Cum văd jucătorii din curierat anul 2014: care vor fi piedicile

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Serviciile de curierat au înregistrat creştere pe 2013 FOTO Shutterstock
Serviciile de curierat au înregistrat creştere pe 2013 FOTO Shutterstock

Principalii jucători pe piaţa de curierat din România au înregistrat anul trecut o creştere datorită dezvoltării comerţului online şi a celor două ediţii Black Friday, de pe 22 şi 29 noiembrie. Pentru acest an, managerii văd o consolidare a pieţei, dar şi o creştere. Cea mai mare problemă în mediul de business va rămâne şi în 2014 instabilitatea acută a sistemului economic, juridic şi social.

FAN Courier

Neculai Mihai, director general FAN Courier: În 2013 am luat în calcul două scenarii de business: cel optimist, care va aduce FAN Courier o creştere de 10%, în cazul în care piaţa revine pe creştere, şi un scenariu prudent, în care previziunile noastre merg pe o creştere de maxim 5% determinată de instabilitatea pieţei de mărfuri şi servicii. Se pare că suntem în primul scenariu, cel optimist, pentru că estimăm o creştere de 14%.

Principalul motor de creştere a fost online-ul, domeniul care a avut o tendinţă de creştere general valabilă anul acesta şi credem că va continua şi în 2014.

Principalele piedici din piaţa de curierat ar putea fi anul viitor lipsa predictibilităţii fiscale şi juridice, introducerea de noi taxe şi lipsa infrastructurii. Sintagma care va caracteriza economia românească în 2014 este instabilitatea economică.

Cargus

Gian Sharp, CEO Cargus: Anul 2013 nu a fost doar mai bun, dar a fost şi un definitoriu în istoria companiei. Cargus a fost achiziţionat de Abris Capital Partners şi a efectuat investiţii majore, astfel încât să susţină creşterea companiei pe piaţa autohtonă. Investiţiile depăşesc 4 milioane de euro şi au ajutat Cargus să îşi îmbunătăţească produsele existente, să lanseze unele noi - Express BOX, să îşi extindă flota la 900 de vehicule, să îşi îmbunătăţească infrastructura IT şi să devină un partener mai bun pentru sectorul de comerţ online.

Veniturile lui Cargus au crescut în conformitate cu investiţiile, planurile şi aşteptările noastre şi estimez că firma a obţinut în semestrul doi al anului 2013 o creştere de 40% în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2012.

Am observat schimbări în comportamentul consumatorilor din România care au fost vizibile pe pieţele occidentale de ceva timp. Clientul român evoluează şi are aşteptări mai mari pentru compania de curierat – livrarea a doua zi nu mai este suficientă. Toţi jucătorii mari şi medii fac asta, unii pentru mai puţin, alţii pentru mai mult. Direcţia pe care am ales-o este cea a serviciilor complete şi inovative – mai multă transparenţă pentru clientul normal, soluţii integrate pentru clienţii B2B, în special retailerii online şi clienţii lor.

Cred că economia românească va începe să aibă dinamism, având în vedere experinţa autorităţilor şi a sectorului privat în a lucra într-o perioadă de recesiune.

Citiţi pe wall-street.ro cum văd anul 2014 ceilalţi jucători din curierat: TNT România, DPD România, Fastius Curier şi DHL România, 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite