Taxi vs Uber: cine mai are voie să ne plimbe prin oraş în 2018?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
new

Deputatul USR Nicuşor Dan a cerut, săptămâna trecută, Tribunalului Bucureşti, suspendarea hotărârii Consiliului General al Municipiului Bucureşti care prevede că activitatea de taximetrie se va face, obligatoriu, printr-un dispecerat. Nicuşor Dan spune că, dacă Legea taximetriei nu interzice aplicaţiile, acestea pot fi folosite.

Anul care tocmai a început ar putea fi o călătorie cu peripeţii pentru Uber România, compania care a pus pe jar osificata industrie de taximetrie.

O mare de maşini galbene a îngheţat cir­culaţia în Piaţa Victoriei din Capitală, cu pu­ţine zile înainte de Crăciun. Tonul re­ven­dicărilor celor câteva sute de taxi­me­trişti a prins pe alocuri accente extreme: „Eliminarea Uber de pe piaţă“ şi „elimina­rea concurenţei neloiale“, au fost două dintre doleanţele exprimate franc de protestatari. Nu era nici pe departe prima dată când Uber se afla în centrul unui scan­dal zgomotos. Era însă o premieră fap­tul că, în decursul a 24 de ore, compania americană primea simultan trei lovituri din direcţii diferite: Curtea Europeană de Justiţie, Consiliul General al Municipiu­lui Bucureşti (CGMB) şi strada.

Forul european de justiţie a hotărât definitiv că Uber este o companie de transport, nu o platformă digitală care „po­tri­veşte“ şoferii cu pasagerii, aşa cum se autodescrie ea însăşi oficial. Redefinirea însă este departe de a fi lămurit lucrurile. Ce înseamnă companie de transport? – aceasta-i următoarea întrebare. „Transport poate însemna şi închiriere de ma­şi­nă cu şofer, şi ridesharing (folosirea contra cost a unui autoturism privat)”, se arată într-un comunicat al Uber România.

Citiţi continuarea articolului pe www.newmoney.ro

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite