Ponta: 2013 a fost anul unei relansări economice de care România avea foarte mare nevoie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Premierul Victor Ponta a declarat că îşi doreşte ca firmele cu acţionariat francez să participe la construcţia de autostrăzi în România şi că urează un an cât se poate de bun pentru oamenii de afaceri care activează în ţara noastră, care creează locuri de muncă şi plătesc taxe. El a mai spus că 2013 a fost anul relansării economice, în care PIB a atins cel mai mare nivel de după 1989.

"Anul 2013 a fost, poate mai puţin aşteptat, anul unei relansări economice de care România avea foarte mare nevoie. Este anul în care România a revenit la o valoare a PIB cea mai mare după 1989. Avem după Letonia şi Lituania cea mai mare creştere economică din 2013, cel mai mic deficit bugetar. Avem cea ma mare creştere a exporturilor, alături de o creştere a fondurilor europene. Este fundamentul pe baza căruia în 2014 România îşi doreşte să păstreze acest trend pozitiv, întregul mediul să fie pozitiv pentru dezvoltarea afacerilor“, a spus premierul Victor Ponta în deschiderea Forumului de Afaceri Franţa - Europa de Sud-Est privind parteneriatele public-private în infrastructură. 

El a adăugat că azi de dimineaţă a apărut un reportaj despre România, după cum i-a spus ambasadorul Franţei, Philippe Gustin, care nu  era despre romi, ci despre oamenii de afaceri.

De asemenea, el a spus că acest forum prijeluieşte relansarea relaţiilor româno-franceze. "În urmă cu un an, am spus, într-un mod politicos, că Franţa a uitat că are prieteni aici. Văd acest forum ca pe o oportunitate de relansare a relaţiilor şi sunt extrem de bucuros că are loc la Bucureşti“, a spus Ponta.

Premierul le-a urat oamenilor de afaceri din România un an bun şi a subliniat importanţa achitării taxelor de către aceştia. "vreau să urez un an 2014 cât se poate de bun pentru toţi oamenii de afaceri care creează activează în România şi în regiune, care creează locuri de muncă şi plătesc şi taxe, pentru că este foarte important ca aceştia să plătească taxe", a declarat premierul Ponta. 

Ambasadorul Philippe Gustin spunea luni, în cadrul aceluiaşi forum, că este important ca România să aibă rapid infrastructură de autostrăzi şi feroviară conectată cu Europa Occidentală, întrucât firme precum Dacia exportă în Vest şi întârzierile la livrare influenţează costul maşinilor.

„E foarte important pentru România să aibă foarte rapid infrastructură de autostrăzi, drumuri, infrastructură feroviară, aeroportuară care să fie conectată cu restul Europei, cu Europa Occidentală, pentru că firmele care activează aici sunt adesea companii exportatoare. Să luăm ca exemplu Renault, cu 3% (contribuţie) la PIB-ul României, 10% din exporturile României. Maşinile sunt făcute la Piteşti pentru alte ţări europene, dar şi pentru piaţa mondială. Şi maşinile trebuie duse foarte rapid, cu tiruri, trenuri şi fiecare zi de întârziere, fiecare oră de întârziere are o influenţă asupra costului maşinii şi asupra competitivităţii Renault-Dacia“, a spus Gustin.

De asemenea, preşedintele Traian Băsescu a spus ieri, la televiziunea Look Tv, că nefinalizarea Coridorului IV paneuropean, care traversează România de la est la vest, va duce la pierderea asamblării de la Piteşti, la uzinele Dacia, care deja extinde uzina de la Tanger, Maroc. 

„Eu vă pot spune că în mine Guvernul va avea un adversar total pentru o astfel de abordare. România, dacă nu se conectează integral cu Coridorul IV la sistemele rutiere europene, este o ţară care rămâne enorm în urmă“, a declarat şeful statului.  


Mai puteţi citi: 

Dacia a salvat Renault: vânzările producătorului de la Mioveni au ajuns o treime din cele Renault, după o creştere de 31% în noiembrieVânzările de automobile noi Dacia în Uniunea Europeană au crescut cu 31,1% în luna noiembrie, la 24.600 unităţi, producătorul de la Mioveni ajungând acum să reprezinte 38% din vânzările mărcii Renault.

Ambasadorul Franţei la Bucureşti: România are nevoie de infrastructură conectată cu Occidentul pentru că întârzierile la export costă. Ambasadorul Franţei la Bucureşti, Philippe Gustin, a declarat, într-un interviu acordat agenţiei Mediafax, că este important ca România să aibă rapid infrastructură de autostrăzi şi feroviară conectată cu Europa Occidentală, întrucât firme precum Dacia exportă în Vest, iar întârzierile la livrare influenţează costul maşinilor.

Exporturile României au atins un nou record istoric: peste 49 de miliarde de euro. În anul 2013, exporturile au însumat 49,56 miliarde de euro (219,12 miliarde lei), reprezentând un nou maxim istoric, reiese din datele comunicate de INS. În aceeaşi perioadă, importurile au totalizat 244,33 miliarde de lei (55,26 miliarde de euro), ceea ce a dus la un deficit comercial de 5,7 miliarde de euro, în scădere cu peste 41% faţă de cel din 2012.

Exporturile au crescut cu aproape 9% în primele nouă luni din 2013, deficitul comercial a ajuns la un nou minim istoric. Deficitul comercial a scăzut în primele nouă luni cu 42% faţă de aceeaşi perioadă din 2012, la 4,15 miliarde de euro, după ce exporturile au crescut cu 8,8%, în euro, iar importurile s-au redus cu 0,3%, potrivit Institutului Naţional de Statistică (INS). Exporturile au totalizat 36,47 miliarde de euro, iar importurile - 40,63 miliarde de euro.

Varujan Vosganian: Deficitul comercial va fi sub 4% din PIB la finele anului. Exporturile au ajuns la 28 de miliarde de euro în primele şapte luni. Deficitul comercial al României se va situa sub 4% din produsul intern brut (PIB) la finele anului, în condiţiile în care, în primele şapte luni, valoarea indicatorului a fost de 3,13 miliarde de euro, în scădere cu 2,23 miliarde de euro faţă de cea înregistrată în aceeaşi perioada a anului trecut, a declarat, Varujan Vosganian, ministrul Economiei.

Dacia a salvat Renault: vânzările producătorului de la Mioveni au ajuns o treime din cele Renault, după o creştere de 31% în noiembrieVânzările de automobile noi Dacia în Uniunea Europeană au crescut cu 31,1% în luna noiembrie, la 24.600 unităţi, producătorul de la Mioveni ajungând acum să reprezinte 38% din vânzările mărcii Renault.

Exporturile au crescut cu 9% în primele 11 luni din 2013. Ce produse româneşti au căutare pe pieţele externeDeficitul comercial a scăzut în primele 11 luni ale anului trecut cu 3,5 miliarde de euro, la 5,19 miliarde de euro, după ce exporturile au avansat cu 9%, iar importurile cu doar 0,4%, anunţă Institutul Naţional de Statistică (INS).

Cinci puncte tari şi cinci puncte slabe pentru economia României în 2014Anul 2014 are toate şansele să fie mai bun decât 2013 din punct de vedere economic dacă nu vor fi scandaluri majore în politică, dacă evoluţia leului faţă de euro va fi stabilă şi dacă nu se întâmplă nimic rău în zona euro, scrie, într-o opinie, Sorin Pâslaru, redactor-şef al „Ziarului Financiar“.

Braşovul a exportat mărfuri de 1,69 miliarde de euro, fiind liderul Regiunii Centru şi pe locul al patrulea la nivel naţionalExporturile Braşovului s-au realizat în primele nouă luni ale anului 2013. Statisticole arată că această cifră este cu 14,6% mai mare decât cea din perioada similar a anului 2012.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite