Un singur operator de telefonie a fost prezent în Parlament, să dea explicaţii despre scumpiri. ANPC va face verificări

0
Publicat:
Ultima actualizare:
releu telefonie

Un singur operator de telefonie a răspuns invitaţiei a senatorului Daniel Zamfir şi s-a prezentat în Parlament pentru a da explicaţii cu privire la scumpirile serviciilor din ultima perioadă. Preşedintele ANPC a anunţat că derulează verificări.

Doar conducerea Digi | RCS&RDS a fost prezentă în Parlament, în timp ce Orange şi Telekom au transmis pe mail că nu pot veni, iar Vodafone nu a răspuns deloc, potrivit Hotnews.

„Mi se pare o atitudine cel puţin nepotrivită, întrucât subiectele vizau practica acestor companii. Salut prezenţa RCS&RDS. Cred că un dialog pe care operatorii economici îl pot avea cu Parlamentul României este un dialog absolut necesar care până la urmă dă naştere la soluţii în favoarea ambelor părţi”, a spus Daniel Zamfir, în la finalul dezbaterilor, potrivit Agerpres.

Verificări ale ANPC

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Marius Pîrvu, a anunţat că instituţia pe care o conduce derulează verificări cu privire la scumpiri.

„Ne-am sesizat şi suntem în derularea unei verificări faţă de modul în care dânşii doresc să facă acest lucru. Din nefericire am constatat că au existat trei invitaţii până în momentul de faţă către respectiva companie de telefonie. Au venit dar fiecare dată cu date insuficiente în aşa fel încât să putem analiza în mod concret situaţia pe care dânşii trebuie să o justifice”, a spus Marius Pîrvu.

Amenzi mai mari

Companiile de telefonie mobilă ar putea primi amenzi mai mari, iar clauzele abuzive dintr-un contract ar putea fi scoase la unison din toate contractele, potrivit unor propuneri de modificare a legislaţiei, a mai anunţat Zamfir.

„În urma dezbaterilor a rezultat faptul că trebuie intervenit legislativ pentru că există un dezechilibru real între furnizorii de telefonie mobilă şi consumatori. A venit o propunere din partea ANPC şi una din partea unei asociaţii de protecţia consumatorilor reprezentată de avocatul Gheorghe Piperea. Eu cred că discuţia şi-a atins scopul. Suspiciunile pe care le-am avut iniţial au fost cele legate de faptul că anumite companii de telefonie mobilă îşi majorează costurile serviciilor ca urmare a iniţiativei Guvernului prin OUG 19/2019. Consumatorul român, în momentul de faţă, este pus în situaţia de a fi captiv unui contract. Ca atare, modificările legislative pe care ni le propunem sunt în măsură să reechilibreze prestaţiile companiilor de telefonie mobilă...Două au fost propunerile venite azi în cadrul şedinţei. Prima a venit de la ANPC şi se referă la creşterea cuantumului amenzilor aplicate companiilor care utilizează clauze abuzive”, a declarat senatorul.

El a spus că a doua concluzie a fost aplicarea efectului erga omnes pentru contracte, respectiv atunci când instanţa constată că un contract are clauze abuzive, efectul acelei constatări să fie valabile pentru toate contractele în vigoare la momentul respectiv. Practic, acea clauză va trebui scoasă din toate contractele.

Ministrul Comunicaţiilor, Alexandru Petrescu, a solicitat recent clarificări din partea operatorilor de telefonie în condiţiile în care, în ultimele săptămâni, tarifele în comunicaţii au crescut.

„Sunt revoltat şi nu voi negocia interesele românilor! În ultimele săptămâni, remarc creşteri de preţuri la tarifele în comunicaţii, într-o abordare de scumpire anticipativă, în condiţiile în care OUG114/2018 cu modificările şi completările ulterioare în sectorul telecom nu are un impact de cost imediat asupra operatorilor de telefonie mobilă”, scria ministrul Comunicaţiilor într-o postare pe propria pagină de Facebook în data de 10 aprilie.

Potrivit acestuia, amendamentele aduse recent Ordonanţei 114, care vizează suspendarea aplicării penalităţilor până pe 1 septembrie 2019, pentru dezvoltarea infrastructurii de telecomunicaţii fără autorizaţii de construcţie, reprezintă o dovadă de încredere pe care autorităţile o acordă sectorului telecom, tocmai pentru a crea premisele unei dezvoltări a industriei în condiţii de conformare şi simplificare a procesului de obţinere a autorizaţiilor de construcţie.

Cinci companii au scumpit serviciile

Toate abonamentele Orange costă cu un euro mai mult, din data de 3 aprilie, conform datelor afişate pe site-ul companiei.

Vodafone şi-a informat clienţii că va opera scumpirile din luna mai, din cauza „creşterii majorităţii costurilor legate de operaţiunile pentru furnizarea serviciilor de comunicaţii”.

 Şi UPC România şi-a notificat clienţii că va majora preţurile abonamentelor de televiziune şi internet, de la 1 mai, la numai şase luni de la ultima scumpire.

Totodată, Telekom a anunţat că preţul pentru fiecare serviciu fix (voce fixă, internet, TV) şi pentru fiecare abonament mobil, pentru clienţii rezidenţiali, va fi majorat cu 0,42 euro, TVA inclus, (0,35 euro, fără TVA), adică aproximativ 2 lei, începând cu 15 aprilie 2019.

De asemenea, clienţii Digi | RCS&RDS plătesc, de la 1 martie, preţuri mai mari la abonamentele pentru serviciile de televiziune, telefonie mobilă şi fixă, Internet mobil şi fix, atât pentru abonamentele noi, cât şi pentru contractele în derulare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite