În Guvernul României nu ştie stânga (Pricopie) ce face dreapta (Grapini)

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aiuritoare declaraţiile dnei Maria Grapini, Ministrul pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri şi Turism, care a anunţat  „că a încheiat un protocol cu ministrul Educaţiei în baza căruia va scădea cifra de şcolarizare pentru studiile superioare la învăţământ de stat şi va creşte cifra de şcolarizare pentru şcolile de meserii”


Ce fel de protocol o fi încheiat ministrul Maria Grapini dacă nu ştie că nu se decid cifrele de şcolarizare pentru şcoala profesională de către Ministerul Educaţiei, prin OM sau HG?

Şcoala profesională este organizată post clasa a IX-a liceală şi doar în situaţiile în care şcolile găsesc agenţi economici şi părinţi doritori ca odraslele lor să renunţe la liceu şi să intre într-un contract tripartit pentru a organiza clase de şcoală profesională.

În anul şcolar 2012-2013 au fost înregistrate circa 13.000 de astfel de contracte, iar pentru anul în curs încă nu s-a comunicat situaţia claselor de şcoală profesională.

Ministerul Educaţiei nu face o promovare agresivă a acestui traseu educaţional, astfel încât mulţi părinţi şi mulţi agenţi economici, nici nu ştiu de existenţa lui.

Situaţia a devenit dramatică odată cu înregistrarea a circa 60.000 de elevi în abandon şcolar, la trecerea de la clasa a VIII-a la clasa a IX-a, şi care nu au dreptul să se înscrie la şcoala profesională, pentru că nu sunt absolvenţi de clasa a IX-a. Acesti tineri sunt condamnati la agricultura de subzistenta alaturi de parinti, sau bat strazile oraselor pentru ca nu au varsta de 16 ani la care se pot angaja.

Aşa cum a dat Ordonanţe de Urgenţă pentru funcţionarea cluburilor de poker, Guvernul României să facă bine să reglementeze tot prin OUG, de data aceasta o urgenţă reală, situaţia şcolilor profesionale, astfel:

-Începând cu anul şcolar 2013-2014, absolvenţilor de clasa a VIII-a li se permite accesul la şcoala profesională, în regim tranzitoriu şi cu o programă tranzitorie.

-Se aduce clasa a IX-a la gimnaziu, începând cu anul şcolar 2014-2015, Inspectoratele Şcolare au suficient timp să pregătească această schimbare.


-Începând cu anul şcolar 2015-2016 se introduce examenul de admitere la liceu, acolo unde cererea depăşeşte numărul de locuri aprobat.

-Se acordă burse substanţiale elevilor de şcoală profesională şi avantaje fiscale agenţilor economici care decid să participe la formarea profesională a muncitorilor şi specialiştilor.

-Şcolile decid curriculele tehnice şi instruirea practică împreună cu agenţii economici parte în contract, astfel încât angajarea post-absolvire a elevilor să fie simplificată.

-Se transformă liceele tehnice care au avut zero promovare la Bacalaureat sau un procent de promovare mai mic de 15% în şcoli profersionale, astfel încât in viitor primesc cifra de şcolarizare doar pentru clase de şcoală profesională.

Fără aceste schimbări de arhitectura şcolară, imediate şi fără ezitări, piaţa muncii care trebuie să stea la baza unei economii competitive şi atractive se va prăbuşi an de an, condamnând România la stagnare, lipsa locurilor de muncă, scăderea nivelului de trai, cu decontul la viitoarele alegeri.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite