Taxi vs Uber: cine mai are voie să ne plimbe prin oraş în 2018?
0
Deputatul USR Nicuşor Dan a cerut, săptămâna trecută, Tribunalului Bucureşti, suspendarea hotărârii Consiliului General al Municipiului Bucureşti care prevede că activitatea de taximetrie se va face, obligatoriu, printr-un dispecerat. Nicuşor Dan spune că, dacă Legea taximetriei nu interzice aplicaţiile, acestea pot fi folosite.
Anul care tocmai a început ar putea fi o călătorie cu peripeţii pentru Uber România, compania care a pus pe jar osificata industrie de taximetrie.
O mare de maşini galbene a îngheţat circulaţia în Piaţa Victoriei din Capitală, cu puţine zile înainte de Crăciun. Tonul revendicărilor celor câteva sute de taximetrişti a prins pe alocuri accente extreme: „Eliminarea Uber de pe piaţă“ şi „eliminarea concurenţei neloiale“, au fost două dintre doleanţele exprimate franc de protestatari. Nu era nici pe departe prima dată când Uber se afla în centrul unui scandal zgomotos. Era însă o premieră faptul că, în decursul a 24 de ore, compania americană primea simultan trei lovituri din direcţii diferite: Curtea Europeană de Justiţie, Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) şi strada.
Forul european de justiţie a hotărât definitiv că Uber este o companie de transport, nu o platformă digitală care „potriveşte“ şoferii cu pasagerii, aşa cum se autodescrie ea însăşi oficial. Redefinirea însă este departe de a fi lămurit lucrurile. Ce înseamnă companie de transport? – aceasta-i următoarea întrebare. „Transport poate însemna şi închiriere de maşină cu şofer, şi ridesharing (folosirea contra cost a unui autoturism privat)”, se arată într-un comunicat al Uber România.