de la Evaluarea Naţională 2014 au fost mai grele decât anul trecut

0
Publicat:
Ultima actualizare:
La fel ca acum doi ani, subiectele de la limba şi literatura română au fost obiectul unor discuţii controversate
La fel ca acum doi ani, subiectele de la limba şi literatura română au fost obiectul unor discuţii controversate

Cum au fost subiectele anul acesta, comparativ cu anul trecut? Ce aşteptări au avut profesorii şi elevii lor? Exista vreo îmbunătăţire anul acesta având în vedere rezultatele slabe la examene din anii trecuţi? Acestea sunt doar câteva din întrebările adresate cadrelor didactice în cadrul sondajului realizat de didactic.ro.

Potrivit sondajului, 54% dintre respondenţi spun că au observat anul acesta o îmbunătăţire a atitudinii faţă de şcoală la elevilor şi părinţilor lor, având în vedere rezultatele slabe la examenele din anii precedenţi, potrivit unui sondaj realizat de didactic.ro.

De asemenea, 62% spun că subiectele de anul acesta u fost mai dificile decât cele din 2013, motiv pentru care 59% dintre cadrele didactice care au răspuns la sondaj au apreciat că rezultatele de anul acesta sunt mai slabe.

La fel ca acum doi ani, subiectele de la limba şi literatura română au fost obiectul unor discuţii controversate.

Iată o serie dintre comentariile pe care respondenţii le-au făcut în ceea ce priveşte probele de la limba şi literatura română:

  • “Poezia scrisă de Ion Minulescu a fost dificilă, mai ales pentru elevii care dau la profil real.”
  • “Au fost neadecvate subiectele de limba română: în primul rând pentru că nu au fost construite pe trepte diferite de dificultate, aşa încât n-au dat nicio şansă elevilor cu rezultate medii. În al doilea rând, pentru că elevii au avut de interpretat o poezie plină de simboluri şi alegorii, poezie simbolistă. În al treilea rând, la exerciţiul 5 de gramatică propoziţiile lăsau loc de interpretări. În al patrulea rând, programa şcolară şi manualele nu au în vedere studiul scriitorilor contemporani. Nu în ultimul rând, unde este literatura pe care elevii o studiază pe parcursul celor patru ani de gimnaziu? Unde sunt speciile literare cu care lucrăm atât?”
  • “Textul lui Ion Minulescu este atipic pentru genul liric, greu de interpretat de către un copil de 14 ani, iar faptul că s-a cerut relevarea mesajului poeziei, nu o demonstraţie că este o operă lirică- cum se aşteptau elevii- a complicat şi mai mult lucrurile.”
  • “Poezia de la primul subiect şi de asemenea şi cerintele de la subiectul II care au fost mai dificile decât la simularea din iarnă.”

Însă au fost şi altfel de opinii:

  • “Au fost elaborate conform programei şcolare.”
  • “Nu pot spune că subiectul a fost conceput în afara programei şcolare, ci că, pentru mulţi elevi  este greu să-şi exprime o opinie privind mesajul unui text! Din moment ce nu se mai citeşte…”
  • “Mie mi-a plăcut subiectul (Randuri pentru Anul Nou,) dar nu l-aş fi dat la clasa a VIII-a.”

În ceea ce priveşte subiectele de la matematică:

  • “Fiind profesor de matematică consider că subiectele au fost făcute în concordanţă cu programa în vigoare. Mai mult, subiectele au fost de nivel mediu, dar au fost aşa bine selectate încât pentru nota maximă trebuia să ai în spate o activitate de  învăţare susţinută şi continuă.”
  • “La matematică a fost cel mai frumos şi echilibrat subiect din ultimii 20 ani.”


Întrebaţi dacă au “observat anul acesta o îmbunătăţire a atitudinii faţă de şcoală la elevi şi părinţi, având în vedere rezultatele slabe la examene din anii trecuţi “ o parte din cadrele didactice au răspuns:

  • “Da, la elevii care şi-au propus să intre la un liceu de mare prestigiu şi se pregăteau constant pentru asta. Sper că marirea ponderii la teste îi va face să înţeleagă că trebuie să se pregătească serios. Ar fi excelentă reluarea examenelor de admitere la liceu.”
  • “Parcă şcoala începe să fie pe făgaşul ei. Mă bucur că s-au înfiinţat şcolile profesionale, dar trebuie reglementată nota de intrare în liceu.”
  • “Nu, dimpotrivă! Ştiind că pot intra la un liceu şi cu note sub cinci, elevii slabi nu au luat în serios examenul.”
  • “Din contra. Anul acesta subiectele au fost mai grele decât anul tecut, iar rezultatele au fost mai mici.”
  • “Unii elevi au acordat o importanţă mare studiului, altii manifestând un dezinteres total legat de şcoală. S-au orientat după modelul de subiect de anul trecut ca şi grad de dificultate.”
  • “Am observat că atitudinea faţă de şcoală este diferită de la caz la caz, de la clasa la clasa. Exista clase cu elevi mai buni, ei au interes faţă de materia predată, dar şi acest interes este diminuat, în situaţia în care elevul respectiv se meditează în particular. Există şi clase cu elevi care nu manifestă foarte mare interes, această atitudine regăsindu-se şi la părinţii lor.“
  • “Cu câteva excepţii, aş zice că elevii şi părinţii, într-o foarte mare măsură, sunt interesaţi de notele mari, nu de cunoştinţe.”
  • “Atitudinea este constantă, direct proporţională cu statutul social şi nivelul de pregătire al părinţilor.”
  • “Nu, elevii nu conştientizeză decât foarte târziu importanţa Evaluării Naţionale, părinţii se trezesc doar când trebuie să depună contestaţie.”
  • “Elevii buni au participat la orele suplimentare oferite de şcoală, au facut multe teme suplimentare. Elevii sunt conştienţi că vor intra la diverse licee fără a promova Evaluarea Naţională.”

Pe 1 iulie se vor publica rezultatele finale la Evaluarea Naţională 2014, iar între 4 şi 9 iulie absolvenţii clasei a VIII-a vor completa în fişele de înscriere opţiunile pentru liceul în care doresc să-şi continue studiile. Pe data de 15 iulie va avea loc prima etapă a repartizării computerizate.
 

Educație



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite