Băsescu: Degeaba vin pe autostradă până la Piteşti şi de acolo înfund traficul într-o singură bandă. Este sigur că se va pierde asamblarea de la uzinele Dacia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Nefinalizarea Coridorului IV paneuropean, care traversează România de la est la vest, va duce la pierderea asamblării de la Piteşti, la uzinele Dacia, care deja extinde uzina de la Tanger, Maroc, a declarat preşedintele Traian Băsescu, într-o emisiune difuzată luni de postul Look Tv.

„Eu vă pot spune că în mine Guvernul va avea un adversar total pentru o astfel de abordare. România, dacă nu se conectează integral cu Coridorul IV la sistemele rutiere europene, este o ţară care rămâne enorm în urmă“, a declarat şeful statului.

El a mai arătat că România va pierde foarte multe investiţii dacă nu finalizează Coridorul IV, iar Dacia este ceva „sigur“.

„Este sigur că se va pierde asamblarea de la Piteşti, la uzinele Dacia, pentru că deja la Tanger sunt capacităţi de preluare existente. S-a trecut la faza a doua de extindere a capacităţii uzinei Dacia din Maroc. Acolo pui maşina direct în vapor, este portul la câţiva kilometri de fabrică, nu ca în România, unde Guvernul poate gândi să dea prioritatea la Bucureşti-Alexandria decât la Piteşti-Sibiu“, a mai spus Traian Băsescu.

Potrivit preşedintelui, tronsonul Piteşti-Sibiu trebuie făcut cu prioritate, altfel Coridorul IV este înterupt.

„Degeaba vin pe autostradă până la Piteşti şi de acolo înfund traficul într-o singură bandă. Degeaba plec de la Sibiu mai departe dacă până la Sibiu mă târâi pe o singură bandă şi cu tranzitul şi cu propriul transport, a menţionat el.

Ambasadorul Philippe Gustin a declarat recent, potrivit Mediafax, că este important ca România să aibă rapid infrastructură de autostrăzi şi feroviară conectată cu Europa Occidentală, întrucât firme precum Dacia exportă în Vest şi întârzierile la livrare influenţează costul maşinilor.

„E foarte important pentru România să aibă foarte rapid infrastructură de autostrăzi, drumuri, infrastructură feroviară, aeroportuară care să fie conectată cu restul Europei, cu Europa Occidentală, pentru că firmele care activează aici sunt adesea companii exportatoare. Să luăm ca exemplu Renault, cu 3% (contribuţie) la PIB-ul României, 10% din exporturile României. Maşinile sunt făcute la Piteşti pentru alte ţări europene, dar şi pentru piaţa mondială. Şi maşinile trebuie duse foarte rapid, cu tiruri, trenuri şi fiecare zi de întârziere, fiecare oră de întârziere are o influenţă asupra costului maşinii şi asupra competitivităţii Renault-Dacia. Bineînţeles că infrastructura e importantă pentru România, pentru dumneavoastră, pentru mine, pentru cei care călătoresc, pentru a ajunge mai uşor dintr-o localitate în alta, dar e la fel de importantă pentru investitori ca să fie legaţi de restul Europei“, a declarat Philippe Gustin.

Diplomatul francez a spus că Renault s-a plâns de mai multe ori de această problemă, precizând că ar fi bună o autostradă care să lege Piteştiul de Ungaria.


Mai puteţi citi: 

Ponta îi dă replica lui Băsescu: Preşedintele este de o inconştienţă sinistră dacă a spus că Dacia pleacă din România. Premierul Victor Ponta a spus, după discursul din deschiderea Forumului de Afaceri Franţa - Europa de Sud-Est privind parteneriatele public-private în infrastructură, că preşedintele Traian Băsescu este de o "inhconştienţă sinistră" dacă a spus că Producătorul auto Dacia va pleca din România.

Dacia a salvat Renault: vânzările producătorului de la Mioveni au ajuns o treime din cele Renault, după o creştere de 31% în noiembrieVânzările de automobile noi Dacia în Uniunea Europeană au crescut cu 31,1% în luna noiembrie, la 24.600 unităţi, producătorul de la Mioveni ajungând acum să reprezinte 38% din vânzările mărcii Renault.

Ambasadorul Franţei la Bucureşti: România are nevoie de infrastructură conectată cu Occidentul pentru că întârzierile la export costă. Ambasadorul Franţei la Bucureşti, Philippe Gustin, a declarat, într-un interviu acordat agenţiei Mediafax, că este important ca România să aibă rapid infrastructură de autostrăzi şi feroviară conectată cu Europa Occidentală, întrucât firme precum Dacia exportă în Vest, iar întârzierile la livrare influenţează costul maşinilor.

Exporturile României au atins un nou record istoric: peste 49 de miliarde de euro. În anul 2013, exporturile au însumat 49,56 miliarde de euro (219,12 miliarde lei), reprezentând un nou maxim istoric, reiese din datele comunicate de INS. În aceeaşi perioadă, importurile au totalizat 244,33 miliarde de lei (55,26 miliarde de euro), ceea ce a dus la un deficit comercial de 5,7 miliarde de euro, în scădere cu peste 41% faţă de cel din 2012.

Exporturile au crescut cu aproape 9% în primele nouă luni din 2013, deficitul comercial a ajuns la un nou minim istoric. Deficitul comercial a scăzut în primele nouă luni cu 42% faţă de aceeaşi perioadă din 2012, la 4,15 miliarde de euro, după ce exporturile au crescut cu 8,8%, în euro, iar importurile s-au redus cu 0,3%, potrivit Institutului Naţional de Statistică (INS). Exporturile au totalizat 36,47 miliarde de euro, iar importurile - 40,63 miliarde de euro.

Varujan Vosganian: Deficitul comercial va fi sub 4% din PIB la finele anului. Exporturile au ajuns la 28 de miliarde de euro în primele şapte luni. Deficitul comercial al României se va situa sub 4% din produsul intern brut (PIB) la finele anului, în condiţiile în care, în primele şapte luni, valoarea indicatorului a fost de 3,13 miliarde de euro, în scădere cu 2,23 miliarde de euro faţă de cea înregistrată în aceeaşi perioada a anului trecut, a declarat, Varujan Vosganian, ministrul Economiei.

Dacia a salvat Renault: vânzările producătorului de la Mioveni au ajuns o treime din cele Renault, după o creştere de 31% în noiembrieVânzările de automobile noi Dacia în Uniunea Europeană au crescut cu 31,1% în luna noiembrie, la 24.600 unităţi, producătorul de la Mioveni ajungând acum să reprezinte 38% din vânzările mărcii Renault.

Exporturile au crescut cu 9% în primele 11 luni din 2013. Ce produse româneşti au căutare pe pieţele externeDeficitul comercial a scăzut în primele 11 luni ale anului trecut cu 3,5 miliarde de euro, la 5,19 miliarde de euro, după ce exporturile au avansat cu 9%, iar importurile cu doar 0,4%, anunţă Institutul Naţional de Statistică (INS).

Cinci puncte tari şi cinci puncte slabe pentru economia României în 2014Anul 2014 are toate şansele să fie mai bun decât 2013 din punct de vedere economic dacă nu vor fi scandaluri majore în politică, dacă evoluţia leului faţă de euro va fi stabilă şi dacă nu se întâmplă nimic rău în zona euro, scrie, într-o opinie, Sorin Pâslaru, redactor-şef al „Ziarului Financiar“.

Braşovul a exportat mărfuri de 1,69 miliarde de euro, fiind liderul Regiunii Centru şi pe locul al patrulea la nivel naţionalExporturile Braşovului s-au realizat în primele nouă luni ale anului 2013. Statisticole arată că această cifră este cu 14,6% mai mare decât cea din perioada similar a anului 2012.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite