STUDIU Românii sunt mari consumatori de ouă. Şi nu de orice fel: le preferă pe cele româneşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Un bărbat inspectează cofraje cu ouă proaspete la o fermă din Doornenburg. Autorităţile olandeze au oprit comercializarea ouălelor după ce s-a descoperit că mai multţi producători au folosit Fipronil împotriva acarienilor. FOTO EPA

Românii sunt mari consumatori de ouă, arată un studiu realizat de compania Agricola în luna noiembrie a acestui an. Opt din zece consumă ouă săptămânal, iar cei mai mulţi dintre ei (39%) consumă între trei şi şase ouă pe săptămână. 14% dintre cei chestionaţi consumă ouă zilnic şi doar unu din zece români declară că mănâncă mai puţin de un ou pe săptămână sau deloc.

Atunci când vine vorba de aspectele de care românii ţin cont în faţa raftului, pe primul loc se situează importanţa provenienţei de la producători români (29%). Preţul este un alt criteriu important în alegerea ouălor, doar 10% dintre cei chestionaţi declarând că sunt dispuşi să plătească mai mult de un leu pe un ou, atunci când produsul respectă anumite caracteristici pe care ei le caută.

Doi din zece români caută la raft ouă ecologice şi tot atâţia caută ouă provenite de la găini crescute în sistem free-range (în aer liber, cea mai mare parte a timpului). Cu toate că au intrat recent pe piaţa autohtonă, ouăle îmbogăţite natural cu diferiţi nutrienţi (Omega 3, luteină, antioxidanţi) sunt produse care încep să câştige interesul publicului român, 3% dintre cei chestionaţi alegându-le pe acestea în detrimentul celor clasice.

34% dintre români îşi procură în continuare ouăle de la ţară, iar cei mai mulţi dintre ei (37%) apelează, însă, la hipermarketuri, 20% alegând magazinele de proximitate. Cutia de zece ouă este alegerea preferată de aproape jumătate dintre respondenţi, urmată de cea de 30 de ouă. 16% dintre români preferă să cumpere ouăle la bucată, mai puţine, şi mai des.

Omleta în topul preferinţelor                                                                                                          

Micul dejun este principalul moment de consum în familiile din România, peste jumătate dintre respondenţi clasând omleta pe primul loc în topul preferinţelor, când vine vorba de preparate din ouă. Ouăle prăjite şi cele fierte sunt imediat următoarele în clasament, la polul opus aflându-se oul poşat, ouăle scoţiene sau cele umplute, consumate constant de mai puţin de 5% dintre români.  

Mituri despre consumul de ouă

Doar trei din zece români declară că sunt foarte preocupaţi de cifrele din codul marcat pe ou şi mai puţin de jumătate dintre ei cunosc semnificaţia acestor cifre.

Există şi o serie de mituri care circulă în rândul consumatorilor, 45% dintre ei fiind de părere că oul crud este mai sănătos decât cel preparat termic, şi şapte din zece considerând că un ou cu gălbenuşul de un portocaliu intens este mai sănătos.

Şase din zece respondenţi cred că un consum moderat de ouă este total contraindicat celor care au probleme cu colesterolul şi peste jumătate dintre ei nu consideră ouăle alimente potrivite atunci când vor să slăbească.

„Cu toate că este blamat pentru aportul de colesterol, oul este un aliment complet, bogat în proteine de foarte bună calitate, dar şi în vitamine şi minerale. Recomandarea medicilor este ca acesta să existe în dieta noastră măcar de trei ori pe săptămână. Oul conţine colesterol, însă efectul pe care îl are consumul de ouă asupra nivelului de colesterol este nesemnificativ, prin comparaţie cu efectul consumului de grăsimi saturate şi de grăsimi trans.” a explicat Lygia Alexandrescu, Nutriţionist şi Preşedinte al Societăţii Române de Educaţie Nutriţională. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite