Deficitul global de cipuri şi pandemia ameninţă revenirea industriei auto

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Deficitul global de semiconductori şi incertitudinile privind evoluţia pandemiei afectează perspectivele unei redresări a industriei auto.

Potrivit Reuters, criza cu care se confruntă producătorii din întreaga lume este rezultatul unei combinaţii de factori.

„Producătorii de automobile au închis uzinele timp de două luni în timpul pandemiei de COVID-19 de anul trecut şi au anulat comenzile de cipuri. În paralel, cererea de cipuri a crescut în industria echipamentelor electronice, în condiţiile în care oamenii au fost obligaţi să stea în acasă, ceea ce a dus la creşterea vânzărilor de laptopuri şi console de jocuri video.”, transmite sursa citată.

Astfel, vânzările de automobile din Marea Britanie au scăzut, luna trecută, cu 29,5%, la cel mai redus nivel atins din iulie 1998, tocmai din cauza deficitului de semiconductori şi a creşterii numărului cazurilor de Covid-19, au transmis reprezentanţii Societăţii comercianţilor şi producătorilor de vehicule (SMMT), potrivit Reuters. Un total de 123.296 de vehicule au fost înmatriculate în luna iulie, potrivit SMMT, care a declarat că îşi revizuieşte în scădere prognozele pentru întregul an, la aproximativ 1,82 milioane de maşini noi vândute.

În iulie, Dacia a vândut 1.688 de vehicule pe piaţa britanică, în scădere cu 34,01% faţă de perioada similară din 2020, când a înmatriculat 2.558 de unităţi.

Tot în iulie, vânzările de automobile din Franţa au scăzut cu aproximativ 35%, la 115.713 unităţi. Potrivit Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA), deficitul global de cipuri şi creşterea numărului de cazuri noi de infectare cu COVID-19 afectează perspectivele unei redresări a pieţei auto franceze.

Franţa rămâne a doua mare piaţă auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei, dar înaintea Italiei şi Spaniei. Anul trecut, înmatriculările de autoturisme noi în Franţa au scăzut la 1,65 milioane de vehicule, de la 2,21 milioane de unităţi în 2019, în urma opririi producţiei fabricilor auto din cauza efectelor pandemiei, transmite Reuters.

În România, Uzina Dacia de la Mioveni şi-a sistat din nou producţia, pentru trei zile, la sfârşitul lunii iulie, din cauza lipsei semconductorilor. Ultima dată când Uzina Dacia şi-a trimis angajaţii în şomaj tehnic a fost în aprilie. De asemenea, în februarie şi marie a avut cinci zile fără producţie, tot din cauza lipsei de componente electrice. 

Producătorul german de semiconductori Infineon a anunţat, săptămâna trecută, că stocurile sale sunt la cel mai scăzut nivel din istorie, estimând că deficitul global de aprovizionare cu cipuri se va prelungi până în 2022. La uzina sa din Malayezia, unde lucrează 8.000 de persoane, Infineon a fost nevoit să întrerupă producţia timp de 20 de zile în cursul lunii iunie, din cauza măsurilor locale de carantină. Această închidere s-a tradus printr-o lipsă de producţie cuprinsă între 400 şi 500 de milioane de semiconductori.

În sectorul auto, prima piaţă pentru Infineon, cererea de componente este foarte puternică, alimentată de boom-ul vânzărilor de automobile electrice. Însă constructorii de automobile trebuie să concureze cu alte industrii mari consumatoare de cipuri, precum calculatoarele personale, smartphone-uri şi obiecte conectate, care captează o mare parte din oferta de semiconductori.

În urmă cu puţin timp, grupul german Daimler AG a avertizat că deficitul global de semiconductori va afecta vânzările de maşini în semestrul doi din 2021. Daimler este printre marii producători auto care au fost nevoiţi să-şi reducă producţia în 2021, din cauza crizei de cipuri pentru industria auto.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite