Obiceiuri de consum la români: totul de pe mobil, fashion shopping la 10 seara

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tot mai mulţi retaileri înregistrează creşteri spectaculoase la vânzările de pe dispozitive mobile. Fashion Days a raportat 60% din vânzări ca fiind făcute de pe dispozitivele mobile, cele mai multe achiziţii fiind pe segmentul accesoriilor. De asemenea, alţi retaileri lideri de piaţă pe segmentele lor au înregistrat creşteri considerabile în comenzile de pe mobil: Libris.ro - 60% creştere, Vegis.ro - 75% creştere.

În primele nouă luni ale anului, peste 60% dintre comenzile efectuate de clienţii din România au venit din platforma mobilă a Fashion Days, în creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, au declarat azi reprezentanţii companiei. Cea mai importantă evoluţie a fost înregistrată în Bulgaria, unde ponderea aplicaţiei Fashion Days a crescut cu 10%, aproape 1 din 2 comenzi fiind plasată de pe un dispozitiv mobil.

La nivel regional, în perioada menţionată, un client Fashion Days din România şi Bulgaria a efectuat, în medie, 3 comenzi, în timp ce un client din Ungaria a plasat aproximativ 2,7 comenzi. O comandă a inclus în medie 2 produse, în România şi Ungaria, iar în Bulgaria o medie de 1,75 produse. Femeile sunt, în continuare, cele mai interesate de noile trenduri din fashion, astfel că includ, în medie, aproape 5 articole / comandă, de patru ori mai multe decât bărbaţii.

România preferă shopping-ul de seară

În cazul aplicaţiei Fashion Days, aproape una din 10 comenzi din România şi Ungaria este plasată seara târziu. Ora de vârf pentru clienţii din România este 22:00, iar pentru cei din Ungaria 23:00. În schimb, în cazul articolelor vestimentare comandate prin intermediul desktop-ului, clienţii românii preferă ora 11:00, iar cei maghiari ora 23:00.

Topul celor mai căutate produse este diferit, la nivel regional. Dacă în România şi Bulgaria pe primul loc sunt ceasurile, clienţii din Ungaria au căutat cel mai des genţi. Pe locul doi s-au plasat rochiile, în România, sandalele, în Bulgaria şi gecile, în Ungaria. La nivel de branduri, cele mai dorite şi adăugate în Wishlist-ul Fashion Days sunt: Nike, în România, Converse, în Bulgaria, şi Desigual, în Ungaria. 

Florile, cărţile şi produsele de îngrijire, comandate de pe mobil

Şi alte domenii din zona de lifestyle înregistrează creşteri semnificative în comenzile de pe dispozitive mobile. Ponderea traficului înregistrat de pe mobil pe Floria.ro a ajuns în primele 6 luni ale anului la 65% din total, faţă de 60% cât reprezenta în aceeaşi perioadă a anului anterior, cu o rată de conversie mult mai ridicată decât în anii precedenţi. 

Traficul de pe dispozitive mobile a ajuns să reprezinte 60% din totalul vizitelor pe Libris.ro, lider pe segmentul de retail de carte, şi generează 45% dintre vânzări, cu o creştere de aproape 80% faţă de perioada similară din 2017. 

Pentru Vegis.ro, primele 9 luni din 2018 au adus o creştere de 25% a traficului pe mobil, însă în ceea ce priveşte rata de conversie, aceasta a crescut cu 75% faţă de perioada similară din 2017.

Urmează Black Friday

Toate aceste date au potenţial de creştere şi mai mare în perioada imediat următoare, cunoscută pentru vârfurile înregistrate. Astfel, campaniile de Black Friday şi cele de Crăciun vor genera vânzări semnificative. Potrivit unui studiu recent realizat de GPeC împreună cu Eureka Insights, 7 din 10 români din mediul urban şi cu acces la internet aşteaptă în mod deosebit campaniile de reduceri de Black Friday şi Crăciun pentru a achiziţiona produse în perioada următoare. 

În intervalul noiembrie – decembrie, categoriile de Fashion, Cosmetice şi Cărţi/Cadouri sunt cele din care urmează să se achiziţioneze cele mai multe produse, chiar dacă bugetul alocat pe aceste categorii este mai mic decât în cazul IT&C sau Travel. Conform studiului, românii intenţionează să cheltuiască cel mai mult pe produsele din ultima categorie, ajungând la 1.472 de lei în cazul laptopurilor, telefoanelor şi tabletelor. 

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite